بهترین های کسب و کارعمومی

چرا بوتاکس باعث افتادگی پلک میشود؟

بوتاکس به عنوان یک نوروتوکسین شناخته می شود. نوروتوکسین ها مواد سمی هستند که انتقال عصبی را مختل می کنند. وقتی بوتاکس در بدن وجود داشته باشد باعث اختلال در پیام عصبی می شود و در نتیجه ماهیچه های متصل به اعصاب مسدود شده نمی توانند منقبض شوند و منجر به فلج عضلانی شود. بوتاکس برای اهداف زیبایی استفاده می شود.

بوتاکس برای رفع چین و چروک پیشانی، پنجه کلاغی، خطوط لبخند و چین و چروک استفاده می شود. اگر عضلات دخیل در ایجاد این چین و چروک ها منقبض نشوند، تشکیل نمی شوند. استفاده از بوتاکس می‌تواند چهره شما را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان دهد و به دلیل کم تهاجمی بودن مورد استقبال قرار می‌گیرد.

اگرچه معمولاً هیچ مشکلی در تزریق بوتاکس وجود ندارد، اما در برخی موارد، پس از تزریق، بوتاکس می تواند به بافت های اطراف رفته و بافت هایی را که فرد نمی خواهد، تحت تأثیر قرار دهد و نتایج ناخواسته ای را به همراه داشته باشد. یکی از این نتایج ناخواسته افتادگی پلک بعد از بوتاکس است. افتادگی پلک ها پس از بوتاکس باعث ایجاد ناحیه بین چشم ها یا پیشانی می شود. هنگامی که بوتاکس در ناحیه پیشانی تزریق می شود، می تواند علیه عضلات مسئول بالا نگه داشتن ابروها عمل کند. در این حالت ابرو شل می شود و روی پلک می افتد و باعث افتادگی پلک می شود. گاهی اوقات تزریق بوتاکس در ناحیه بین دو ابرو و برای از بین بردن خطوط 11 شکل بین دو ابرو نیز انجام می شود. در این حالت بوتاکس می تواند حرکت کند و عضله مسئول صاف نگه داشتن پلک را تحت تاثیر قرار دهد و این عضله را فلج کند و باعث افتادگی پلک شود.

پتوز بعد از بوتاکس چقدر طول می کشد؟

زمانی که افتادگی پلک بعد از بوتاکس اتفاق می افتد، معمولاً انتظار می رود بین هفته اول تا سوم پس از بوتاکس باشد. همچنین پس از مدتی به طور خودکار خود را ثابت می کند و پلک به حالت طبیعی خود باز می گردد زیرا اثر بوتاکس موقتی است بنابراین افتادگی پلک بعد از بوتاکس نیز موقتی خواهد بود. اگر افتادگی پلک بعد از بوتاکس رخ دهد، معمولاً افراد باید حدود شش هفته صبر کنند تا افتادگی پلک خود به خود برطرف شود.

پلک پایین بعد از بوتاکس

آرایش بعد از بوتاکس

برای آرایش بعد از بوتاکس، افراد باید کمی صبر کنند تا پوست محل تزریق کمی سوراخ شده، بسته شود و قرمزی بعد از تزریق از بین برود. بسیاری از افرادی که تزریق بوتاکس دریافت می کنند قرمزی خفیف را تا 24 ساعت پس از تزریق گزارش می دهند.

مشکل اصلی آرایش بعد از بوتاکس این است که برای آرایش کردن، ناحیه آرایش باید پاک شود. در حالی که توصیه می شود افراد حداقل 4 تا 6 ساعت از دست زدن به صورت خودداری کنند و صورت خود را مالش دهند. با توجه به اینکه بوتاکس دقیقاً زیر پوست تزریق می شود، فشار و مالش بافت باعث حرکت و انتشار بوتاکس در بافت اطراف می شود و می تواند باعث افتادگی چشم پس از بوتاکس یا سایر مشکلات مرتبط شود. بهترین زمان برای اولین آرایش بعد از بوتاکس 24 ساعت پس از تزریق است.

کرم نفازولین برای رفع افتادگی پلک

نفازولین یک تنگ کننده عروق موثر است و اغلب برای چشم های قرمز، متورم، خارش و آبریزش تجویز می شود. علاوه بر این موارد، بررسی ها نشان می دهد که قطره نفازولین در رفع افتادگی پلک نیز موثر است.

بعد از بوتاکس بخوابید

پس از تزریق بوتاکس باید حداقل 4-6 ساعت پس از تزریق بخوابید یا دراز بکشید. در این مدت، سر باید صاف نگه داشته شود. برای خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس، افراد باید به پشت بخوابند و از خوابیدن روی شکم یا ران خودداری کنند. همچنین باید از وارد کردن هر گونه نیرو یا فشار بر روی محل تزریق خودداری کنید. هنگام خواب باید موارد زیر را رعایت کرد تا امکان انتقال بوتاکس به بافت های مجاور به حداقل برسد:

باید به پشت دراز بکشید تا هیچ نیرویی به محل تزریق بوتاکس روی صورت وارد نشود.

بالش ها باید در کنار سر قرار داشته باشند تا از چرخش آنها در هنگام خواب و افتادن روی شکم یا خوابیدن روی پاها جلوگیری شود.

حداقل تا 24 ساعت از کرم صورت استفاده نکنید.

برای جلوگیری از حساسیت و تحریک در محل تزریق روی یک تخت تمیز بخوابید.

هنگام خواب از پوشیدن هدبند یا سایر پوشش هایی که ممکن است افراد روی سر خود بپوشند خودداری کنید.

فرد نباید قبل از خواب حمام آب گرم بگیرد.

تورم چشم بعد از بوتاکس

یکی از عوارض تزریق بوتاکس تورم چشم است. این عارضه یک واکنش طبیعی است و نگران کننده نیست. درمان های زیادی برای پف چشم پس از بوتاکس وجود ندارد و تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که یک هفته صبر کنید تا بوتاکس از بین برود و پف چشم به طور خودکار برطرف شود. اگر تورم چشم پس از یک هفته برطرف نشد، لازم است با پزشک متخصص مشورت شود. برای جلوگیری از تورم چشم پس از بوتاکس بهتر است تحت نظر متخصص و پزشک مجرب تزریق بوتاکس انجام شود. اما احتمال تورم چشم بعد از بوتاکس صفر نیست و حتی با تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص عوارضی مانند تورم چشم ایجاد می شود.

دکمه بازگشت به بالا