جامعه

نقش کلیدی ورزش‌های قدرتی در کاهش وزن

تمرینات قدرتی و تمرینات تحمل وزن، مانند ورزش های هوازی، نقش کلیدی در دستیابی به اهداف کاهش وزن و تناسب اندام دارند.

به گزارش تیتر اول، البته ممکن است کاهش وزن و تناسب اندام تنها عاملی باشد که از این نوع ورزش مشهود است، اما فواید دیگری در دراز مدت مشهود خواهد بود. به همین دلیل است که ورزش های قدرتی مستلزم ثبات است.

به گزارش دفتر آموزش سلامت و ارتقای سلامت، به یاد داشته باشید که این تمرینات را انجام دهید تا در کمترین زمان ممکن فواید شگفت انگیز آنها را در زندگی خود مشاهده کنید:

پیری آسان تر: تمرینات قدرتی باعث تقویت استخوان ها، تسریع متابولیسم، حفظ عضلات و کاهش استرس در بدن می شود. در عین حال باعث می شود که فرد دوران سالمندی راحت تری را تجربه کند.

_ افزایش توانایی های ورزشی: ورزش های قدرتی نه تنها باعث افزایش قدرت بدنی می شود، بلکه باعث افزایش سرعت بدن، چابکی و انعطاف پذیری بدن می شود که همگی برای ورزش های دیگر مانند دویدن و سایر ورزش های استقامتی مفید و ضروری هستند.

پیشگیری از پوکی استخوان: زمانی که نگران پوکی استخوان هستیم از لبنیات استفاده می کنیم، اما موثرترین توصیه افزایش وزن با لبنیات است. زیرا این کار تراکم استخوان را به طرز باورنکردنی افزایش می دهد.

افزایش متابولیسم: بسیاری از ما فکر می کنیم که ورزش هوازی باعث چربی سوزی زیادی می شود، اما در واقع وقتی عضلات بدنمان متراکم تر هستند، چربی بیشتری می سوزانیم و حتی زمانی که دراز می کشیم و می نشینیم، چربی سوزی ما ادامه می یابد.

بهبود کیفیت خواب: وقتی سوخت و ساز بدن بالا باشد و سطح انرژی بدن در وضعیت خوبی باشد، خوابیدن برای ما بسیار راحت خواهد بود. البته سعی کنید تمرینات قدرتی را نزدیک به زمان خواب انجام ندهید، زیرا این کار می تواند نتیجه معکوس داشته باشد.

_ افزایش اعتماد به نفس: یکی از مهم ترین تاثیرات ورزش های قدرتی تاثیر مثبتی است که بر روان ما می گذارد. تمرینات قدرتی به ما کمک می کند تا تناسب اندام داشته باشیم و احساس بهتری داشته باشیم.

_ بهبود سلامت کلی بدن: اگرچه هدف بسیاری از افرادی که تمرینات قدرتی انجام می دهند رسیدن به تناسب اندام است، اما مهمترین دستاورد تمرینات قدرتی سلامتی و حس زندگی است. در دراز مدت، ورزش های قدرتی تغییرات بسیار ارزشمندی را در ما ایجاد می کنند. علاوه بر زیبایی ظاهری، افزایش انرژی، خواب بهتر و حتی زندگی زناشویی بهتر از مزایای تمرینات قدرتی جسم و روح است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا