سلامت و تندرستی

کدام افراد به آبله میمون مبتلا می‌شوند؟

تیتر اول/ خراسان رضوی هر کسی ممکن است به آبله مبتلا شود. به خصوص اگر با فردی که علائمی از جمله تماس جنسی دارد، تماس نزدیک داشته باشد.

بر اساس گزارش اداره بهداشت و ایمنی بریتانیا (UKHSA)، تعداد موارد آبله در بریتانیا تا 5 ژوئن امسال به 302 مورد افزایش یافته است.در حال حاضر 287 مورد در انگلیس، 10 مورد در اسکاتلند، دو مورد در ایرلند شمالی و سه مورد در ولز وجود دارد.

علائم آبله چیست؟

به گفته سرویس بهداشت عمومی (NHS)، اگر به آبله مبتلا شوید، معمولاً پنج تا ۲۱ روز طول می‌کشد تا اولین علائم ظاهر شوند. علائم شامل تب، سردرد، دردهای عضلانی، کمردرد، تورم غدد، لرز و خستگی است.

آبله میمون چگونه است؟

بثورات معمولاً یک تا پنج روز پس از اولین علائم ظاهر می شوند. از صورت شروع می شود و به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد. گاهی اوقات با آبله مرغان اشتباه گرفته می شود زیرا با لکه های برجسته شروع می شود و سپس به تاول های کوچک پر از مایع تبدیل می شود.

این تاول ها فلس هایی را تشکیل می دهند که بعداً می ریزند. علائم معمولا در عرض چند هفته ناپدید می شوند.

آیا هیچ درمانی برای این وجود دارد؟

از آنجایی که آبله میمون معمولاً خفیف است، اکثر افراد بدون درمان بهبود می یابند. با این حال، اگر بیماری آبله در شما تشخیص داده شده است، برای محدود کردن گسترش ویروس باید جدا شوید.

در موارد نادر، اگر علائم شدید دارید یا در خطر یک بیماری جدی هستید (مثلاً اگر سیستم ایمنی ضعیفی دارید)، ممکن است به درمان تخصصی نیاز داشته باشید.

همچنین ممکن است واکسیناسیون برای کاهش خطر بیماری جدی ارائه شود.

توصیه پزشکی چیست؟

دکتر، مشاور ارشد بهداشت در آژانس بیمه سلامت بریتانیا گفت: خطر ابتلا به آبله برای جامعه کم است، اما مهم است که برای مهار انتقال ویروس تلاش کنیم. روتا میلتون.

وی افزود: به مردم یادآوری می کنیم که مراقب هرگونه لکه، زخم یا تاول جدید در هر قسمت از بدن خود باشند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا