جامعه

چرا ورزش‌کردن آی‌کیو را تقویت می‌کند؟

ما فکر می کنیم که بدن هیچ ربطی به مغز ندارد، اما هر روز بیشتر و بیشتر آشکار می شود که این فرضیه اشتباه است. طبق تحقیقات انجام شده، ورزش بدنی یکی از بهترین راه ها برای تقویت هوش و حفظ آن در دوران پیری است.

به گزارش تیتر اول، فاراد او نوشت: “اگر می خواهید ضریب هوشی خود را بهبود ببخشید، باید ورزش کنید. اما ورزش عضلات چگونه به قدرت مغز شما کمک می کند؟ ما قبلا فکر می کردیم که بدن هیچ ربطی به مغز ندارد، اما هر روز آشکارتر می شود که این فرضیه اشتباه است همانطور که تحقیقات نشان می دهد ورزش بدنی یکی از بهترین راه ها برای تقویت هوش و حفظ آن تا سنین بالا است.

یک مطالعه آلمانی نشان داد که افراد مسنی که فعالیت بدنی سبکی مانند باغبانی دارند، 50 درصد کمتر در معرض ابتلا به اختلالات شناختی در سنین پیری هستند.

آزمایش دیگری نشان داد که سالمندانی که در طول هفته برای چند دقیقه به آرامی راه می‌رفتند، در تست‌های توجه و حافظه عملکرد بهتری داشتند. اما نه تنها افراد مسن از چنین ورزش هایی سود می برند. کودکانی که پیاده به مدرسه می روند، تمرکز و نمرات آزمون بهتری نسبت به همکلاسی های خود که با ماشین به مدرسه می روند، دارند.

یکی از دلایل این است که ورزش باعث بهبود جریان خون (و البته اکسیژن) به مغز می شود که انرژی بیشتری برای تفکر فراهم می کند.

دلیل دیگر می‌تواند این باشد که ورزش باعث رشد سلول‌های عصبی و احتمالاً ترشح برخی انتقال‌دهنده‌های عصبی و هورمون‌های رشد می‌شود که برای سلامت کلی مغز ضروری هستند. “همه این موارد به تمرکز و حافظه بهتر کمک می کند.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا