اقتصادیبهترین های کسب و کار

چگونه اخبار فارکس را تحلیل کنیم؟

یکی از مزایای بزرگ معاملات در بازار این است که این مارکت 24 ساعت شبانه روز و پنج روز هفته باز است. یکی از محرک‌های اصلی قیمت‌ها در بازار فارکس، اخبار اقتصادی است که شما در سایت nezarat.com می توانید به جدیدترین این اخبار دسترسی داشته باشید. از آنجایی که خبرها بر حرکت بازار تاثیر می‌گذارند، داده‌های اقتصادی می‌توانند به عنوان مهمترین محرک برای تحرکات کوتاه مدت قیمت مورد استفاده قرار گیرد.

طیف وسیعی از معامله‌گران فارکس از این داده‌ها برای ورود و خروج به معامله استفاده می‌کنند. به این نوع معاملات به اصطلاح نیوز تریدینگ یا معامله با اخبار گفته می‌شود. شاید برای شما جالب باشد که تعداد زیادی از معامله‌گران حرفه‌ای، فقط با نیوز تریدینگ معاملات خود را انجام می‌دهند!

معامله با اخبار در فارکس نکاتی دارد که قصد داریم در این مطلب به آنها بپردازیم. ایتدا با نیوز تریدینگ و روش معامله با بیشتر آشنا خواهید شد.  سایت www.newsbtc.com نیز  مرجع مناسبی برای بررسی نکات معامله است. در ادامه به تاثیر اخبار در بازار فارکس و نکات مربوط به آن خواهیم پرداخت. داده های اقتصادی یکی از مهم ترین محرک‌ها برای حرکات کوتاه مدت در بازار فارکس هستند. از آنجایی که طرف بسیاری از دلار آمریکا قرار دارد، اخبار اقتصادی این کشور بیشترین تأثیر را بر بازار فارکس دارد. رایج ترین راه برای نیوز تریدینگ در فارکس، این است که به دنبال یک تثبیت قیمتی قبل از یک عدد بزرگ باشید.

نیوز تریدینگ چیست؟

نیوز تریدینگ به سبک معاملاتی گفته می‌شود که در آن معامله‌گر بر اساس داده‌های اقتصادی و خبری منتشر شده، درست قبل یا هنگام اعلام خبر اقدام به خرید و فروش نمادهای معاملاتی می‌کند. این روش معاملاتی نیازمند داشتن دانش و آگاهی قوی از بازار و اخبار مرتبط با آن دارد. ، اصل مهم در نیوزتریدینگ است. معامله با خبر یا نیوزتریدینگ برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود. با اینحال داشتن دانش تحلیل خبر و فاندامنتال، می‌تواند به طور بالقوه در موفقیت شما تاثیرگذار باشد.

کدام جفت ارزها برای نیوز تریدینگ مناسب هستند؟

هشت ارز اصلی وجود دارد که  معامله‌گران از داده‌های اقتصادی آنها برای انجام نیوز تریدینگ استفاده می‌کنند. از آنجا که در تمام طول هفته منتشر می‌شود، بنابراین برای کسانی که معامله با اخبار در فارکس را انتخاب می‌کنند، فرصت‌های زیادی وجود دارد. هشت ارز اصلی  که می‌توانید برای معامله با خبر از آنها بهره ببرید عبارتند از:

  1. دلار آمریکا (USD)
  2. یورو (EUR)
  3. پوند انگلیس (GBP)
  4. ین ژاپن (JPY)
  5. فرانک سوئیس (CHF)
  6. دلار کانادا (CAD)
  7. دلار استرالیا (AUD)
  8. دلار نیوزلند (NZD)

جفت ارز‌های مشتق شده از هشت ارز اصلی عبارتند از:

  1. EUR/USD
  2. USD/JPY
  3. AUD/USD
  4. GBP/JPY
  5. EUR/CHF
  6. CHF/JPY

این ارزها بیشترین حجم نقدینگی را در فارکس دارند. اما به‌عنوان یک قاعده کلی، از آنجایی که دلار آمریکا در طرف دیگر ۹۰ درصد معاملات ارزی قرار دارد، اخبار اقتصادی ایالات متحده بیشترین تأثیر را بر بازار فارکس دارند.

شاید به نظر نرسد اما نیوزتریدینگ سخت‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. نه تنها باید به اعداد گزارش شده شده رسمی توجه کنید، بلکه اطلاعاتی که به عنوان شایعه یا پیش بینی (پیش‌بینی‌های غیر رسمی و منتشر نشده) و هرگونه تجدید نظر در گزارش‌های قبلی هم مهم هستند. علاوه بر این، برخی از اخبار فارکس مهم‌تر از سایرین هستند. این مورد را می‌توان از نظر اهمیت کشوری که داده‌ها را منتشر می‌کند و یا نهاد منتشر کننده آنها تشخیص داد.

مهمترین خبرهایی که برای نیوزتریدینگ باید دنبال کنیم!

قبل از اینکه با استراتژی معامله با خبر بپردازیم، باید ببینیم کدام رویدادهای خبری ارزش معامله دارند. درواقع شما باید توانایی پاسخ دادن به این سوال را داشته باشید: کدام اخبار را باید معامله کنم؟ معامله‌گران فارکس باید با رویدادهای خبری که به شدت بر ارزهای اصلی تاثیر می‌گذارند آشنا باشند.

به یاد داشته باشید که ما اخبار را معامله می‌کنیم چون نوسانات کوتاه مدت زیادی ایجاد می‌کنند. بنابراین طبیعتا تمایل داریم فقط اخباری را معامله کنیم که پتانسیل بالایی در ایجاد نوسانات برای بازار ارز دارند.

اخباری که تمایل به تغییر قیمت و ایجاد نوسان در بازار دارند، معمولا شامل خبرهای زیر هستند:

  • اخبار تغییر در سیاست بانک مرکزی (سیاست پولی)
  • اخبار تغییر در سیاست دولت (سیاست مالی)
  • اخبار نتایج غیرمنتظره در انتشار داده‌های اقتصادی
  • توییت‌هایی از افراد سرشناس که تمایل دارند نام‌شان همیشه بر سر زبان‌ها باشد

آگاهی از اخبار پرریسک به شما کمک می‌کند تا از قرار گرفتن در معاملات خلاف جهت بازار دوری کنید.

برای معامله با اخبار در فارکس، ابتدا باید بدانید که در هفته‌ای که پیش رو دارید کدام خبر مهم است و باید دنبال کنید. علاوه بر موارد بالا، برخی از مهمترین داده‌های مورد استفاده در نیوز تریدینگ عبارتند از:

  1. تصمیمات درباره
  2. اخبار خرده فروشی
  3. تورم (قیمت مصرف کننده یا قیمت تولید کننده)
  4. نرخ بیکاری
  5. تولید صنعتی
  6. نظرسنجی احساسات تجاری
  7. نظرسنجی اعتماد مصرف کننده
  8. تراز تجاری
  9. بررسی‌های بخش تولید

بسته به وضعیت اقتصاد در زمان انتشار خبر، اهمیت نسبی این داده‌ها ممکن است تغییر کند. به عنوان مثال، بیکاری ممکن است در یک ماه مهمتر از تصمیمات تجاری یا نرخ بهره باشد. بنابراین، مهم است آنچه را که بازار در حال حاضر روی آن متمرکز است را بدانید.

اخبار چه مدت بر بازار اثر دارد؟

علاوه بر اینکه زمان ورود به معامله در نیوز تریدینگ مهم است، دانستن اینکه چه زمانی از معامله خارج شویم هم بسیار مهم است. طبق مطالعه مارتین دی دی ایوانز و ریچارد کی لیونز که در مجله بین المللی پول و مالی که در سال 2004 منتشر شد، بازار تا چند روز پس از انتشار داده‌ها، همچنان می‌تواند در حال جذب یا واکنش به انتشار اخبار باشد. این مطالعه نشان داد که تاثیر اصلی خبر در روز اول یا دوم رخ می‌دهد، اما در برخی مواقع تا روز چهارم باقی می‌ماند. از طرفی جریان سفارشات خرید و فروش همچنان در روز سوم بسیار محسوس بوده و در روز چهارم هم قابل مشاهده است.

چگونه با انتشار اخبار در بازار فارکس معامله کنیم؟

قبل از اینکه به بهبود “استراتژی‌های معامله با خبر” بپردازیم، باید ببینیم کدام رویدادهای خبری ارزش معامله دارند. درواقع شما باید توانایی پاسخ دادن به این سوال را داشته باشید: کدام اخبار را باید معامله کنم؟ معامله‌گران فارکس باید با رویدادهای خبری که به شدت بر ارزهای اصلی تاثیر می‌گذارند آشنا باشند.

به یاد داشته باشید که ما اخبار را معامله می‌کنیم چون نوسانات کوتاه مدت زیادی ایجاد می‌کنند. بنابراین طبیعتا تمایل داریم فقط اخباری را معامله کنیم که پتانسیل بالایی در ایجاد نوسانات برای بازار ارز دارند.

اخباری که تمایل به تغییر قیمت و ایجاد نوسان در بازار دارند، معمولا شامل خبرهای زیر هستند:

  • اخبار تغییر در سیاست بانک مرکزی (سیاست پولی)
  • اخبار تغییر در سیاست دولت (سیاست مالی)
  • اخبار نتایج غیرمنتظره در انتشار داده‌های اقتصادی
  • توییت‌هایی از افراد سرشناس که تمایل دارند نام‌شان همیشه بر سر زبان‌ها باشد.

آگاهی از اخبار پرریسک به شما کمک می‌کند تا از قرار گرفتن در معاملات خلاف جهت بازار دوری کنید.

آموزش نیوز تریدینگ در فارکس

متداول‌ترین راه برای معامله اخبار این است که به دنبال یک دوره تثبیت یا عدم قطعیت (جایی که خریداران و فروشندگان مردد هستند) قبل از یک عدد بزرگ باشید و در پشت خبر معامله کنید. این روش را می‌توان هم به صورت کوتاه مدت (معاملات اسکلپ یا روزانه) و هم طی چند روز انجام داد. بیایید به تصویر زیر به عنوان مثال نگاه کنیم. پس از یک ریزش در ماه سپتامبر، قیمت یورو قبل از خبر مهم ماه نوامبر که هنوز منتشر نشده بود، مدتی به صورت خنثی حرکت کرده یا به اصطلاح رنج شده بود.

همانطور که مشاهده می‌کنید، قیمت یورو در یک کانال به صورت رنج به دام افتاده و خریداران و فروشندگان قدرتی برابر دارند. همچنان اندازه کندل‌ها نشان می‌دهد که خریداران و فروشندگان مردد هستند و خرید و فروش زیادی انجام نمی‌دهند و در نتیجه، حجم معاملات پایین است. برای نیوز تریدرها یا معامله‌گران اخبار فارکس، این امر یک فرصت عالی برای انجام یک معامله فراهم کرده، به خصوص که احتمال حرکت شدید در این زمان بسیار بالا است. این کانال رنج از 17 ساعت قبل از انتشار خبر شروع به شکل‌گیری کرده است!

دلیل تشکیل کانال افقی در نمودار بالا،  عدم تصمیم‌گیری و عدم قطعیت درباره داده‌هایی است که قرار است درباره حقوق و دستمزد غیرکشاورزی اکتبر منتشر شود. همانطور که مشاهده می‌کنید، بعد از انتشار داده‌ها، بازار دچار نوسان شده و فروشندگان دوباره قدرت را در دست گرفتند! قبلا اشاره کردیم که معامله با خبر در فارکس سخت‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. اما چرا؟ دلیل اصلی نوسانات قیمتی در زمان انتشار خبر است! ممکن است شما حرکت درستی انجام دهید و روند را صحیح تشخیص دهید، اما بازار با نوسانات شما را فریب می‌دهد و باعث ضرر شما می‌شود! نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که در نیوز تریدینگ یا معامله با اخبار فارکس، باید تحلیل تکنیکال را هم مد نظر داشته باشید!

چرا باید با اخبار در فارکس معامله کرد؟!

پاسخ به این سوال ساده است: برای کسب درآمد بیشتر! همان‌طور که قبل‌تر نیز گفته شد، اخبار بخش بسیار مهمی از بازار فارکس هستند زیرا پتانسیل این را دارند که بازار را به حرکت درآورند.در زمانی که اخبار منتشر می‌شوند، مخصوصا اخبارهای مهمی که افراد زیادی در حال تماشای آن هستند، تقریبا می‌توانید انتظار مشاهده حرکت بزرگی را در بازار داشته باشید.

اینکه می‌دانید حرکت بزرگی در بازار به‌وجود خواهد آمد، آن را تبدیل به یک فرصت می‌کند. بنابراین آن خبر ارزش دنبال کردن دارد. حرکت‌های بزرگ بازار که توسط رویدادهای خبری ایجاد می‌شوند اغلب در یک جهت حرکت نمی‌کنند. اغلب اوقات بازار ممکن است شروع به حرکت در یک جهت کند، فقط برای اینکه در جهت دیگر باز گشت کند. تلاش برای پیدا کردن مسیر درست گاهی اوقات می‌تواند موجب سردرد شود! اگرچه معامله اخبار یا نیوز تریدینگ ممکن است سودآور باشد، اما چندان ساده نیست. نیاز به تمرین زیاد دارد! مهم‌تر از همه، همیشه باید برنامه داشته باشید.

اهمیت اخبار آمریکا در بازار فارکس

بازارها به اکثر اخبار اقتصادی کشورهای مختلف واکنش نشان می‌دهند اما پربیننده‌ترین و موثرترین اخبار در فارکس مربوط به ایالات متحده است. مهم نیست که در کدام یک از حوزه‌های امورات نظامی، ژئوپلیتیک، صنعت، انرژی، علم، فرهنگ و فناوری باشد، به هر حال ایالات متحده قدرتمندترین کشور جهان در نظر گرفته می‌شود. حتی به عنوان یک “ابر قدرت مالی” نیز توصیف می‌شود.

اگر در بعضی از حوزه‌ها به دلایلی مانند مشکلات، ناهماهنگی و ضعف‌ها جایگاه قدرتمند خود را کمی از دست داده باشد اما باز هم از قدرت نفوذ دلار آمریکا نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. ایالات متحده همچنان بزرگترین اقتصاد جهان را دارد و دلار آمریکا ارز ذخیره جهان است. این بدان معناست که دلار آمریکا در بیش از ۹۰٪ از معاملات فارکس شرکت می‌کند که همین مسئله باعث می‌شود اخبار و اطلاعات مربوط به آمریکا مهم و پربیننده باشند.

دکمه بازگشت به بالا