استان ها

پیگیری وضعیت کالاهای دپو شده تجار و بازرگانان جزیره قشم

طبق اخبار و نقل قول های آنلاین از سازمان منطقه آزاد قشم ، علی همایونی در این جلسه برخی از مسائل و مشکلات بخشنامه های مربوط به ثبت سفارش و ممنوعیت واردات کالاهای خط چهارم را توضیح داد.
وی با بیان اینکه برای حل مشکل ترخیص کالا از گمرک موجود در گمرک در حال انجام است ، گفت: یکی از اصلی ترین جاذبه های مسافران و گردشگران در جزیره قشم تحویل کالاهای گروه چهارم و بازارهای مختلف و انبارهای کالاهای صنفی در گمرک منطقه آزاد قشم و بدون سود است. برای این سازمان نخواهد بود.

به گفته همایونی؛ مکاتبات توسط مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و مقامات ارشد دولتی تهیه شده است تا مجوز واردات این کالاها را تا پایان سال دریافت کنند و امیدواریم موانع موجود طبق قانون و با صدور دستورالعمل و اصلاح بخشنامه برداشته شود.
وی اضافه کرد: قشم از نظر جمعیت ، گردشگری ، اصناف و تجارت نسبت به سایر مناطق آزاد شرایط متفاوتی دارد و در شرایط فعلی ترخیص کالا از گمرک کالاهای ذخیره شده در گمرک می تواند سرعت و مشکل معامله گران و تجار در جزیره قشم را تسریع کند.
براساس این گزارش ، حسامام‌الاسلام میثم طارم ، امام جمعه قشم نیز در این جلسه تأكید كرد: تقاضای بازرگانان و بازرگانان قشم و دراگانان برای لزوم پاك كردن كالا و جلوگیری از هدر رفت سرمایه كلمه مناسبی است و ما در ادامه به دنبال نتایج خواهیم بود. بابا
وی با تأکید بر لزوم رسیدگی به مشکل معامله‌گران و تجار در جزیره قشم ، خاطرنشان کرد: ممنوعیت ترخیص کالا از گمرک برخی کالاها در ماههای اخیر عواقب و مشکلات اجتماعی به همراه داشته است.
امام جمعه قشم تصریح کرد: رونق تجارت در مناطق مختلف قشم و دراغاهان بستگی به باز بودن و رونق گمرک منطقه آزاد قشم دارد.
در خاتمه ، حجت الاسلام طارم گفت: “این مشکل با همکاری و هماهنگی همه نهادها و همچنین بررسی و اصلاح بخشنامه ها و دستورالعمل ها به گونه ای حل می شود که حقوق تاجران و بازرگانان از بین نرود.”
شایان ذکر است پس از این جلسه ، رهبر نماز جمعه شهرستان قشم به همراه مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل این سازمان از انبارها و انبار کالاهای ذخیره شده در گمرک منطقه آزاد قشم بازدید کردند.

46

دکمه بازگشت به بالا