استان ها

چالش ترافیک و پارکینگ تا میل به ماندن در ویلاهای قم

امکان تصویب محصولات بهداشتی ، معالجه گمرکی ، کار موازی با آفات از خیرین ، نیاز به کمک های ویژه دولت به قم برای کم کردن تأثیر مالی کرونا ، 12 هزار کارگر قم برای دریافت بیمه بیکاری ، توزیع بسته های معیشت رمضان توسط سپاه و هیئت های مذهبی ، 450 افزایش ظرفیت بیمارستان قم ، نمایشگاه عکس مجازی کورنا ، نیاز به حضور حداقل در بازار و دفاتر ، 35٪ از دانشجویان قمی که وارد سیستم شاد ، ساخت یک صومعه جدید در جوار مسجد جمکران ، تخصیص 3000 تن کالای اساسی ماه رمضان ، جبران فعالیت های مطبوعاتی و مراکز تب Ligate که میز افطار را برای حرم مطهر حضرت معصومه (علیها السلام) در خانه های مجروحان برپا می کند ، اعلامیه معاون استاندار مبنی بر احتمال موج دیگری از کرونا خبر است از هفته گذشته در این استان.

ترافیک و پارکینگ 2 یک چالش جدی است

معاون هماهنگ کننده استانداری قم در خصوص امور زیارتی گفت: 2 مورد ترافیک و پارکینگ 2 یک چالش جدی در قم به ویژه در روزهای زیارتی است که شامل نیمی از شعبان و مناسبت های ملی و مذهبی است.

یونس علیپور که سال گذشته نتایج این معاون را توضیح داد ، توجه به مشکلات عدم وجود پارکینگ مناسب و مناسب را جلب کرد و افزود: با توافقات منعقد شده با مسئولان ، امیدواریم که چالش پارکینگ در سال آینده برطرف شود و مسافران و زائران راضی خواهد شد ”

15 هزار نفر در کشور پردیسان 48 هکتاری زندگی می کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم گفت: 15 هزار نفر در 48 هکتار از اراضی شهرستان پردیسان زندگی می کنند که پروژه های حمایتی برای بهسازی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) در نظر گرفته می شوند.

هفته گذشته ، محسن بهشتی در جلسه کمیسیون ماده 5 افزود: “در 48 هکتار زمین پردیسان مجموعه ای از کاربری اراضی با خدمات محله در نظر گرفته شده است.”

افزایش علاقه به ویلا در پردیسان

مدیر بهسازی ، نوسازی و زیباسازی شهرداری قم گفت: 4200 خانواده با ضریب جمعیت بیش از 15000 تن در 48 هکتار از اراضی منطقه پردیسان زندگی می کنند.

علیرضا خاکی در جلسه کمیسیون ماده 5 افزود: “تقاضا برای واحدهای ویلایی در منطقه پردیسان از واحدهای آپارتمانی فراتر رفته است.”

35٪ از دانش آموزان قم وارد سیستم مبارک می شوند

براساس آخرین آمار ، بیش از 82 درصد مدیران ، 39 درصد معلمان ، 85 درصد کلاس ها و 35 درصد دانش آموزان قم وارد سامانه خوشبختی شده اند و استان قم یکی از سه شاخص برای لیست مدیران است. معلمان و دانش آموزان اینها سه کشور برتر کشور هستند.

محمد احمدوند افزود: با توجه به اینکه مدارس در پیام رسان های مختلف فعالیت های خود را به صورت پراکنده انجام می دهند ، برای ساماندهی این فعالیت ها آموزش و آموزش پیام رسان های خوشبخت ایجاد کرده و قادر به نظارت بر کار مدارس و آموزش هستند.

امکان حضور بخش خصوصی در برنامه اقدام ملی

مدیرکل راه و شهرسازی قم اظهار داشت: براساس اعلامیه معاون وزیر مسکن در وزارت راه و شهرسازی ، می توان از ظرفیت بخش خصوصی برای انجام پروژه ملی مسکن در استان قم استفاده کرد.

حسن صبوری افزود: برای افزایش همکاری بین بخش های مختلف دولتی و خصوصی ، کلیه سرمایه گذاران واقعی و قانونی که مالکیت زمین در محدوده شهر هستند ، واحدهای مسکن نیمه تمام و واحدهای مسکن تکمیل شده آماده هستند تا برای همکاری در اجرای برنامه ملی اقدامات ملی مسکن دعوت شوند. ” آنها را.

بخش خدمات بصورت ناقص در دفاتر اجرا شد

فرماندار قم اظهار داشت: هدف از اجرای طرح میز خدمات الکترونیکی کردن کلیه مراحل اداری بود اما اهمیت این طرح به خوبی درک نشده است و فقط با ایجاد میز فیزیکی در دفاتر کاهش یافته و ناقص بوده است.

مرتضی حیدری در نشست مدیریت و توسعه هفته گذشته در قم هفته گذشته با اشاره به اجرای ناقص میز خدمات در دفاتر ، افزود: در زمان راه اندازی این پروژه قرار بود یک میز در ورودی دفاتر به نام میز خدمت درست ایجاد کنیم. روند فرآیندهای الکترونیکی را در 6 ماه تسهیل می کند ، آن هدف جدی نگرفت.

آسیب شناسی: مردم خدمات الکترونیکی را به اندازه کافی دریافت نمی کنند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم پذیرش مردم از خدمات الکترونیکی را در دستگاههای اجرایی استان پایین عنوان کرد و گفت: عدم تمایل مردم به استفاده از خدمات الکترونیکی باید آسیب شناسی باشد.

سید رضا موسوی در نشست رهبری و توسعه قم با تأکید بر لزوم ساختمان فرهنگی برای استفاده از خدمات غیابی ، افزود: دفاتر اداری آماده ارائه خدمات به مردم هستند تا خدمات این آژانس ها از طریق دفاتر دفتر. “

برنامه ملی جف را متوقف کنید

مدیر دفتر فناوری اطلاعات ، ارتباطات و امنیت استانداری قم گفت: “برنامه ملی” برای استاندارد سازی آدرس پستی اجرا شده به عنوان پایلوت در این استان به دلیل اعلام سلیقه سازمان فناوری اطلاعات ، شکست خورد.

اکرم روح پرور در جلسه رهبری و توسعه مدیریت رهبری استان قم ، ضمن انتقاد از موازی بودن و تدوین سیاست در حوزه فناوری اطلاعات توسط ادارات و نهادهای مختلف در کشور گفت: تا زمانی که حوزه فناوری اطلاعات دارای یک متولی خاص باشد ، گسترش دولت الکترونیکی در کشور محقق نخواهد شد. .

ساخت یک صومعه جدید در جوار مسجد جمکران

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: صومعه جدید در قم با مساحت 360 هکتار 2 کیلومتر از مسجد مقدس جمکران ساخته می شود.

حسن صبوری در دیدار با کارگروه زیرساختی قم افزود: طرح ساخت این صومعه از سال 92 در دستور کار مسئولان استان قرار دارد.

پیگیری برای ایجاد سایت زباله ویژه

مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم عنوان کرد: “سایت و تحقیقات لازم برای ایجاد محل زباله ویژه در این استان انجام شده است و ما در حال درخواست درخواست انتصاب پیمانکار واجد شرایط هستیم.”

سیدرضا موسوی مشکینی هفته گذشته در یک کنفرانس خبری مجازی افزود: ایجاد مکان ویژه زباله در قم بسیار مهم و حساس است و باید در اسرع وقت انجام شود.

اختصاص 3000 تن محصولات اساسی به ماه رمضان

معاون نخست وزیر تجارت داخلی و توسعه تجارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم گفت: 3000 تن سهمیه کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان در استان تعیین شده است که توسط اداره کل شرکت های پشتیبانی دانه و دام توزیع می شود.

امیرحسین پروان در مصاحبه ای افزود: سهمیه بازاریابی ماه مبارک رمضان در استان قم شامل 787 تن برنج ، 787 تن شکر ، 394 تن مرغ ، 236 تن گوشت قرمز منجمد و 787 تن روغن نباتی است.

تشدید نظارت بر فعالیت اتحادیه ها

رهبر سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم اظهار داشت: با توجه به حساسیت های موجود در مورد شیوع ویروس کرونا ، نظارت بر فعالیت اتحادیه ها شدت گرفته و با متخلفینی که در این زمینه دستورالعمل های لازم را رعایت نمی کنند با جدیت برخورد خواهد شد. . “

محمود سیجانی در مصاحبه با ایرنا افزود: همچنین در واحدهای تولیدکننده ضد عفونی کننده در استان ، بازرسانی که به طور دائم عملکرد این واحدها را کنترل می کنند ، نظارت دارند.

اهمیت پیش بینی صومعه جدید

معاون وزیر معماری و شهرسازی شهرداری قم در جلسه کارگروه زیرساخت های قم گفت: “بحران های احتمالی مانند کرونا بیش از گذشته اهمیت پیش بینی یک صومعه جدید را در استان قم نشان داده است.”

غلامرضا جانقربان افزود: 40 درصد پناهگاه جدید در شهر قم به عنوان فضای سبز شهری پیش بینی شده است و به دلیل عبور از کمربند جدید ، مساحت جاده اندازه گیری شده است.

ما در مورد بازگشایی اماکن مذهبی در معرض پروتکل های بهداشتی هستیم

مدیر سمینار سراسر کشور اظهار داشت: “این سمینار حداکثر همکاری را با ستاد ملی مبارزه با تاج گذاری دارد و اینکه آیا مکانهای زیارتی افتتاح شده یا خیر ، ما کاملاً در معرض پروتکل های وزارتخانه ها هستیم و نظر کارشناسی را یک اصل پزشکی قانونی و دینی می دانیم.”

هفته گذشته آیت الله علیرضا عرفی در دیدار با رئیس جمهور علوم پزشکی قم ، محمدرضا قدیر ، با انتقاد از كسانی كه نسبت های غیر معقول كاهنس می دهند ، افزود: “چنین اتهامات نامشخص چنان آشكار است كه نیازی به آن نیست. برای انکار آنها. “

احتمال تکرار شرایط بیماری کرونا

استاندار قم اظهار داشت: “شرایط بیماری کرونا در قم آرام نشده است و احتمال وجود اوضاع بحرانی در قم با این ویروس همچنان باقی مانده است.”

بهرام سرمست هفته گذشته در دیدار با اتحادیه های کارگری در قم افزود: چرخ تولید و اقتصاد استان نباید در رابطه با کرونا متوقف شود و تولید و اقتصاد باید همزمان با کرونا به جلو حرکت کند.

12000 کارگر قمی که ثبت نام در بیمه بیکاری می کنند

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم گفت: 12 هزار و 241 کارگر برای دریافت بیمه بیکاری از ابتدای شیوع تاج تا ابتدای اردیبهشت امسال ثبت نام کرده اند.

مصطفی کاویانی در دیدار با بهرام سرمست ، استاندار قم با سازمان های کارگری افزود: از این تعداد ، 8 هزار و 950 کارگر واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری هستند.

نیاز به حمایت ویژه دولت از قم برای مهار تأثیر مالی کرونا

استاندار قم با استناد به اعلام شیوع ویروس تاج و تأثیر دوگانه اقتصادی بر استان ، بر لزوم در نظر گرفتن مختصات قم در سیاست حمایتی دولت برای مقابله با رکود ناشی از تاج تأکید کرد.

بهرام سرمست در دیدار با ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی قم با حضور امیر باقری معاون سیاسی رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در امور اقتصادی گفت: پیروی از تأثیر مالی کورنا در قم هدف اصلی این نشست است و افزود: برنامه از این پس از نظر اقتصادی و اقتصادی.

قمی ها اعتقاد ندارند که کرونا تمام شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مردم نباید فکر کنند که کرونا به پایان رسیده است بلکه باید مراقبت های بهداشتی را جدی بگیرند تا درگیر نشوند و ما موج دیگری را نبینیم.

محمدرضا قدیر در دیدار با حجت الاسلام حسن غریب ، دادستان قم ، افزود: ستایش به خدا ، موفقیتهای خوبی در بحث درمان حاصل شده است و ما آن را مدیون تلاشها و پزشکان پزشکان ، پرستاران و پرسنل پزشکی هستیم.

نیاز به اهدای خون

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به کاهش اهدای خون به دلیل شیوع عروق بیماری کرونا گفت: “توصیه و درخواست ما از اهدا کنندگان و افرادی که سالم هستند و علائم بیماری ندارند ، این است که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.” خون بده.

هفته گذشته در مصاحبه با ایرنا ، مرتضی نوریان افزود: اهدا کنندگان می توانند برای دریافت زمان اهدای خون خود به سایت www.ibto.ir مراجعه کنند.

مشکلات توسعه تجارت

مدیرکل قم گفت: شیوع کورو ویروس تأثیر منفی بر روند رو به رشد عملیات تجاری در قم داشته و در این بخش مشکلاتی ایجاد کرده است.

محمد خلیلی اضافه کرد: “بسته شدن مرزها هرگز به این حد جدی نبوده است. هرگز شرایطی پیش نیامده است که مرزهای کشور در بخشهای مختلف هوایی ، دریایی و زمینی محدود باشد. این شرایط تأثیر منفی بر تجارت و واردات و صادرات دارد.” این نیز در قم کالا را تحت تأثیر قرار داده است.

نیاز به در نظر گرفتن کارگرانی که عضو صندوق بیمه بیکاری نیستند

رئیس نمایندگان انجمن صنفی کارگران قم عنوان کرد: دولت 5000 میلیارد تن حمایت از زندگی را به محیط کار اعطا کرده است ، اما هیچ مبلغی به کارگرانی که عضو صندوق بیمه بیکاری نیستند ، داده می شود.

اکبر شوکت در جلسه استاندار قم بهرام سرمست با اتحادیه های کارگری افزود: “در شرایط فعلی ، همه کارگران از مشکلات زندگی رنج می برند و ارزش دارد بخشی از این اعتبار را به کارگرانی اختصاص دهیم که سهمی در صندوق بیکاری ندارند.”

آسیب روانی کرونا به زندگی قمیان

مدیرکل امور بانوان استانداری قم گفت: “علاوه بر برخی از بیماران مبتلا به این بیماری ، کرونا آسیب های اجتماعی ، خانوادگی و روانی ایجاد کرده است و وضعیت خانواده ها و زنان قمی در این شرایط کنترل و پایش می شود.”

صدیقه صدیق تقی زاده هفته گذشته در جلسه هماهنگی برای اجرای طرح ساماندهی مشاركت مردم در پیشگیری ، كنترل و كنترل تاج افزود: “مشاهده و نظارت بر آسیب روانی كرونا به خانواده ها و زنانی كه از ظرفیت دانشگاه استفاده می كنند در دستور كار است. “

جبران بخشی از خسارات به فعالان مطبوعات و مراکز تبلیغاتی

معاون وزیر مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با استناد به قطع فعالیت های فرهنگی ناشی از زلزله کرونا گفت: برخی از خسارات وارده به مطبوعات و مراکز تبلیغی جبران می شود.

محمد جواد محرابی در مصاحبه با ایرنا افزود: قطع عملیات رسانه های چاپی که از اول اسفند ماه سال 2008 آغاز شده و تا 13 فروردین ماه امسال ادامه یافت ، براساس تصویب ستاد مرکزی برای مبارزه با کرونا ، باعث خسارت جدی به چاپ استان شد. رسانه چاپی “

توزیع بسته های زنده ماه رمضان توسط سپاه و هیئت های مذهبی

توزیع بسته های معیشتی در بین خانواده های آسیب دیده از شیوع تاج ویروس در استان قم توسط سپاه و سازمان های مذهبی آغاز شد.

سردار سید محمدتقی شاهچراغی ، فرمانده سپاه استان قم هفته گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “رزمایش امداد وفاداری تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت ، جایی که 37000 بسته معیشت برای خانواده های نیازمند توزیع می شود.”

70٪ خانواده ها تحت پوشش سرپرست زن هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: تعداد کل هدایای عمومی در سال گذشته 672 میلیارد ریال بوده که نسبت به سال 1997 44 درصد افزایش یافته است.

اکبر میرشکار: در سال 1998 ، 1800 خانواده جدید توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) مورد حمایت قرار گرفتند و در کل حدود 70٪ از خانواده های تحت پوشش زنان هستند.

برنامه های مسجد جمکران در ماه رمضان و بدون حضور زائران

معاون مسجد مقدس جمکران در توضیح برنامه های این مسجد در ماه مبارک رمضان گفت: مسجد مقدس جمکران تا اطلاع ثانوی به دلیل لزوم قطع شدن زنجیره بیماری کورنا مانند نوروز و شعبان حضور مردم و گیرندگان نخواهد داشت. این مسجد از طریق رسانه ملی و شبکه به عموم مردم خواهد رسید.

حجت الاسلام یاسین حسین آبادی افزود: در شب های ماه مبارک رمضان ، برنامه دعایی با محوریت نماز افتتاحیه از ساعت 24 تا 01 برگزار می شود که از طریق رسانه ملی به عموم مردم اعطا می شود. //www.jamkaran.ir بروید.

حضور حداقل شهروندان در بازار و دفاتر

فرماندار قم با تأکید بر لزوم رعایت فاصله های هوشمند گفت: ساکنان باید حضور خود را در دفاتر دولتی و همچنین در بازارها به حداقل برسانند تا زنجیره انتقال تاجی به طور کامل قطع شود.

بهرام سرمست در گفتگو با روزنامه نگاران در حاشیه یك نشست استراتژیك توسعه مدیریت رهبری قم ، بر لزوم توسعه دولت الكترونیك تأكید كرد و گفت: “شناسایی کلیه فعالیت ها و خدمات برای ادارات دولتی كه می توانند بصورت الکترونیکی و غیابی تحویل شوند. در حال پیشرفت است “

450 تخت به ظرفیت بیمارستان قم افزایش می یابد

معاون هماهنگی امور عمران قم با اشاره به تلاش برای ارتقاء ظرفیت پذیرش در بیمارستان ، گفت: 450 تخت به تخت بیمارستان اضافه می شود.

محسن بهشتی با استناد به چالش استان در برابر کورو ویروس ، افزود: باید از این شرایط استفاده شود تا تهدید به یک فرصت تبدیل شود و برخی از مشکلات جلسات ستاد بحران به این موضوع مهم اختصاص خواهد یافت.

زباله های بیمارستانی در دوره کرونا

سید رضا موسوی مشکینی ، مدیرکل حفاظت از محیط زیست قم ، هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی مجازی درباره اقدامات شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی در مورد پسماندهای بیمارستانی در دوره کرونا اظهار داشت و اظهار داشت: براساس دستورالعملهای جدید ، همه چیز در پسماندها عادی و مسری است. “اتوکلاو” جمع آوری و دفع این زباله ها نسبتاً خوب است.

شروع مرحله دوم نمایش Quaid 19

رئیس ایستگاه بهداشت و درمان قم گفت: مرحله دوم غربالگری Quaid 1 9 در کلیه مراکز جامع خدمات درمانی ، پایگاه ها و ایستگاه های بهداشتی آغاز شده است.

سیامک محبی افزود: این مرحله برای پیگیری موارد خود گزارش ، گروه های پرخطر مانند سالمندان ، بیماران تحت معالجه ، اعضای خانواده در تماس با بیمار مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا و همچنین جمعیت با اولویت انجام می شود.

نمایشگاه عکس کرونا

نمایشگاه مجازی “عکس کرونا” از اردیبهشت ماه سال جاری با 30 عکس عکاس خبری از استان قم به طور دائمی در گالری وب سایت “قمفوتو” به نمایش گذاشته شده است.

علاقه مندان برای دیدن این نمایشگاه عکس مجازی در مورد شیوع تاج ویروس و محتوای آن در استان قم می توانند به وب سایت http://qomphoto.com مراجعه کنند.

مساجد پایگاهی برای کمک به آسیب دیدگان است

فرماندار قم اظهار داشت: مساجد و اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان باید مبنای برگزاری تمرین های تمرین ، همدلی و کمکهای وفادار به نقاط آسیب دیده کورونا باشد.

بهرام سرمست هفته گذشته در جلسه سه ماهه اول با دبیران ستاد اقامه نماز استان قم ضمن تقدیر و تشکر از راهنمایی و حمایت از علما و مراجع تقلید افزود: مساجد همیشه پناهگاه مردم بوده و محلی برای مشارکت عمومی بوده است. آغاز انقلاب.

پناهگاه را با پناهگاه مقدس در خانه های مجروحان برپا کنید

حضرت فاطمه معصومه (علیها السلام) اظهار داشت: امسال نیز مانند سالهای گذشته خدمات آستان مقدسه با ورود ماه مبارک رمضان به صورت جهادی در خدمت مردم خواهد بود و سفره افطار مقدس در خانه های قربانیان برپا می شود. برای وضعیت اخیر “

هفته گذشته آیت الله سید محمد سعیدی با تأکید بر لزوم توجه ویژه از اقشار مختلف جامعه به قربانیان شیوع بیماری کوروی ویروس ، افزود: آستانه مقدس در چارچوب دستورات رهبر انقلاب اسلامی ، مأموریت خود را دنبال می کند.

معاون وزیر امور خارجه درباره احتمال موج دوم کرونا هشدار داد

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار قم بابیان گفت: احتمال موج دوم کرونا در قم پایدار است. وی گفت: “اگر مسافت هوشمند در عمل اجرا نشود ، ممکن است موج رو به رشد دیگری از بیماری مشاهده کنیم.”

بیژن سلیمان پور در دیدار با شورای اطلاع رسانی قم افزود: تختخوابهای بیمارستان قم طی روزهای اخیر با افزایش تقریبی بیماران مبتلا به تاج روبرو بوده و در صورت سهل انگاری ممکن است موج دوم بیماری در قم آغاز شود.

نگران بازگشایی مسافران هستید

رئیس ایستگاه بهداشت و درمان قم با اشاره به بازگشایی و راه اندازی فعالیت های برنامه فاصله هوشمند خود گفت: مسافرها و مجتمع های تجاری مهمترین دغدغه ایستگاه بهداشت در هنگام شروع مجدد فعالیت های اقتصادی است.

سیامک محبی در دیدار با ستاد اطلاع رسانی قم افزود: این نگهبانان باید کلیه پروتکل های مصوب را دنبال کنند.

نیاز به تولید محتوای فاصله هوشمند دارید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اظهار داشت: در ارتباط با برنامه فاصله از راه دور هوشمند ، رسانه های استان باید محتوای غنی ، جدیدی تولید کنند و این طرح را به دقت تبیین و تبیین کنند و اختلافات خود را با فاصله اجتماعی بیان کنند.

سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته در جلسه شورای اطلاع رسانی قم افزود: از زبان هنر و اشکال مختلف هنری برای تبیین و پرورش فاصله هوشمند استفاده می شود.

امکان تأیید محصولات بهداشتی و گمرکی

مدیرکل گمرکات قم گفت: بر اساس دستورالعملهای جدید، امکان ترخیص کالاهای سلامتمحور در گمرکات استان، شامل گمرکات قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان فراهم شدهاست.

محمد خلیلی درگفت وگو با ایرنا افزود: در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا، گمرکات استان قم آمادگی دارد، بر اساس قانون نسبت به ترخیص کالاهای سلامتمحور و مورد نیاز دربخشهای درمانی در کوتاهترین زمان اقدام کند.

موازی کاری آتی نهادهای خیریه و مردم‌نهاد

استاندار قم گفت: باید آفت موازی کاری در نهادهای خیریه و تشکلهای مردمنهاد کنار گذاشته شود و با مشخص کردن جامعه هدف، هیچ فرد نیازمندی بینصیب از بستههای حمایتی نماند.

بهرام سرمست در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان قم افزود: در کنار ارائه بستههای حمایتی مساله توانمندسازی و اشتغال آفرینی در بین نهادهای خیریه و تشکلهای مردمنهاد بهعنوان رویکرد اول دنبال شود.

ی :: ا ز ز آ ج ج ج جی شخصیت شخصی شخصیت شخصی و شخصیت و شخصیت و شخصیت و شخصیت

کرونا ۱۳ هزار متقاضی بیمه بیکاری روی دست قم تحقیق

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ با اشاره به وجود 12 هزار و 500 تن متقاضی دریافت بیماری بیکاری در این استان به دلیل شیوع بیماری کرونا گفت: از این تعداد 9 هزار تن برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کردند و سه هزار و 500 این تنها راه برای به دست آوردن بیشترین استفاده از رایانه شما است.

بیژن سلیمان پور در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران قم افزود: از این تعداد 50 درصد مربوط به واحدهای خدماتی از قبیل هتل ها، رستوران ها، مراکز اقامتی، تفریحی، استخرها و مجتمع های بین راهی است.

“کرونا» ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راههای انتقال آن عطسه، سرفه، دستدادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه میکنند، افراد علاوه بر پرهیز از دستدادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ بههنگام عطسه لازم است، جل بل خل خ ل ل ل ل ل لل .ل .ل .ل .ل .ل .ل.

“ویروس کرونا” موسوم به “کووید 19» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (24 آذر 98) در شهر “ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری بهعنوان ذاتالریه نام برده میشد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به شرح لیست شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا میتوانند با شماره تلفنهای 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیششماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom @ در فضای مجازی و نیازی نیست که به صورت رایگان به www.muq.ac.ir بروید.

همه ایرانیان میتوانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

48

دکمه بازگشت به بالا