استان ها

پیکر نماینده سابق مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری تشییع شد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ؛ این مراسم با حضور آیت الله عبدالکریم عابدینی ، مقام معظم رهبری استان و امام جمعه قزوین ، هدایت الله جمالی پور ، استاندار قزوین و اقشار مختلف مردم از دانشمندان ، روحانیون ، مقامات اجرایی و اقشار مختلف گروه در روز شنبه برگزار شد. امامزاده حسین (ع) علی محمدی تکندی نماینده سابق مردم قزوین در مجمع خبرگان رهبری به خاک سپرده شد.

آیت الله علی شیخ محمدی معروف به محمدی تکندی در سال 1312 م. برابر با 1352 هجری قمری. ق در روستای تکاز در تاکستان قزوین متولد شد.

پدرش ، شیخ علی عشقر ، یکی از دانشمندان روی زمین بود. وی تحصیلات خود را در مدرسه ای خانگی آغاز کرد و تحصیلات جدید خود را در 8 سالگی در مدرسه علمیه قزوین آغاز کرد.

وی به پیروی از اجداد خود که از پیشگامان دین بودند در 14 سالگی و در سال 1326 به تحصیل علوم دینی پرداخت. وی به سمینار التفاتیح در قزوین پیوست و 7 سال آماده سازی و بخشی از آن را با مقالات زیر انجام داد: حاج میرزا رحیم سمت ، حاج شیخ محمود شریعت مهدوی ، آقا بزرگ علوی ، حاج شیخ مهدی قاضی و حاج شیخ محمد حسین اویسی آموختند به

E_4

وی در سال 1333 درگذشت. او می خواست با علوم اسلامی بیشتر آشنا شود ، به مدرسه کما رفت و در آنجا مقاطع سطحی را با حضور مقالات زیر به پایان رساند: شیخ عبدالکریم موسوی اردبیلی ، میرزا علی مشکینی ، حسینعلی منتظری و محمدتقی مصباح ، و از سال 1336 ه. او دروس خارج فقه و اصول را فرا گرفت.

آیت الله تاکندی به مدت یک سال و نیم از آموزه های آیت الله سجده خوزه بروجردی استفاده کرد و دوره کامل اصول را به مدت 8 سال در محضر امام خمینی (ره) ، سپس پس از تبعید امام 14 سال پس از برداشت محصول مطالعه کرد. دانش آیت الله میرز هاشم آملی جمع آوری شد و او به همراه الله طباطبایی و شهید مفتح در کلاسهای تفسیر ، فلسفه و شعر شرکت کردند.

آیت الله تاکندی در کنار تحصیلات خود ، تألیف ، تدریس و آموزش اندیشمندان شایسته سمینار را بسیار مورد توجه قرار داد.

آیت الله تکندی روز جمعه در سن 88 سالگی به دلیل بیماری و سن درگذشت.

دکمه بازگشت به بالا