استان ها

پیش‌بینی احتمال سکته مغزی با یک تراشه کوچک

محققان دانشگاه هاروارد اخیراً تراشه کوچکی تولید کرده اند که می تواند برای پیش بینی خطر سکته مغزی در زیر پوست قرار داده شود.

به گزارش تیتر اول و به نقل از TEدانشمندان مشتاق یافتن راه هایی برای شناسایی بیمارانی هستند که ممکن است سکته های مکرر داشته باشند. بیماران مبتلا به فیبریلاسیون دهلیزی به احتمال زیاد دچار سکته های مکرر می شوند ، که گاهی اوقات تشخیص داده نشده و درمان نمی شوند.

محققان دانشگاه هاروارد اکنون یک تراشه کوچک تولید کرده اند که می تواند احتمال سکته مغزی مکرر در زیر پوست را تعیین کند. با نظارت بر ضربان قلب و ریتم ، این تراشه می تواند به پزشکان در تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی در بیمارانی که قبلاً سکته مغزی کریپتوژنیک داشته اند ، کمک کند. طول تراشه کمتر از 1 اینچ و ضخامت 1.6 اینچ است.

محققان این تراشه را در گروهی از بیماران آزمایش کردند و سرانجام توانست در 12.1٪ از بیماران با موفقیت فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد. دوره های فیبریلاسیون دهلیزی کوتاه نبوده و بیش از حداقل یک ساعت طول می کشد.

در مطالعات آینده ، محققان می خواهند عوامل بیماری را که پیشرفت فیبریلاسیون دهلیزی و مدت و درجه آریتمی را پیش بینی می کنند ، تعیین کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا