بهترین های کسب و کارسلامت و تندرستی

کاشت مو به روش میکروگرافت چیست و چقدر هزینه دارد ؟

مو یکی از عناصر زیبایی در دنیای امروز به شمار رفته و به همین دلیل بسیاری از افراد درگیر با ریزش مو به دنبال درمانی برای رفع این مشکل و احیای زیبایی از دست رفته خود هستند. با این که اولین در اوایل قرن 19 ام و در شهر ورزبورگ آلمان انجام شد، تمامی فرایند های رایج از جمله روش نواری، پانچ و دانه برداری در کشور ژاپن به عرصه درمان معرفی شدند. جهت آگاهی از قیمت کاشت مو کلیک کنید.

البته در نظر داشته باشید که در حال حاضر بهترین روش برای بازگشت موهای از دست رفته شما کاشت مو روش SUPER FUE می باشد.

کاشت مو به روش میکرو گرافت چیست؟

کاشت مو به روش میکرو گرافت یک تکنیک زیبایی برای افزایش تراکم مو های سر در نواحی کم پشت یا خالی از مو است. در این روش، جهت به دست آمدن نتایجی طبیعی تر از مو های خود بیمار استفاده شده و فرایند تحت بی حسی موضعی انجام خواهد شد. مزیت مهم روش میکرو گرافت این است که مو های اهدایی از بدن خود فرد گرفته شده و جای زخم اندکی بر جای می ماند که حتی با داشتن مو های کوتاه نیز قابل پوشش است.

تاریخچه این نوع از کاشت مو

اولین آزمایشات کاشت مو در وورزبورگ آلمان در اوایل قرن نوزدهم انجام شد. با این حال، تمام روش های مرسوم، روش نوار، روش پانچ، و روش FUE، در ژاپن منشا گرفته اند.

پیدایش کاشت مو به روش میکروگرافت

متدهای کاشت موی زیادی وجود دارند که در کلینیک‌های تخصصی مو در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و بنابر تجربه کادر درمانی آن کلینیک، نتایج از “بی اثر” الی “فوق العاده” محتمل خواهد بود. در بین تمام کلینیک‌هایی ایمپلنت مو انجام می‌دهند، آن‌هایی که به عنوان اولین مرکز برای اولین بار از روشی خاص استفاده می‌کنند غالبا از لحاظ کیفیت نتیجه آن متد، پیشتاز و بی‌رقیب هستند.

کاشت مو به روش میکروگرافت در ایران

جناب آقای دکتر حمیدرضا خراسانی، با کمک تیم پزشکی تحت نظارت خود و پیگیری­‌های چند ساله و حضور در دوره­‌های آموزشی و سمینارهای مرتبط با کاشت مو میکروگرافت در کشور آلمان و ترکیه، موفق به اخذ گواهی رسمی و مورد تایید به صورت انحصاری برای کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا و ورود این متد ویژه کاشت مو به ایران شدند.

چرا کاشت مو به روش میکروگرافت؟

مشکل طاسی یا کم‌مویی در مردان و زنان در نواحی موی سر، ابرو و ریش با استفاده از روش‌های متفاوتی درمان می‌شود. درمان دارویی، برخورداری از طب سنتی و داروهای گیاهی از درمان‌های اولیه‌ برای ترمیم ریزش مو و هستند. در صورتی که این روش‌های درمانی بی‌نتیجه باشند، از روش‌های مدرن کاشت مو استفاده خواهد شد.

به عنوان آخرین مرحله،‌ پروتز مو یا موی مصنوعی برای ترمیم موها به کار برده می‌شود. این روش‌ در شرایطی است که کاشت طبیعی مو به هر روشی برای فرد مناسب نباشد. البته اگر چه کاشت موی مصنوعی تا حدودی مشکل را برطرف می­‌کند اما در مواردی خود نیز مشکل آفرین خواهد بود. گاها پروتز مو باعث افزایش ریزش مو، آسیب­‌های پوستی می‌شود. بنابراین تنها راه مطمئن در درمان طاسی یا کم مویی کاشت مو یا پیوند موی طبیعی است.

کاشت مو به روش میکروگرافت جدیدترین متد کاشت مو

با پیشرفت­‌های روز افزون علم پزشکی در بخش ایمپلنت مو، شاهد تحولی بنیادی با عنوان کاشت مو میکروگرافت هستیم. اولویت ما برای انجام یک عمل کاشت مو، به سلامت سپری کردن عمل نیست بلکه کمترین جراحت و سختی ممکن در عین دستیابی به بهترین نتایج مد نظر است. در این خصوص، کلینیک‌ها و مراکز زیبایی رقابت شدیدی با یکدیگر دارند.

سال­‌ها قبل، تحقیقات در زمینه‌ کاشت طبیعی مو، از یک موفقیت بزرگ در این راه خبر داد. در اوایل دهه ۱۹۸۰ روش میکروگرافت ابداع شد. در این دوره برای اولین بار از تکنیک‌­های ماکروگرافی برای ایجاد طبیعی‌تر استفاده گردید. در نهایت تعداد جلسات کاشت مو به مراتب کمتر و نتایج، شکل جدی‌تر و مهم‌تری به خود گرفتند. پیش از معرفی روش میکروگرافت، جراحان برای استخراج مو، زخم‌های گسترده‌ای ایجاد می‌کردند که باعث می‌­شد پس از ترمیم مو جای این جراحات باقی بماند. اما در این روش دیگر خبری از این جراحات نیست و به نسبت دوره نقاهت کوتاه‌تر شده است.

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

  1. در طی روش میکروگرافت فولیکول‌های مو را به صورت تکی با استفاده از یک هولدر مخصوص و الکتریکی برمی دارند؛ بنابراین احتمال خطای انسانی به شدت کاهش می‌یابد.
  2. افزایش میزان برداشت از بانک مو با توجه به ویژگی­‌های بانک موی فرد (تا ۲ برابر تراکم برداشت بیشتر در تک روش و تا ۴ برابر تراکم برداشت بیشتر در روش ترکیبی میکروگرافت)
  3. عدم تشکیل اسکار در محل برداشت و در محل کاشت مو به دلیل استفاده از میکروموتور­های ظریف، ایمپلنترهای میکرو و تکنیک جراحی پلاستیک تریکوفیتیک اسکارلت
  4. افزایش تراکم کاشت به بیش از ۳ برابر روش‌­های قدیمی به دلیل پیوند مو در سایز میکرو
  5. دوره نقاهت بسیار کوتاه‌تر نسبت به روش­‌های قدیمی
  6. رفع مشکل اسکار و نکروز به طور قطعی
  7. رویش سریع­‌تر مو نسبت به سایر متدها بدلیل استفاده از تکنیک سلول­‌های بنیادی
  8. افزایش سرعت عمل ایمپلنت مو و در نتیجه پیوند گرافت­‌های سالم‌­تر

لازم به ذکر است که کاشت مو با روش میکروگرافت به طور مستقیم توسط دکتر حمیدرضا خراسانی و تیم پزشکی ایشان به صورت انحصاری در کلینیک تخصصی پوست و مو هلیا انجام می­گردد.

عوارض احتمالی و معایب کاشت مو به روش میکروگرافت

در واقع می­توان گفت کاشت مو به روش میکروگرافت به عنوان در دنیا شناخته شده است. لزوم انجام این متد توسط پزشک متخصص و استفاده از ظریف­‌ترین دستگاه‌های کاشت مو سبب شده تا تقریبا هیچگونه عارضه­‌ای در پیوند مو به روش میکروگرافت ثبت نگردد. کسانی که این روش پیوند موی طبیعی را انجام داده‌­اند، بی‌­حسی یا گزگز در ناحیه پیوند زده شده را احساس کرده‌­اند. این امر تا چند هفته بعد از عمل ترمیم مو قابل احساس است. این بی‌­حسی یا لمس شدگی عموماً به دلیل کاهش گردش خون در مویرگ‌­ها ایجاد می­‌شود.

به خاطر داشته باشید که پوست سر شما دچار جراحت شده است. تا زمانی که این رگ‌­ها دوباره احیا شده و بافت­‌های اطراف فولیکول‌­های مو را تقویت کنند، این روند موقت حفظ خواهد شد و دلیلی برای نگرانی شما نیست. اگر می­‌خواهید خیلی سریع مویرگ­‌های اطراف فولیکول را جریان ببخشید و دوباره وارد چرخه کنید، بهتر است حتی­‌الامکان، از مصرف الکل، دخانیات و برخی قرص­‌های استروئیدی خودداری کنید. همچنین مصرف زیاد آب و استفاده از رژیم غذایی درست، سلامت شما را تضمین خواهد کرد.

به طور کلی، عوارض جانبی ذکر شده در بالا، عارضه­‌های طبیعی هستند و تقریباً همه آن‌ها طی دو هفته از بین می‌روند. پزشک شما داروهایی تجویز می­‌کند تا سریع‌­تر بهبود پیدا کنید. اما مواردی را به صورت احتمالی برای مراجعین عزیز ذکر می­‌کنیم تا دقت کافی را در اجرای دستورات قبل و بعد از روش میکروگرافت داشته باشند.

  1. احتمال خارش یک الی دو روز بعد از پیوند (نباید به هیچ‌وجه به این خارش­‌ها واکنش نشان دهید. معمولا لوسیون­‌هایی که پزشک تجویز می‌­کند، چاره‌گشا خواهند بود.)
  2. احتمال کبودی یا ورم کوتاه مدت در قسمت­‌هایی از پیشانی و اطراف سر که پس از دو روز کاملا محو می­‌شوند.
  3. کنار گذاشتن تمام فعالیت­‌های ورزشی و کارهای سنگین به مدت یک ماه برای جلوگیری از پارگی رگ­‌ها و مویرگ­‌های سطح سر و باز شدن مجدد زخم‌­ها (خونریزی دوباره از محل زخم، نتیجه پیوند را با شکست مواجه می­‌کند.)
  4. احتمال وجود درد تا نهایتا یک الی دو روز بعد از کاشت (البته به دلیل استفاده از سایز میکرو معمولا درد خاصی احساس نمی­‌شود.)

به طور کلی، عوارض جانبی ذکر شده کاملا جزئی و موقتی هستند. بنابراین هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشید و با آرامش دوره‌ نقاهت خود را بگذرانید.

مراقبت های قبل از پیوند طبیعی مو به روش میکروگرافت

در جلسه مشاوره با متخصص، توصیه‌هایی قبل از شروع کار به شما خواهد شد که باید آن‌ها را جدی بگیرید:

  1. اگر می‌خواهید نتیجه کار با شکست مواجه نشود و هزینه و وقت خود را از دست ندهید، حتما به مدت یک ماه قبل از کار، دخانیات و مشروبات الکلی را کنار بگذارید.
  2. در جلسه مشاوره باید اطلاعات مرتبط با سلامتی خود همانند ابتلا به بیماری خاص و حساسیت دارویی را در اختیار پزشک قرار دهید.
  3. شب قبل از کاشت مو باید استحمام کنید تا آلودگی‌های پوستی برطرف گردند.
  4. در روز پیوند مو حتما لباس دکمه‌دار بپوشید تا برای تعویض، به سر فشار وارد نشود.
  5. مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون همانند آسپرین، دو هفته قبل از ایمپلنت مو ممنوع است.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا