جامعه

ماجرای بیمه های چند روزه معلمان مدارس غیردولتی/تکلیف حق الزحمه تعطیلات و میانگین دریافتی معلمان

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش به برخی مشکلات بیمه معلمان و بیمه چند روزه آنها اشاره کرد و گفت: این یکی از درخواست های معلمان است و یکی از مواردی است که توسط سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی انجام می شود.

سیلک صالح در مصاحبه با تیتر اول ، وی در مورد بیمه معلم و وعده دولت برای پوشش بخشی از حق بیمه معلم دولتی گفت: ماده 25 قانون تأسیس مدارس غیردولتی پیش بینی کرده است که بخشی از هزینه های بیمه کارکنان مدارس غیر دولتی از طریق صندوق توسعه مدارس تأمین می شود. سازمان غیردولتی باید هزینه بپردازد که این یکی از الزامات و تلاشهای سازمان مدارس و مراکز غیردولتی است.

وی افزود: در بودجه 99 مبلغ برای بیمه کارکنان تعیین شده است که هنوز تخصیص داده نشده است. ما هر هفته تجزیه این بودجه را دنبال می کنیم و اقدامات پیگیری مداوم برای بودجه سال آینده انجام می شود. تعامل لازم با نهادهای تصمیم گیری برای سال آینده برای معلمان غیر دولتی برقرار شده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تأسیس صندوق توسعه مدارس غیر دولتی راهی است که پس از تصویب این قانون در سال 1995 آغاز شده است و امیدوار است این صندوق بتواند خدمات مناسبی را به مدارس و کارمندان غیر دولتی ارائه دهد. وی همچنین به تشریح مشکلات بیمه معلم و بیمه چند روزه پرداخت و گفت: قانون تأسیس مدارس دائمی مصوب سال 95 همکاری مدارس غیردولتی با معلمان را مشمول مقررات قانون کار کرده است.

صالح ادامه داد: “ما مسئولیت نظارت بر حقوق و دستمزد و بیمه را بر عهده داریم.” والدین و معلمان می توانند از طریق سیستم مشارکتی که در حال پردازش است ، شکایت کنند. مشکل ما این است که این کشور با چالشی روبرو است که ما با تعداد زیادی از جوانان تحصیل کرده که متناسب با رشته تحصیلی خود فرصت شغلی ندارند و بنابراین تعداد متقاضیان تدریس در این مدارس را افزایش داده اند ، مواجه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت متقاضیان کار در این مدارس به دلیل افزایش عرضه نیروی کار به جای تقاضا ، به طور فزاینده ای دشوار شده و نظارت بر کار برای سرپرستان نیز دشوار است. ما برنامه های نظارتی داریم و همچنین گزارش می دهیم که همکاران ما گزارش می دهند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش همچنین در پاسخ به این س ofال که آیا حقوق معلمان باید در تعطیلات رسمی پرداخت شود یا تعطیلات غیرمنتظره؟ وی گفت: نوع قرارداد معلم با بنیانگذاران قرارداد کار تعریف شده است و ملاک عمل است و تعهداتی که طرفین برعهده گرفته اند باید انجام شود.

صالح ادامه داد: بر این اساس باید هزینه نوروز پرداخت شود. آنها یک قرارداد 9 ماهه با یک معلم تمام وقت دارند که شامل عید و صنوات است.
برخی از معلمان همچنین در تابستان آموزش می دهند که بنیانگذار معمولاً یا قرارداد جدیدی را امضا می کند یا از همان ابتدا قرارداد 12 ماهه را پیش بینی می کند.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره میانگین حقوق معلمان غیردولتی گفت: همان حقوق مصوب قانون کار مبنایی است و با توجه به سنوات و توافق ممکن است حتی بیشتر هم باشد. امسال ساعت حداقل 15000 گوجه فرنگی بود. همچنین معلمانی داریم که در برخی رشته ها و شهرها ارقامی بالاتر از این میزان دارند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا