سلامت و تندرستی

کووید-۱۹ کل سیستم عصبی را تهدید می‌کند

محققان ایالات متحده دریافته اند که کوویداز 19 کل سیستم عصبی را تهدید می کند.

به گزارش تیتر اول ، بررسی علائم عصبی در بیماران مبتلا به Qovid-19 نشان می دهد که این بیماری کل سیستم عصبی را تهدید می کند.

به گفته محققان دانشگاه شمال غربی ، حدود نیمی از بیماران بستری شده در Qovid-19 در بیمارستان ها دارای علائم عصبی از جمله سردرد ، سرگیجه ، هوشیاری ضعیف ، عدم توانایی در تمرکز ، بو و مضرات طعم ، تشنج ، سکته مغزی ، ضعف و درد عضلانی هستند. این جملات هستند.

به گفته محققان ، این بیماری می تواند بر کل سیستم عصبی از جمله مغز ، نخاع ، اعصاب و عضلات تأثیر بگذارد. همچنین بر روی چندین عضو دیگر بدن مانند ریه ها ، کلیه ها و قلب تأثیر می گذارد و به دلیل کمبود اکسیژن و دررفتگی می تواند باعث سکته مغزی شود.

علاوه بر این ، کوروی ویروس جدید می تواند باعث عفونت مستقیم مغز و مغز شود. پاسخ سیستم ایمنی بدن به عفونت همچنین می تواند باعث التهاب شود که در نهایت می تواند به اعصاب و اعصاب آسیب برساند.

به گزارش خبرگزاري Xinhua ، محققان آمريكا تاكيد كرده اند كه عموم مردم و متخصصان بايد از عواقب بيماري آگاه باشند ، زيرا كوراووروس جديد ممكن است قبل از علائمي مانند تب ، سرفه يا مشكلات تنفسي با علائم عصبي ظاهر شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا