اقتصادی

کاهش ۱۰ درصدی تقاضای ظرف پلاستیکی نسبت به محرم‌ سال‌های قبل

رئیس جمهور سابق و یکی از اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و بازرگانان پلاستیک و نایلون از کاهش 10 درصدی تقاضای ظروف پلاستیکی نسبت به ماه محرم در سالهای گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: کاهش عرضه مواد اولیه پتروشیمی در ماه گذشته دو برابر شده است.

به گزارش تیتر اول ، تقاضای سالانه محرم و صفر برای کارد و چنگال یکبار مصرف در ماه عزاداری در کشور در حال افزایش است ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا از پایان سال 2009 و تقاضای رسمی ، از مردم خواسته شده وعده هایی بدهند که تقاضا برای این محصولات در بازار کاهش می یابد ، چیزی که سال گذشته اتفاق نیفتاد و امسال تقاضا کمی کاهش یافته است.

در مصاحبه با تیتر اول شیخ رحیم محیمی اصل ، دولت یک ماه پیش در آستانه ماه محرم نیاز به پیش بینی و توزیع مواد اولیه بیشتر داشت. اما اکنون ، به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه ، که هیچ کس یک ماه پیش با قیمت 40 هزار گوجه فرنگی نمی خرید ، به 65000 تا 70.000 گوجه فرنگی در کیلوگرم رسیده است.

به گفته وی ، قیمت مواد اولیه در ماه گذشته نسبت به ماه قبل به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه دو برابر شده است. با این حال ، تنها 10 درصد از مواد پتروشیمی وارداتی است و مابقی در داخل تولید می شود. این مشکل همه محصولات پلاستیکی اعم از سفره ، کیسه های پلاستیکی و … را درگیر می کند ، نه فقط ظروف پلاستیکی ، بنابراین افزایش قیمت را نمی توان به محرم نسبت داد. اما به دلیل این مشکلات ، اکنون کاستی هایی در بازار ظروف پلاستیکی وجود دارد.

یکی از فعالان فروش پلاستیک و نایلون با بیان اینکه در آستانه ماه محرم تقاضا برای کارد و چنگال یکبار مصرف سالانه تنها 10 درصد کاهش یافته است ، افزود: این امر ممکن است به دلیل شرایط اقتصادی تغییر کند ، اما تقاضا برای کارد و چنگال پلاستیک تغییر چندانی نکرده است. به

وی همچنین پرسید که چرا مجازات ها در این قیمت ها گنجانده نشده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا