سلامت و تندرستی

بساط رانت در گردشگری را جمع کنید

رئیس هیئت مدیره انجمن سفرهای هوایی و خدمات گردشگری ایران با انتقاد از نفوذ گردشگری سلامت توسط بیمارستان ها و ادارات دولتی ، هشدار داد: “برای گردشگری ، به ویژه گردشگری سلامت ، اجاره جمع کنید”.

به گزارش تیتر اول ، حرمت الله رفیعی در جلسه آژانس های مسافرتی و فعالان با حضور رئیس گروه گردشگری مجلس در “خانه باشگاه” اظهار داشت: اگر آژانس های مسافرتی نمی توانند در زمینه بهداشت کار کنند ، چرا مجاز هستند؟ چرا وزارت بهداشت اجازه می دهد بیماران خارجی فقط در گروه خاصی از شرکت ها پذیرش شوند و بیمارستان ها فقط با همان شرکت ها کار می کنند؟ اجاره و نفوذ در این منطقه به قدری افزایش یافته است که اگر آژانس دیگری به غیر از این شرکتها بیمار خارجی داشته باشد یا سفر بهداشتی ترتیب دهد ، مجوز توبیخ و تهدید به لغو می شود.

وی خواستار اصلاح این رویه شد و تأكید كرد كه جهانگردی به بخش خصوصی تعلق دارد و بخش دولتی آن را سنگسار كرده و راهی برای آن هموار نمی كند. فراموش نکنید که دولت ها می روند و بخش خصوصی می ماند.

رافیر همچنین با انتقاد از معاون وزیر گردشگری در وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی به دلیل دخالت در عملکرد سازمان های خصوصی گفت: دولت اگر کار خود را به درستی انجام ندهد و در کنار آن نباشد بال جناح است. بخش خصوصی

وی گفت: دولت جدید باید بداند آیا می خواهد برای گردشگری کار کند ، فعالان صنعت را بشنود و گوش دهد. قبل از تشکیل دولت باید یک برنامه گردشگری وجود داشته باشد.

صبورا فرهنگجان ، دبیر کمیته گردشگری سلامت انجمن سفرهای هوایی و خدمات گردشگری ایران ، همچنین با اشاره به چالش های پیش روی بخش دولتی در زمینه گردشگری سلامت ، گفت: “اگرچه آژانس های مسافرتی دارای مجوز هستند ، بیماران خارجی باید پذیرفته شوند و در گردشگری سلامت. از طرف دیگر ، یک بیمار خارجی فقط در بیمارستانی بستری می شود که Ir is D (بخش بین المللی) باشد. در هیچ کجای دنیا چنین قانونی وجود ندارد. ورود به این بیمارستان ها داستان متفاوتی است ، شما باید نامه ای از آن بگیرید آنها که به نوعی منبع درآمد هستند ، یک بیمارستان 20 دلار ، یک بیمارستان دیگر 100 دلار دریافت می کنند. آنها آژانس ها را در تنگنا قرار داده اند.

پس از جلسه “خروج از بحران” ، آژانس های مسافرتی و فعالان استفاده از کارت های مسافرتی و تسهیلات بانکی برای سفر ، بررسی پارلمان از طرح تحول اقتصادی با نادیده گرفتن گردشگری ، بخشش بدهی دولت مانند مالیات و پاداش کارفرمایان ، در حداقل در سالهای تاجگذاری ، تغییر نگرش نسبت به سفرهای خارجی و لغو مالیات خروج در حمایت از آژانس هایی که بیش از یک سال در بحران بیکاری و اقتصاد بوده اند ، تعلیق وام های بانکی و واکسیناسیون برای مسافران ورودی و ترک کشور و ارتقا safety ایمنی گردشگری بحث و پیشنهادات بود.

مطبوعات تابستانی پیش بینی می شود

مرتضی قربانی ، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن خدمات گردشگری ، تنوع محصول را نیز یکی از راه های برون رفت از بحران دانست و افزود: زمینه سفرهای میدانی در حال حاضر چندان رونق ندارد. اما از پاییز گذشته ، تورها و تورهای محلی رونق گرفت. ممکن است عالی نباشد ، اما وضعیت سفر محلی بهتر از بازار است.

وی به آژانس هایی که تاکنون بر روی تورهای خارج از کشور تمرکز کرده اند توصیه کرد که در بازار محلی فعالیت بیشتری داشته و تابستان پیش رو را از دست ندهند. زیرا به گفته وی ، با وجود ظرفیت 60 درصدی در تابستان ، درصد فروش پروازهای داخلی خوب بوده است.

قربانی همچنین توسعه بسته های ارزان قیمت را با مشارکت شرکت های هواپیمایی و هتل ها ایده جذاب تری برای صرفه جویی در هزینه های گردشگری و آژانس ها دانست و گفت: “بهتر است از کشور منتظر کمک دولت خارج شوید و بر فرصت ها و فرصت های بخش خصوصی تمرکز کنید. “

شاید بعداً دولت!

محمدرضا دشتی اردکانیان ، رئیس گروه گردشگری ، میراث و صنایع دستی مجلس نیز پیشنهاد ایجاد صندوق سرمایه گذاری برای یافتن راهی برای برون رفت از بحران را داد و گفت: “این پیشنهاد در جلسات با رئیس جمهور مطرح شد و به خوبی انجام شده است .

وی با اشاره به جلسه ای در پارلمان با رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره انواع بودجه عمومی و غفلت از گردشگری ، گفت كه راهی برای خروج از بحران گردشگری در جهانگردی می بیند. “متأسفانه برخی از مقامات. آنها هنوز اعتقاد ندارند كه رهبر معظم انقلاب به جهانگردی اعتقاد دارند. امیدوارم در دولت بعدی بتوانیم گردشگری را در موقعیتی قرار دهیم كه مسئولان بتوانند به آن اعتماد كنند.

اردکانی درباره بودجه وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز گفت: برای سال 1400 مبلغ 1500 میلیارد مصوب شده است که برخی از مفاد بودجه برخی کمک ها را پیش بینی کرده است ، مانند تعهد دولت برای ارائه وام برای بیمه راهنمای گردشگری . امسال وزارتخانه بودجه خوبی را تعطیل کرده است که حدود شش درصد بیشتر از سال گذشته است ، اما دولت هنوز اعتقادی به گردشگری ندارد و این بودجه که توسط نمایندگان مجلس تصویب شد ، تصویب شده است.

این معاون با اشاره به ضعف زیرساخت های گردشگری به ویژه در بخشهای حمل و نقل و هتلداری گفت: تلاش ما این است که بازپرداخت وامها را به تأخیر بیندازیم. پس از انتخابات ریاست جمهوری ، ما تلاش جدی برای مقابله با جهانگردی ، از جمله مالیات خواهیم کرد. بودجه امسال خوب است ، ما از بخش خصوصی انتظار داریم و سعی داریم بودجه 1401 را در پارلمان افزایش دهیم.

3 سنت در بودجه دولت برای جذب هر گردشگر خارجی به ایران

محمد ابراهیم لاریجانی ، مدیرکل سابق تبلیغات و بازاریابی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی نیز در مورد بودجه این وزارتخانه توضیح داد: 70 درصد از این 1500 میلیارد گوجه متعلق به میراث فرهنگی است و فقط 30 درصد برای گردشگری در این کشور پرداخت می شود. فصل دوم این تخصیص داده می شود ، که البته توسط سایر هزینه های جاری محاسبه می شود. در چنین شرایطی قطعاً هزینه های آب و برق و همچنین حقوق کارمندان برای وزارت در اولویت است ، بنابراین وقتی به پایان سال می رسد ، بودجه ای برای پرداخت هزینه های گردشگری باقی نمی ماند. آنها می توانند بودجه گردشگری خود را در جای دیگری هزینه كنند ، اما این امر هرگز از نظر بودجه و شایستگی میراث فرهنگی اتفاق نمی افتد.

وی سپس به بودجه تبلیغاتی ایران برای جذب گردشگر خارجی پرداخت و اظهار داشت: طبق تحقیقات و مطالعات من در دوران مدیریت ، در بیشتر کشورها ، جذب هر گردشگر خارجی به طور متوسط ​​سه تا چهار دلار هزینه دارد ، در حالی که سرانه بازاریابی در ایران 30 جذب می کند برای جذب هر گردشگر خارجی ، اما در عمل این رقم اختصاص داده نشده است و آنها می توانند حدود 10 درصد پرداخت کنند.

وی افزود که وزارت میراث ، گردشگری و صنایع دستی ممکن است بودجه کافی برای گردشگری نداشته باشد ، اما می تواند از سایت کمک کمک کند. به عنوان مثال ، هنگامی که من در دفتر تبلیغات و بازاریابی بودم ، متوجه بودجه 60 میلیاردی شدیم که می خواستیم برای کمک به بخش گردشگری خصوصی جمع کنیم ، اما برخی اختلافات در اتحادیه مانع آن شد و اکنون همین بودجه به میراث فرهنگی و موزه های خصوصی

لاریجانی همچنین به آژانس های مسافرتی و فعالان این تیم توصیه کرد تا با تهیه یک تیم برنامه جامعی را برای توسعه ، ارتقا و سازماندهی تجارت آژانس های مسافرتی ، شناسایی مشکلات و پیش بینی الزامات و راه حل ها تهیه کنند.

وی گفت: “نمایندگان مجلس در جلسه شرکت کردند. اگر روزی رئیس جمهور بیاید ، ما نمی دانیم خواسته های ما چیست؟” پیشنهادات رایج می تواند مشکل 50 نفر را حل کند. نمی توان زمان دولت را به ورود گردشگران خارجی اختصاص داد ، که به نفع 50 آژانس است و 4000 مورد دیگر بلاتکلیف است.

به دنبال این اجتماع مجازی ، در حالی که بحث ها و پرسش ها ادامه داشت ، حضور کوتاه مدت رئیس گروه گردشگری و نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس مورد انتقاد قرار گرفت و شکایت های شدیدی از برخی فعالان گردشگری مطرح شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا