استان ها

تکمیل کریدور شمال_جنوب با اتصال راه آهن سراسری در شهریور ماه

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از گیلانا ، مهندس مومنی با ورود به منطقه آزاد انزلی ، از جهانگیر جعفارنیا ، شهید مدافع حرم ، با حضور در گلزار شهدای طالب آباد در این منطقه ادای احترام کرد. به بندر منطقه آزاد انزلی در دریای خزر از نزدیک در جریان روند فعالیت های ساختمانی قرار گرفت.

بازدید از زیرساخت های گردشگری مانند مجموعه مارینا کاسپین ، یکی از مراکز ارائه خدمات گردشگری دریایی ، بررسی ظرفیت گردشگری دریایی در شمال کشور ، برگزاری دوره های آموزشی و ورزش های آبی از دیگر برنامه های دبیر شورای اقتصاد آزاد و ویژه است. . مناطق به منطقه آزاد انزلی.

مهندس صدا و سیما مومنی در مصاحبه ای ضمن ابراز تسلیت در روزهای 14 و 15 خرداد ، با اشاره به سفر ماهانه به مناطق آزاد برای بررسی پروژه های مهم. با توجه به اهمیت پروژه راه آهن رشت-انزلی. به منظور غلبه بر وظیفه این پروژه و رفع موانع ، از این طرح بزرگ ملی بازدید شد. تاکنون گامهای خوبی برداشته شده است و از طریق تحقیقات میدانی ، اگر خدا بخواهد ، این پروژه تا پایان شهریور ماه عملیاتی می شود.

وی با اشاره به تغییرات و افزایش سرعت اتمام پروژه ادامه داد: در روند اتمام پروژه مشکلات فیزیکی وجود داشت که با تحقیق اصلاح شد و نتیجه گرفتیم که این پروژه تا سپتامبر ادامه دارد و شبکه ریلی اصلی کشور متصل خواهد شد برای تکمیل راهرو Nestrak (شمال-جنوب) و ارتقا capacity ظرفیت تجاری در شمال کشور.

وی همچنین با بیان اینکه گردشگری دریایی و استفاده از آن برای ایجاد فرصت های شغلی و توسعه زیرساخت های گردشگری اضافه کرد: متأسفانه تاکنون بحث های مربوط به گردشگری دریایی و این مزیت خدادادی آنگونه که باید در جنوب کشور مورد استفاده قرار نگرفته است. بسیاری از فعالیت های قابل توسعه و افزایش جاذبه های گردشگری ، و هموطنان عزیزی که به کشورهای دیگر می روند جذب این مناطق می شوند و از این مزایا استفاده می کنند. این.

وی با اشاره به وضعیت گردشگری منطقه آزاد انزلی و استان گیلان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی دید بسیار خوبی به اقتصاد دریایی و گردشگری دریایی دارد و تا پایان ماه ژوئن مارینای خزر به عنوان بزرگترین مرکز گردشگری دریایی در شمال کامل شده است. نقاط ضعف از طریق توسعه فعالیت های گردشگری دریایی در منطقه برطرف می شود و برنامه ریزی لازم برای اطمینان از سفرهای دریایی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت از طریق اسکله انزلی در دریای خزر در سال آینده ارائه خواهد شد. منطقه آزاد.

IMG-20210605-WA0067

دکمه بازگشت به بالا