ورزش و نشاط

وحدت حوزه و دانشگاه مرجعیت علمی را کامل می‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از گروه استانی آنا، شیخ حسن در سمینار و نشست تخصصی هم اندیشی دانشگاهی که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرده برگزار شد، گفت: صومعه و دانشگاه هر دو نهاد مقدس هدف متعالی دارند – توسعه و اعتلای دولت، تشکیل جامعه و تمدن، و مهمترین عامل تکمیل کننده مرجعیت علمی، وحدت حوزه و دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی که همواره مورد تاکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است، اقتدار علمی کشور است. ارتباط، همدلی و هم افزایی روزافزون دو نهاد مقدس حوزه و دانشگاه، پیامدها و برکات ارزنده ای را در عرصه های مختلف به جامعه می دهد و بستری برای پیوند متعالی ارزش ها و نیازهای جامعه ایجاد می کند. ادامه مطلب)

سمینار و دانشگاه باید در یک افق هماهنگ حرکت کنند

مدرس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی همچنین به ابعاد و اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: حوزه و دانشگاه باید در افقی هماهنگ و هماهنگ حرکت کنند. جلسات هم اندیشی که برای تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه با همکاری حوزویان و دانشگاهیان بیرجند برگزار شد، بسیار خوب و مؤثر بود و امام حمینی (ره) هم برای حوزه و هم دانشگاه احترام قائل بودند و همیشه تاکید داشتند که باید هر دو باشد. ارتباط قوی دارد..

علی ذوالمس تاکید کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب، بحث تمدن نوین اسلامی است که نیاز به تفکر محوری دارد و این تفکر محوری نیز به چیزی به اندازه تفکر در وحدت حوزه و دانشگاه نیاز دارد. وحدت معرفتی را باید در بحث های علمی بین سمینار و دانشگاه جستجو کرد.

سمینار و دانشگاه رهبر جامعه هستند

معاون مدیر عامل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی وی همچنین گفت: حوزه و دانشگاه نهادهایی هستند که در واقع مغز متفکر جامعه هستند و وحدت آنها زمینه را برای یکپارچگی نیروها و پیشرفت و توسعه کشور فراهم می کند.

حجت الاسلام محمد حاجی زاده ادامه داد: استکبار ستیزی یکی از مهمترین ارکان وحدت حوزه و دانشگاه است. پیوند قوی بین سمینار و دانشگاه، انسجام اجتماعی را ارتقا می‌دهد و تهدیدها و چالش‌هایی را که ممکن است ناشی از پیشرفت و اقتدار ملی باشد، از بین می‌برد.

حجت الاسلام مرتضی مرادی دبیر ستاد ائتلاف حوزه های علمیه استانی و دانشگاهی هراسان جنوبی نیز از برپایی سلسله سمینارها و نشست های وحدت دانشگاهی و برنامه های آتی دبیرخانه در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/4121/4062/

دکمه بازگشت به بالا