استان ها

پروژه‌های بزرگراه سرخه-سمنان، بزرگراه مؤمن‌آباد به فیروزکوه و پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه از محل سد نمرود را به جد پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری تیتر اول استان سمنان وی افزود در جلسه نهایی رئیس‌جمهور و معاونان و وزرا جزو پروژه‌های مهم و به نام شهرستان سرخه محسوب شد و این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه دور دوم گرفت که تاپایان سال اجرایی خواهند شد.

وی این پروژه‌ها را بزرگراه سرخه-سمنان، بزرگراه مؤمن‌آباد به فیروزکوه و پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه از محل سد نمرود عنوان کرد.

حجت الله کرمانی افزود:ما ۱۸ مکاتبه با مجموعه وزرا ،معاونین رئیس جمهور و معاونین وزرا انجام داده ایم که انشاالله موضوعات را به جد پیگیری خواهیم کرد.

فرماندارشهرستان سرخه عنوان کرد:در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان مفتخر به میزبانی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور،وزیر آموزش و پرورش،وزیر جهاد کشاورزی و همچنین معاونان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری،آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه بودیم ومباحث مرتبط باهر وزارتخانه وسازمان به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الله کرمانی درخصوص حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور درشهرستان سرخه گفت موضوعاتی رابا حضور دکترسلاجقه موردبررسی قرار دادیم از جمله موضوع جامعه القرآن شهر سرخه ، بحث ساخت اداره محیط زیست شهرستان سرخه و چارت مصوب این اداره ، احداث دو دهنه پل بلوار امام رضا (ع) شهر سرخه مقابل سی ان جی که انشاالله خطرات مربوط به جاری شدن سیل را بتوانیم در شهرستان سرخه و به ویژه در شهر سرخه مدیریت نماییم و دو موضوع مهمی که در حضور ایشان مطرح شد یکی بحث آلایندگی شهرستان که یکی از بزرگ ترین آن ها کربنات سدیم است ، آقای دکتر سلاجقه دستور دادند تا پایان سال بحث تصفیه پساب کارخانه باید استقرار پیدا کند و تجهیزاتش مستقر شود بعد از سال اگر این اتفاق نیفتد مانع فعالیت کارخانه کربنات سدیم می شوند .

حجت الله کرمانی گفت،فعالیت معادن شهرستان سرخه یکی دیگراز مباحث مهمی بودکه با حضور ریاست سازمان محیط‌زیست کشور مطرح شد.

فرماندار سرخه ادامه داد : مسائل و دغدغه‌های شوراهای روستاهای افتر ، مومن آباد و لاسجرد و دغدغه های شورای اسلامی شهر سرخه و دغدغه های محیط زیستی در حوزه آب و خاک و آلودگی هوا و … توسط دکتر شمس خانی به عنوان فعال محیط زیست استان در حضور ریاست سازمان محیط زیست کشور مطرح گردید.

فرماندار سرخه با اشاره به پروژه بزرگ مجتمع گردشگری جنب پلیس راه سرخه عنوان کرد: با حضور وزیر آموزش و پرورش و بازدیدی که از این مجتمع صورت گرفت مقرر شد تهاتری و توافقی بین وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش صورت گیرد و این مجتمع به محلی برای اسکان فرهنگیان سراسر کشور و عموم مردم با توجه به اینکه سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از این مسیر در حال عبور و مرور هستند، تبدیل شود.

حجت الله کرمانی در ادامه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص مدرسه خیرساز و مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه بانک ملت با نام «حیات طیبه» و بازدیدی که وزیر آموزش و پرورش از این پروژه نیمه‌تمام داشتند، اشاره کرد و گفت: مقرر شد این طرح از محل اعتبارات ملی از توسعه و تجهیز مدارس کشور تکمیل و انشاالله با پیشنهادی که دادیم پردیس خواهران یا برادران دانشگاه فرهنگیان از آنلاین ماه ۱۴۰۳ در این محل استقرار یابد.

فرماندار سرخه با اشاره به اینکه سالن ورزشی آموزش و پرورش سرخه که به دلیل کمبود اعتبار رها شده بود قرار شد از محل اعتبار توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال جاری اتمام یابد، گفت: ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سرخه که در سال ۱۳۴۷ احداث شده است نیز مقرر شد دستورات لازم جهت تخریب و بازسازی آن از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شود.

حجت الله کرمانی عنوان کرد: از مهم ترین مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان سرخه استقرار دهکده المپیک و ورزش‌های دانش‌آموزی سراسر کشور در منطقه چلیم روستای افتر بود .

فرماندارسرخه گفت :باحضور دکترنیکبخت وزیرجهاد کشاورزی بحث تأمین آب واحدصنعتی تولیدی افق کوروش شهرستان سرخه پیگیری و بازدید از شرکت سردخانه ۲۰ هزار تنی بوران نیز انجام شد.

فرماندار سرخه خاطرنشان کرد: با حضور معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه نیز بازدیدی از درمانگاه مادر شهر سرخه انجام شد و پیشنهادها برای دو شیفته شدن این درمانگاه و یا تخصصی کردن در دو یا چند رشته مطرح شد که این موضوع را نیز به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

دکمه بازگشت به بالا