استان ها

کشته شدن ۱۹ نفر در حادثه تروریستی زاهدان/تقدیر از مولوی عبدالحمید برای دعوت به آرامش

کشته شدن 19 نفر در حادثه تروریستی زاهدان/تقدیر مولوی عبدالحمید خواستار صلح شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حادثه تروریستی امروز زاهدان 19 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری تیتر اول، حسین مدرس حبانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این حادثه 19 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند که تعدادی از نیروهای انتظامی نیز در این حادثه حضور داشتند.

وی یادآور شد: عده ای از اغتشاشگران وابسته به گروهک های تروریستی و تجزیه طلب که هویت آنها مشخص است با حمله به یکی از کلانتری ها و پرتاب سنگ و مواد محترقه و تیراندازی به سمت یکی از کلانتری ها به قصد تسخیر آن اقدام کردند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم با تروریست ها همراهی نکردند، یادآور شد: طبیعی است که واکنش نیروی انتظامی به این افراد قاطع بود. در تیراندازی این افراد مردم نیز به ضرب گلوله کشته شدند.

مدرس خبانی تصریح کرد: کسانی که می خواستند پاسگاه را اشغال کنند تروریست بودند و این افراد به آتش زدن اموال دولتی ادامه دادند. این افراد چندین مغازه متعلق به مردم را غارت و آتش زدند و به بانک ها و مراکز دولتی آسیب رساندند.

به گفته وی، نیروهای نظامی و انتظامی به این افراد پاسخ قاطع داده اند و تا دستگیری این افراد این برخورد تا آخرین نفر ادامه خواهد داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اسکورت نکردن مردم و برائت و عدم تایید حرکت این افراد از سوی علمای استان به ویژه مولوی عبدالحمید قابل تقدیر است و از مردم خواسته شد آرامش داشته باشند.

مدرس حيباني تصريح كرد: در سيستان و بلوچستان آرامش حاكم است، شيعه و سني برادرانه در كنار هم زندگي مي كنند و تلاش براي ايجاد تفرقه بين مردم سيستان و بلوچستان در چند روز گذشته ناكام بوده و تا ظهر امروز استان فضاي آرامي داشت. تروریست ها فضای استان را بر هم زدند.

انتهای پست/





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 1 رای دادن به و 1 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا