جامعه

کریدور شمال به جنوب، گلستان را از بن‌بست اقتصادی خارج می‌کند

تیتر اول/گلستان معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به تاثیر کریدور شمال – جنوب (اینچه برون – گرگان – شاهرود – طبس) بر امنیت غذایی کشور گفت: این پروژه می تواند گلستان را از خارج کند. بن بست اقتصادی

بهروز رحمانی امروز یکشنبه 21 تیرماه در پنجمین جلسه کریدور شمال – جنوب اعلام کرد: از آنجایی که پروژه راه آهن و سیاست کلی حوزه حمل و نقل مورد تاکید شورای بهره برداری و رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره مطرح است. گروه پروژه های اولویت دار و در میان چهار گروه حمل و نقل جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، پروژه راه آهن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی کاهش مصرف سوخت و تصادفات را یکی از مزیت های حمل و نقل ریلی برشمرد و با اشاره به پروژه احداث راه آهن اینچه برون شاهرود – طبس گفت: این پروژه ما را به آسیای میانه متصل می کند و مزیت های خاص خود را دارد. یک تحول جدید، طرحی مهم برای کمک به امنیت غذایی ایران تلقی می شود.

معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه احداث راه آهن اینچه برون، شاهرود – طبا می تواند گلستان را از بن بست اقتصادی خارج کند، یادآور شد: بر اساس توافق صورت گرفته مقرر شد تا استانداری گلستان تفاهم نامه های سرمایه گذاری با این بخش امضا می کند و به صورت خصوصی منعقد می کند و برای ما ارسال می کند و در ازای آن تحقیقات 12 سال گذشته را در اختیار آنها قرار می دهیم تا تحقیقات به روز و تجمعی را برای ما ارسال کنند.

رحمانی با بیان اینکه اگر استانداری گلستان مطالعات دقیق و تفاهم نامه منعقد شده با بخش خصوصی را ارسال کند، برای تصویب به سازمان برنامه و بودجه می فرستیم، اظهار داشت: نظر دولت برای اجرای این طرح مثبت است.

وی به موانع زیست محیطی کریدور شمال – جنوب اشاره کرد و گفت: مسائل زیست محیطی در گلستان فشار آور است و فقر استان زیر سرسبزی پنهان شده است و در این استان توجه به مسائل زیست محیطی آنقدر برجسته است که توسعه را ایجاب می کند. فضای کمتر در استان.”

معاون مدیرکل دفتر برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از این پروژه غفلت نکرده ایم و در سال های اخیر مطالعات مختلفی روی آن انجام شده اما مبنایی برای آن وجود نداشته است، افزود: مطالعات انجام شده در سال های گذشته حاکی از عدم وجود بستر برای این پروژه بود و هیچ یک از سرمایه گذاران تمایلی به سرمایه گذاری در این پروژه نداشتند.

رحمانی تاکید کرد: امروز اینکه پروژه کریدور شمال-جنوب توسط استان گلستان در حال اجراست و بخش خصوصی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده است اقدام ارزشمندی است.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا