استان ها

‌ پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای در افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر کمک می‌کند

تیتر اول/فارس مدیر کل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای را یکی از راهکارهای افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر دانست.

میثم سعیدی امروز، ۳ اردیبهشت‌ماه در نشست مدیران استانی و کشوری سازمان حفاظت محیط زیست در شیراز بر لزوم ایجاد نظام ارتباطی رسانه و محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: در نتیجه به‌کارگیری این راهبردها، پیامدالگوی رسانه‌ای به منظور ارتقاء فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی مطرح می‌شود.

وی افزود: پیدا کردن راهبردهای رسانه‌ای در راستای ارتقای فرهنگ محیط زیست و منابع طبیعی در کاهش مشکلات زیست محیطی و افزایش رفتار زیست محیطی مسئولانه‌تر کمک می‌کند.

سعیدی بر لزوم ارتقای سواد محیط زیستی از طریق تحلیل موضوعات منابع طبیعی و محیط زیست، تاکید کرد و افزود: اصلاح تفکر وفور منابع، شخصیت‌سازی، تولید محتوی کیفی، مقدم بودن پاسخگویی به رسانه، ارائه طرح زندگی سبز، الگودهی رفتاری کارکنان سازمان‌های متولی، تامین اعتبارات و حمایت از رسانه‌ها از دیگر رویکردهایی است که در حوزه روابط عمومی نهادینه می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش محیط زیست از کودکی، مخاطب‌شناسی، برگزاری جشنواره‌های هنری، تولید فیلم سینمایی و سریال، ایجاد گروه محیط زیست در رسانه‌ها برخی از ابزارها و بسترهایی است که برای فرهنگ‌سازی و تثبیت جایگاه روابط عمومی در محیط زیست به‌کار گرفته می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: راه‌اندازی سرویس‌های چندرسانه‌ای، انتشار آثار تخریب محیط زیست و منابع طبیعی، ایجاد کمپین، آموزش خبرنگاران، حفظ تشخص ظاهر عوامل محیط زیست و منابع طبیعی، از دیگر رویکردها در این حوزه است که در همه زیر مجموعه‌های محیط زیست به‌کار گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا