اقتصادیبهترین های کسب و کارعمومی

چگونه ماسک صورت خود را پس از شستشوی صورت به درستی بزنیم؟

پاکسازی پوست صورت در هفت مرحله

ژل شستشو صورت ویتابلا: پاکسازی صورت، پوست‌تان را تمیز می‌کند. همچنین علاوه بر بازسازی و تحریک سلول‌ها، مراحل آبرسانی و تغذیه آن‌ها را نیز برعهده می‌گیرد. در نتیجه شما پوستی جوان‌تر و درخشان خواهید داشت.

جالب است بدانید پاکسازی پوست صورت استرس را نیز کاهش می‌دهد و باعث درخشندگی پوست می‌شود.

احساس خوب ماساژ صورت در یک سالن زیبایی و البته بازگشت به خانه با پوستی نرم و لطیف، بی‌نظیر است. اما شاید وقت و هزینه مراقبت‌های پوستی در سالن‌های زیبایی برایمان مقدور نباشد و نتوانیم از خدمات اسپا و پاکسازی پوست در یک سالن حرفه‌ای لذت ببریم ولی این موضوع را باید در نظر داشت که پوست شما همواره برای حفظ درخشش و سلامتی خود به این مراقبت‌ها نیاز دارد.

با این حال خبر خوب این است که شما می‌توانید مراحل کامل پاکسازی صورت را خودتان در خانه انجام دهید و نتایج مشابهی دریافت کنید؛ کافی است مرحله به مرحله پیش بروید و کلیه مراحل را به طور صحیح انجام دهید.

برای شروع موهای خود را از روی صورت‌تان کنار بزنید و با یک هدبند آن‌ها را مهار کنید.

مرحله ۱ پاکسازی : تمیز کردن

ژل بهداشتی بانوان: قبل از شروع پاکسازی صورت، هرگونه آلودگی، آرایش و یا هر محصول دیگری که روی پوستتان هست را کاملا پاک کنید. برای این کار می توانید از از استفاده کنید.

سپس با استفاده از یک و یا مانند یا به آرامی به پاکسازی سطح پوست خود بپردازید و آن را تمیز کنید. این کار حتی کوچکترین ذرات باقی مانده روی پوست را از بین می‌برد. در آخر از یک استفاده کنید و بعد از آن صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

 مرحله ۲ پاکسازی صورت: لایه برداری

محصولات شرکت بیز: با یک اسکراب ملایم، به از بین بردن سلول‌های مرده و صاف و درخشان‌تر کردن آن کمک می‌کند. به اندازه یک نخود از بردارید و با حرکات دورانی به مدت 30 ثانیه آن را به آرامی روی صورت و گردن خود مالش دهید. سپس اسکراب را با آب ولرم بشویید. به خصوص بینی و چانه را به خوبی اسکراب کنید تا کاملاً تمیز شده و و آلودگی‌ها از سطح پوست پاک شوند.

مرحله ۳ پاکسازی پوست: ماساژ صورت

بدون ماساژ، مراحل پاکسازی پوست صورت کامل نمی‌شود. به علاوه ماساژ لذت‌بخش‌ترین قسمت ماجراست. این مرحله برای افزایش گردش خون و بهبود عملکرد ماهیچه‌های صورت ضروری است. ماساژ صورت باعث سفت شدن پوست شده و آن را درخشان‌تر می‌کند.

مقدار کمی از کرم یا روغن ماساژ صورت را بردارید. از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت گیجگاه‌ها حرکت کنید. سپس در ادامه دو طرف بینی و گونه‌های خود را ماساژ دهید.

در انتها، لب‌ها، چانه و فک را ماساژ دهید. ماساژ گردن را فراموش نکنید. با انگشتان دست گردن را از پایین به سمت چانه ماساژ دهید. ماساژ را تا ده دقیقه ادامه داده و سپس صورت خود را با آب بشویید.

برای ماساژ صورت از هر دو دست و نوک انگشتان استفاده کنید و پوست خود را با حرکت دورانی به سمت بالا و بیرون ماساژ دهید. هرگز ماساژ را رو به پایین یا به صورت رفت و برگشتی انجام ندهید. جاذبه زمین همیشه در حال کشیدن پوست به سمت پایین است. حرکت ماساژ به سمت بالا به کمک می‌کند، در حالی که ماساژ به سمت پایین باعث می‌شود.

مرحله ۴ پاکسازی پوست صورت: بخور گرم

حالا وقت تمیزکردن منافذ پوست است. بعد از لایه برداری و ماساژ، زمان است. این کار به باز شدن منافذ مسدودشده کمک کرده و باعث جذب بهتر محصولات بعدی روی پوست می‌شود. گرمای ملایم بخور نیز برای پوست مناسب است، چرا که باعث آرامش و مرطوب شدن آن می‌شود.

در یک قابلمه آب را بجوشانید و آن را از روی حرارت بردارید. چشمان خود را با چشم‌بند پوشانده و صورت خود را روی بخار بگیرید. ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور دهید. سر خود را با حوله بپوشانید تا مطمئن شوید که گرما خارج نمی‌شود و پوست در معرض بخار قرار می‌گیرد. هر زمان که به هوای تازه نیاز داشتید حوله را کنار بزنید و هوای تازه تنفس کنید.

می‌توانید برای داشتن تجربه‌ای مانند سالن‌های حرفه‌ای، اسانس‌های معطری مانند اسطوخودوس یا گل سرخ به آب اضافه کنید. همچنین می‌توانید برای خواص بیشتر از  یا چای سبز استفاده کنید.

بخاطر داشته باشید که این مرحله از پاکسازی پوست برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه بسیار مفید است. تمیزکردن منافذ پوست به برطرف کردن جوش سر سیاه و پیشگیری از بروز جوش سر سفید نیز کمک شایانی می‌کند.

مرحله ۵: ماسک پاکسازی صورت

بعد از بخور، پوست شما به مواد مغذی و رطوبت نیاز دارد. ماسک‌های صورت برای پاکسازی پوست ، تمام آلودگی‌های پوست را از بین برده و درخشندگی را به آن باز می‌گردانند. ماسک صورت مورد علاقه خود را بزنید و در طول استراحت کردن پوست‌تان، خودتان هم مدتی استراحت کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در منزل ماسک صورت متناسب با نوع پوست خود را بسازید. مثلا برای ترکیب جو دو سر و آووکادو یک است. برای پوست خشک، از مخلوط موز و عسل استفاده کنید. برش‌های سرد خیار را روی چشم خود بگذارید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه ماسک روی صورت‌تان بماند. در نهایت صورت خود را بشویید.

مرحله ۶ پاکسازی صورت: تونر

استفاده از تونر بخشی از بوده و در پاکسازی پوست صورت اهمیت دارد. حالا که پوست شما مواد مغذی لازم را از ماسک صورت جذب کرده، استفاده از تونر یا استرینجنت به بستن و تمیز نگاه داشتن منافذ پوست کمک می‌کند. همچنین این مرحله برای پوست‌های مستعد آکنه بسیار مفید است؛ چرا که اجازه نمی‌دهد آلودگی و چربی اضافه روی پوست باقی بماند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این محصول، کاربردها و فواید آن، پیشنهاد می‌شود مقاله « ؟» را مطالعه نمایید.

یک تکه پنبه بردارید و مقدار کمی تونر روی آن بریزید. با مالش ملایم روی سطح پوست، منافذی که هنگام بخور باز شده بودند مجددا بسته می‌شوند. (البته منافذ پوست شبیه در اتاق نیستند و به معنای واقعی باز و بسته نمی‌شوند، می‌توان گفت با حالت انبساط و انقباض، سایز منفذ و ظاهر آن‌ها تغییر می‌کند.) همچنین انجام این کار پوست را تمیز و روشن و شفاف می‌کند. پنبه را به آرامی روی تمام قسمت‌های صورت بزنید و اجازه دهید خشک شود.

مرحله ۷ پاکسازی پوست: مرطوب کننده

پاکسازی صورت خانگی خود را با یک آرامش بخش خاتمه دهید. تمیز کردن پوست و بخور دادن باعث می‌شوند؛ بنابراین استفاده از یک ، اقدامی هوشمندانه برای جبران این خشکی است. این کار موجب آبرسانی و بازگشت رطوبت از دست رفته پوست می‌شود. ابتدا مطمئن شوید که دستانتان تمیز است. سپس با استفاده از نوک انگشتان یک را روی تمام صورت خود بمالید. کرم را به آرامی روی صورت و گردن ماساژ دهید و بگذارید به خوبی جذب پوست شود. اگر این مراحل را در شب انجام می دهید، می‌توانید از نیز استفاده کنید. و اگر پاکسازی را در روز انجام می‌دهید استفاده از را فراموش نکنید.

جمعبندی

پاکسازی در سالن‌های حرفه‌ای روش خوبی برای شاداب کردن و است اما معمولاً هزینه بالایی دارد. شما می‌توانید با انجام مراحلی که در این مقاله به آن اشاره شد پوستتان را پاک سازی کنید و باعث درخشندگی و طراوت آن شوید. در هر حال باید توجه داشته باشید که با ملایمت با پوست خود رفتار کنید و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

تجربه شما در مورد پاکسازی پوست صورت چیست؟

آیا تاکنون پاکسازی صورت را به روش خانگی انجام داده‌اید؟ ما را از نتایج آن باخبر کنید و تجربیات‌تان را در این زمینه با دیگران به اشتراک بگذارید

دکمه بازگشت به بالا