سلامت و تندرستی

چند توصیه غذایی ضد کرونا برای “سحری”

در ماه رمضان ، وعده های غذایی صبحگاهی و دو وعده غذایی افطاری و عصرانه اصلی ترین وعده های غذایی است ، به خصوص برای افرادی که در طول روز فعالیت بیشتری دارند ، نوع غذایی که برای وعده های غذایی صبحگاهی می خورند بسیار مهم است. لازم به ذکر است تأمین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز بدن نقش مهمی در حفظ کارایی و جلوگیری از کم آبی ، ضعف و خستگی در بدن دارد.

به گزارش تیتر اول براساس اعلام وزارت بهبود تغذیه وزارت بهداشت ، در وعده های غذایی صبح باید نکات زیر را رعایت کنید:

– غذاهای کم چرب بخورید که حاوی کمی نمک ، چربی کم و کمی شیرین باشد.

– اصولاً مصرف زیاد قند ، نمک و چربی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

– انواع و اقسام سبزیجات مختلف را برای صبحانه از جمله سبزیجات و سالاد میل کنید.

سبزیجات با وجود انواع مختلفی از مواد مغذی و آب علاوه بر تأمین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ، از تشنگی و گلو خشکی جلوگیری می کنند که این امر می تواند فرد را مستعد ابتلا به بیماری Quaid-19 کند.

– غذاهای شیرین برای صبحانه توصیه نمی شود ، زیرا غذاهای شیرین انسولین را تحریک می کنند و قند خون سریع وارد سلول ها می شود و منجر به هیپوگلیسمی زودرس می شود.

– از آنجا که کم آبی و خشکی گلو می تواند زمینه را برای بیماری Quaid-19 فراهم کند ، در وعده غذایی صبحگاهی ، سبزیجات که آب بیشتری دارند و از تشنگی و کم آبی در طول روز جلوگیری می کنند مانند کاهو ، خیار. و از گوجه فرنگی استفاده کنید.

– نوشیدنی های بسیار شیرین مانند نوشیدنی های گازدار ، شربت ها و چای های بسیار شیرین و چای های قوی نیز در طول روز باعث تشنگی ، خشکی دهان و گلو می شوند و توصیه می شود که در سحر مصرف نشود. چای رنگی به دلیل اینکه مدر است ، می تواند در هنگام ناشتا باعث کمبود آب و کمبود آب بدن شود.

-غذاهای حاوی پروتئین مانند کباب ، مرغ کبابی ، ماهی و غذاهای خشک و پر چرب از قبیل کلوچه و کاکائو ، کالباس ، پیتزا ، غذای برهنه و همچنین غذاهای چرب ، سرخ شده و تند در طول روز عطش و خشکی دهان را فراهم می کنند. آنها به ویژه در شرایط فعلی که با شیوع بیماری Quaid-19 روبرو هستیم ، خوب هستند. بهتر است آنها را برای صبحانه مصرف نکنید.

به طور کلی ، غذاهای سبک و سبک ، مانند زعفران و خورش به مقدار کمی ، به خصوص برای افرادی که در طول روز از نظر جسمی فعال تر هستند ، یا غذاهای سبک تر شبیه صبحانه برای افرادی که در طول روز فعالیت کمتری دارند ، می توانند برای صبحانه باشند. مناسب باشید

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا