سلامت و تندرستی

چند توصیه برای حفظ بهداشت چشم‌ها در شیوع کرونا

با توجه به استفاده گسترده از بیماری کشنده Covid-19 ، بهداشت اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در این میان با توجه به احتمال انتقال تاج از طریق منابع ، حفظ سلامت چشمه ها نیز بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش تیتر اول ، علاوه بر دهان یا بینی ، coronavirus همچنین از طریق چشم قابل انتقال است. به عنوان مثال ، ذرات موجود در هوا که حامل سرفه ، عطسه و صحبت هستند ، گسترش می یابند و اگر با منابع خود در تماس باشید ، می تواند باعث رشد Qovid-19 شود. یک دست آلوده نیز به احتمال زیاد با چشم تماس پیدا می کند.

بیماری کرون همچنین می تواند باعث ملتحمه (قرمزی چشم) شود ، اما این عارضه بسیار نادر است ، بنابراین اگر چشمان شما قرمز است ، نگران نباشید. در این حالت ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که با یک چشم پزشک تماس بگیرید و از دستورالعمل های او پیروی کنید تا از چشم خود مراقبت کند.

توجه داشته باشید که در صورت عفونت چشم ، تماس با آنها ممکن است باعث شیوع عفونت شود. بنابراین مرتباً دستان خود را بشویید و عینک ، حوله یا وسایل دیگر را با دیگران به اشتراک نگذارید.

محافظت از چشمه ها و همچنین حفظ بهداشت مناسب دست ، دهان و بینی می تواند باعث کاهش سرعت تاخیر شود.

در اینجا نکاتی از آکادمی چشم پزشکی آمریکا برای محافظت از منابع به ویژه در صورت شیوع کروناویروس آورده شده است:

1) اگر از لنزهای تماسی استفاده می کنید ، تا زمانی که تاج پخش نشود و عینک را تعویض کنید ، آنها را دور بیندازید:

هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خطر ابتلا به کروناویروس به دلیل استفاده از لنزهای چشم وجود ندارد ، اما استفاده از لنزها باعث افزایش تماس و تماس چشمی می شود.

لنز را به جای لنز تعویض کنید ، به خصوص اگر لنزها بیشتر به چشم شما لمس کنند.

2) با استفاده از عینک ، یک لایه محافظ اضافی برای چشمه ها ایجاد می شود:

عینک آفتابی یا عینک آفتابی می تواند از چشمان شما در برابر قطرات آلوده به نفس محافظت کند ، اما به خاطر داشته باشید که 100٪ عینک از محافظ تاج محافظت نمی کند. ویروس را می توان از طریق طرف های باز تاج نیز تشخیص داد. اگر از بیماران زیر 19 سال مراقبت می کنید و یا کارکنان بیمارستان هستید ، بهتر است عینک هایی استفاده کنید که محافظت بیشتری از چشمه ها داشته باشد.

3) اگر داروهای خاص چشم مصرف می کنید ، مصرف آنها را متوقف نکنید

کارشناسان توصیه می کنند اگر داروهای مرتبط با چشم مانند قطره های گلوکوم را مصرف می کنید ، به میزان کافی از آنها استفاده کنید تا مجبور نشوید از مصرف آنها در طول قرنطینه جلوگیری کنید. اگر قرنطینه باعث ایجاد مشکل در خرید دارو می شود ، حتما با پزشک مشورت کنید.

4) از تماس با منابع خودداری کنید:

شکستن این عادت طبیعی دشوار است ، اما اگر موفق به ترک شوید ، خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب را کاهش می دهید. اگر احساس خارش یا خارش چشم دارید و یا حتی نیاز به تنظیم عینک خود دارید ، به جای انگشتان خود از پارچه ای استفاده کنید.

خشکی چشم می تواند باعث افزایش خارش و لزوم برقراری تماس با چشم شود. بنابراین به عادات خود قطره چشم اضافه کنید. اگر به هر دلیلی نیاز به لمس چشم خود دارید ، حتی قبل از استفاده از داروهای چشم ، ابتدا دستان خود را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید. بعد از لمس آنها دوباره چشم خود را بشویید.

5) رعایت بهداشت شخصی و فاصله اجتماعی:

دستان خود را مرتبا بشویید. از لنز چشم خوب مراقبت کنید و بینی ، دهان و چشم خود را لمس یا مالش ندهید.

اگر در مورد دید خود سؤالی دارید ، حتماً از چشم پزشک خود سوال کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا