اقتصادی

کاهش خرید لبنیات نتیجه افزایش هزینه زندگی در اروپا

شرکت لبنیات دانمارکی آرلا پیش‌بینی فروش کل سال خود را کاهش داده و اعلام کرد که تورم و افزایش هزینه زندگی در اروپا باعث شده مصرف‌کنندگان برای کاهش هزینه‌ها، محصولات لبنی کمتر یا ارزان‌تری بخرند.

به گزارش تیتر اول، درآمد این شرکت، قبل از بهره و مالیات در نیمه اول با ۳۶ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۱۶۱ میلیون یورو (۱۷۴.۱۹ میلیون دلار) رسید.

توربن دال نیهولم، مدیر مالی آرلا در بیانیه‌ای گفت: ما در نیمه اول سال ۲۰۲۳، همچنان با فشار تورمی مواجه بودیم که منجر شد که مصرف‌کنندگان به محصولات ارزان یا محصولات دیگر روی آورند.

این گروه چشم‌انداز فروش خود را برای سال ۲۰۲۳ به دلیل تداوم عدم اطمینان در بازار از ۱۳.۶ تا ۱۴.۲ میلیارد یورو در ماه فوریه به ۱۳.۲ میلیارد یورو تا ۱۳.۷ میلیارد یورو کاهش داد.

طبق گزارش رویترز، آرلا که متعلق به حدود ۸۴۰۰ کشاورز لبنیاتی در دانمارک، سوئد، آلمان، بریتانیا، لوکزامبورگ، هلند و بلژیک است، اعلام کرد که درآمد مجموعا ۷.۰۶ میلیارد یورو برای ژانویه تا ژوئن بوده است که ۱۰.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی حرفه‌ای هستم که با تخصص و تجربه در زمینه تحلیل‌های اقتصادی فعالیت می‌کنم. با استفاده از روش‌های پیشرفته و دسترسی به منابع معتبر، سعی می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین نتیجه را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا