فرهنگ و هنر

گزارشی از مراسم بزرگداشت آیت‌الله جلالی خمینی

مراسم بزرگداشت آیت‌الله حیدرعلی جلالی خمینی، وصی امام خمینی رحمت الله علیه و موسس و تولیت حوزه علمیه آیت‌الله جلالی خمینی و همچنین عضو فقید شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با حضور جمع کثیری از استادان و طلاب حوزه علمیه قم و تهران و ائمه جماعات مساجد برگزار شد.

به گزارش تیتر اول، حجت الاسلام والمسلمین سید علی غروی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله جلالی خمینی رحمت الله علیه بر همه ما به ویژه اهالی شرق تهران و بسیاری از حوزویان و اهالی مساجد و ائمه جماعات مساجد تهران حق بزرگی دارند، اظهار کرد: تجلیل از این عالم ربانی و فقیه والا مقام و وصی حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه، تجلیل از علم و تکریم اخلاق است.

این خطیب دینی در ادامه با اشاره به روایتی از امام جواد علیه السلام درباره اهمیت علم و جایگاه والای عالم افزود: علما و ائمه جماعات مساجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی و سیره و سنت اهل بیت علیهم السلام دارند که مرحوم حضرت آیت الله جلالی خمینی از برترین این علمای فرزانه و معلمان اخلاق هستند.

وی اضافه کرد: مرحوم آیت الله جلالی خمینی با تاسیس و توسعه مراکز دینی به ویژه مسجد، حوزه علمیه، حسینیه در تهران و خمین و برخی دیگر از نقاط کشور، مروج علم دینی و ارزش‌های انقلابی و اسلامی بودند.

غروی در ادامه با بیان اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی زمان و دوره بازنگری و بازخوانی تحولات منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی است، یادآور شد: ما باید با زبان علم و تحقیق و اقناع با جوانان و نوجوانان و کودکان صحبت کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به خدمات مرحوم آیت‌الله جلالی خمینی به نیازمندان گفت: خدمت به همه آحاد مردم به ویژه اقشار کم درآمد باید جزو اولویت‌های کاری اهل علم باشد. ما باید فقر و تبعیض را در کشور ریشه کن کنیم. انقلاب اسلامی با قدرت به مسیر خود ادامه می دهد ولی همه ما باید وظیفه خود را انجام دهیم.

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین روح الله قرهی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله جلالی خمینی جزو نیروهای اصیل و پیشگام در مبارزه با طاغوت بود، گفت: آن عالم که وصی امام خمینی رحمه‌الله علیه بودند شرق تهران را به صورت یکپارچه در خدمت دین خدا قرار دادند.

این استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه تهران گفت: خوشبختانه صدها تن از شاگردان مرحوم آیت‌الله جلالی خمینی در مناصب و مساجد و حوزه‌های علمیه مختلف به دین اسلام و انقلاب اسلامی خدمت می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا