جامعه

چک لیست درمانی بازنشستگان برای بیمه تکمیلی درحال نهایی شدن است

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در طول مدت خدمتم در دولت، به غیر از فعالیت در دستگاه های اجرایی، نه فعالیت اقتصادی شخصی داشته ام و نه ریالی جز حقوق دولتی دریافت کرده ام. لذا بدون هیچ مشکل و ترسی هر جا که تضاد منافع و خلاف و فساد باشد به آن رسیدگی می کنم.

به گزارش تیتر اول، نعمت الله ترکی رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در پنجاه و پنجمین نشست روسای کانون های بازنشستگی کشوری استان تهران از اشتباهات سال های اخیر در ارائه خدمات مناسب به بازنشستگان و تایید صلاحیت آنها عذرخواهی کرد. حقوقی گفت: هدف و برنامه ما باید کاهش وابستگی به منابع دولتی و حرکت به سمت خودکفایی و استفاده از ظرفیت و منابع صندوق بازنشستگی و شرکت های تابعه باشد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد اعتبارات جاری صندوق بازنشستگی کشوری از محل اعتبارات عمومی دولت تامین می شود، تصریح کرد: این روند باید تغییر کرده و به سمت احیاء و ارتقای ظرفیت و منابع داخلی صندوق حرکت کرد. اینکه بودجه مورد نیاز صندوق را فقط باید در منابع دولتی دید و همیشه به دولت نگاه کرد، اشتباه است. بلکه باید صندوق بر اساس منابع خود مدیریت شود.

ترکی اجرای «مهندسی معکوس» در صندوق بازنشستگی کشوری را ضروری خواند و گفت: مهندسی معکوس یکی از روش های مدیریتی است که با توجه به توانمندی های داخلی صندوق قابل اجراست. با برنامه ریزی صحیح، فعال سازی منابع و اصلاح حوزه اقتصادی و ایجاد زیرساخت های لازم می توان به نقطه ای رسید که این صندوق به شرایط پایدار بازگردد.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه اولویت اول خود در حوزه اقتصادی مبارزه با فساد است، تصریح کرد: در تمام مدت خدمتم در دولت به جز کار در دستگاه های اجرایی، هیچ گونه فعالیت اقتصادی شخصی نداشته و ندارم. من هر ریالی به جز حقوق دولتی می گرفتم. بنابراین بدون هیچ مشکل و ترسی هر جا که تضاد منافع، تخلف و فساد باشد، با آن برخورد خواهم کرد و تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد به کار خواهم بست.

ترکی ظرفیت و نقش صندوق های بازنشستگی در اقتصاد جهانی را اصلی عنوان کرد و افزود: صندوق های بازنشستگی موفق در دنیا که نقش مهمی در چرخه اقتصادی کشور خود و حتی در عرصه بین المللی دارند، منظم، هدفمند هستند. و برنامه ریزی کرد. منابع مالی.

وی ادامه داد: متاسفانه صندوق بازنشستگی کشوری این روزها دچار روزمرگی و کار جمعی منفعل شده است. یعنی اگر مشکلی وجود داشته باشد همه فقط برای حل آن مشکل اقدام می کنند در حالی که باید برای ماه و سال آینده و همچنین برای آینده هدف و برنامه مشخص و مشخصی تعیین کرد.

وی وجود بسیاری از قوانین بالادستی را یکی از معضلات و آسیب های جدی صندوق بازنشستگی کشوری و مستمری بگیران تحت پوشش آن عنوان کرد و گفت: قرار است قوانین و مقررات مشکلات را حل کند اما اکنون بسیاری از این قوانین به معضلی جدی تبدیل شده است. و آسیب .

وی تصریح کرد: تمامی قوانین مذکور باید در قالب کمیسیونی ویژه با حضور کارشناسان و مستمری بگیران متخصص احصاء و تدوین شود تا قوانین موثر و مناسب برای حل مشکلات بازنشستگان و عمدتاً در سه حوزه پیدا شود. در برنامه هفتم توسعه، امور پزشکی، حقوقی، مالی و رفاهی به عنوان دستور العمل ثابت مطرح و پیگیری خواهد شد.

ترکی با بیان اینکه خدمات بهزیستی باید به عنوان یک ارزش تلقی شود و هر خدمتی ارزشمند نیست، گفت: برخی خدمات به دلیل اینکه فقط از یک مرکز دریافت می شود انحصار ایجاد کرده است. لذا نیازمند تعریف و ارائه خدمات جامع در خور شأن این عزیزان به مستمری بگیران هستیم.

وی به درمان و سلامت مستمری بگیران کشور به عنوان اولویت اصلی و اجتناب ناپذیر اشاره کرد و تصریح کرد: با کمک چندین مرکز مستمری بگیران و کمیته ای که به همین منظور تشکیل شده است در حال تهیه چک لیست نیازهای درمانی مستمری بگیران هستیم تا. پس از محاسبه و تدوین، از آن برای قرارداد با شرکت های بیمه ای که می توانند بهترین خدمات را ارائه دهند، استفاده می کنیم.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری همچنین به ظرفیت های بالای این صندوق در حوزه املاک و اموال منقول و غیرمنقول و فرصت استفاده از آنها در حوزه رفاهی و گردشگری اشاره کرد و گفت: همه این دارایی ها و سرمایه های هنگفت. باید ثبت و مصادره شود و برای این امر باید برنامه ریزی روشن و شفافی انجام شود تا از این ظرفیت ها برای رفاه بازنشستگان و گردشگری استفاده شود.

وی مراکز بازنشستگی را مهمترین سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری دانست و گفت: اگر در مسیر درست و با برنامه با مشورت شما عزیزان و در کنار یکدیگر حرکت کنیم قطعا می توانیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم. . مشکلات موجود

در این دیدار چند تن از روسای کانون های بازنشستگی استان تهران مهمترین مسائل و مطالبات بازنشستگان کشوری را با رئیس صندوق بازنشستگی کشوری در میان گذاشتند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا