عمومی

چرا «روز قدس»، چرا حمایت از «فلسطین»؟

این توطئه از سالهای اول اجرای خود با مقاومت مردم مسلمان فلسطین و اعتراض مسلمانان و مردم آزاده و هوشیار در قلب جهان روبرو شده است. پس از پیروزی انقلاب ، امام خمینی (ره) در اولین فرصت برای نشان دادن حساسیت جهانیان نسبت به سرنوشت کودو و نجات آن از چنگال صهیونیست های جنایتکار ، آن را به عنوان “روز چهارشنبه” مشخص کرد و در این مورد صادر شد یک گزارش.

در این پیام که در تاریخ 6 آگوست 1979 ، در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ، 1399 ، مسیح به مسلمانان جهان داده شد ، امام فرمود:
“طی سالهای گذشته ، من به مسلمانان در مورد خطرات اشغال اسرائیل هشدار داده ام ، كه هم اکنون حملات وحشیانه علیه خواهران و برادران فلسطینی ، به ویژه در جنوب لبنان ، برای از بین بردن شبه نظامیان فلسطینی ، بمب گذاری در خانه های آنها را تشدید كرده است. مسلمانان و دولت های اسلامی برای قطع اتحاد خود تلاش می کنند و من از همه مسلمانان جهان می خواهم که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که روز قدر است انتخاب کنند و همچنین ممکن است سرنوشت فلسطینیان را به عنوان “روز القدس” تعیین کند. “، و همچنین در طول مراسم همبستگی بین المللی مسلمانان. عدالت مردم مسلمان.” از خداوند متعال برای پیروزی مسلمانان بر کافران دعا می کنم “(صحیفه امام ، 9 ، ص: 267)
بدین ترتیب پیام امام درگذشت ، چراغ امید ، در قلب مظلوم فلسطینی ها تابید و میلیون ها انسان آواره و مبارز را بر آن داشت تا با قاطعیت و قاطعیت بیشتری با توطئه های رژیم اشغالگر قدس و آمریکای جهانخوار روبرو شوند. .
آینده نگری امام خمینی (ره) در آن زمان حساس نه تنها ریشه درخت مقاومت در برابر صهیونیست ها و طرفداران غربی آنها را خشک نکرد بلکه بستر جدیدی را برای وحدت مسلمانان جهان با محوریت آزادی بیت المقدس ایجاد کرد.
امام خمینی (س) در برنامه روز قدس خود عملاً نشان داده است که مشکلات مسلمانان به صورت زنجیره ای به هم پیوسته است و نباید اجازه دهد دشمنان امت اسلامی بر اساس اختلافات مذهبی و نژادی در جهان اسلام با یکدیگر سهیم و توطئه کنند. بدی ها

آخرین کلمه به شرح زیر است:
از دیدگاه سیاسی امام خمینی (ره) ، آزادی اولین سیبلیت مسلمانان و پایان دادن به ظلم و ستم بر فلسطینیان از مهمترین موضوعات جهان اسلام است و از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

ایده استراتژیک امام خمینی (ره) در زمینه طراحی روز جهانی قدس ، معروف به روز مبارک و وحدت ، تحول بزرگی در برابری در برابر رژیم غاصب صهیونیستی به وجود آورد. اکنون بیش از هر زمان دیگر ، مسلمانان جهان از آزادی قدو مقدس و نابودی این غده سرطانی طرفداری می کنند و به دشمنان ثابت خواهند کرد که هیچ قدرتی نمی تواند گریه های درست و غلط گلو را سرکوب کند. مسلمانان
پیام روز قدس به دشمنان هر ساله این است که بدانند مسلمانان در جهان اسلام ، در حمایت از قدس شریف و مسجد الاقصی و همچنین حمایت شدید از مردم فلسطین دفاع شده و ریشه کنی وحشیانه اسرائیل رژیم صهیونیستی در حال حمایت از مردم فلسطین است. آنها بیش از هر زمان دیگر خشم و انزجار خود را از این غده سرطانی ابراز کرده و به دشمنان هشدار می دهند که فلسطین به عنوان بخشی از جهان اسلام هرگز فراموش نخواهد شد و
حرکت از طریق جهاد سیاسی ، رسانه ای و مردمی تا رسیدن به آرزو و هدف امت اسلامی ، آزادی قدس ، مسجد الاقصی و اماکن مقدس اسلامی در سرزمین اسارت و قیامت ادامه دارد.

* مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی

دکمه بازگشت به بالا