بین الملل

کشته شدن 100 نفر در درگیری نیروهای یمنی و شبه‌نظامیان منصورهادی در مأرب

درگیری بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان منصور هادی در ماریبو 100 کشته برجای گذاشت

منابع خبری گزارش دادند که درگیری بین نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی با شبه نظامیان در دولت عبدالرحمنس منصور هادی مستعفی در جنوب ماریبو حدود 100 نفر را کشت.

به گزارش تیتر اول ، به نقل از الجزیره ، در درگیری نیروهای یمنی با شبه نظامیان حامی دولت در جنوب ماریبه حدود 100 نفر کشته شده اند.
شبکه خبری الجزیره که با استناد به منابع نظامی در یمن این خبر را گزارش کرده است ، تعداد دقیق قربانیان هر دو طرف را اعلام نکرده است.
مبارزه برای آزادسازی استان مهم ماریبه در شرق استان صنعا از سال گذشته آغاز شد و اکنون بیشتر قلمرو آن توسط نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن کنترل می شود.
مأریب ، هدف اصلی درگیری های زمینی بین نیروهای یمنی و شبه نظامیان ائتلاف سعودی ، با توجه به منابع غنی انرژی و نقش آن در تأمین انرژی مناطق مختلف یمن از نظر استراتژیک اهمیت دارد.
مأریب در حقیقت یکی از استانهای یمن با منابع طبیعی مانند نفت و گاز است ، بنابراین این انرژی است که بر یمن که بیشترین ذخایر نفتی در این کشور را دارد ، غلبه می کند.
اهمیت ماریبا در این است که تسلط کامل آن به معنای رهایی هرگونه آزار و اذیت از سرزمین یمن و خنثی سازی همه برنامه ها و همچنین جدا شدن دست ایالات متحده ، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا