جامعه

کریمی فیروزجایی: حذف معلمان مهرآفرین از رتبه‌بندی مغایر با قانون شناخته شد

یکی از اعضای هیأت رئیسه شورای اسلامی گفت: کمیسیونی که مصوبات دولت را در آیین نامه مجلس بررسی و اجرا می کند، حذف معلمان آنلاین آفرین از قوانین ارزشیابی معلمان را خلاف قانون دانسته و بر این اساس باید باشد. باید در رتبه بندی لحاظ شود.

به گزارش تیتر اول، علی کریمی فیروزجایی درباره سرنوشت اصلاح آیین نامه اجرایی قانون نظام ارزشیابی معلمان در شورای تطبیق شورای اسلامی گفت: شورای تطبیق مصوبات مجلس متشکل از نیروهای برجسته و مجرب است. وکلا به گفته آنها بخشی از آیین نامه رتبه بندی مغایر قانون تشخیص داده شده و باید اصلاح شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مصوبه دولت مستقر در شورای اسلامی و نظر شورای بازنگری و اجرای قانون، عبارت «اجرای مصوبه رتبه بندی منوط به تکمیل استخدام طبق مقررات خواهد بود» پیدا شده است. خلاف قانون است و باید توسط دولت اصلاح شود. به نحوی که به تصویب هیأت مزبور می رسد اصلاح می شود. بنابراین با توجه به نظر شورا، اینکه آیین نامه اجرایی قانون رتبه بندی فرهنگیان شامل معلمان طرح آنلاین آفرین نمی شود، خلاف قانون است و باید اصلاح شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره پیشرفت اصلاح این آیین نامه نیز گفت: با عنایت به اینکه این قسمت از آیین نامه خلاف قانون است، رئیس مجلس رسماً به رئیس جمهور، هیئت دولت ابلاغ می کند. این آیین نامه باید اصلاح و بازنگری شود و برای بررسی به مجلس ارسال شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا