بهترین های کسب و کارعمومی

عدم شارژ دستگاه پوز، هنگام اتصال به شارژر

شارژ کارتخوان سیار برای مشاغل سیار و با جابه جایی بالا، بسیار مهم و حیاتی است. به همین دلیل سعی داریم در این مطلب به بررسی موارد مهمی مثل نحوه شارژ دستگاه کارتخوان سیاری مثل شارژ کارتخوان s90،شارژ کارتخوان s58 و… بپردازیم. همچنین در ادامه نکاتی که باعث افزایش طول عمر دستگاه میشود مثل مدت زمان شارژ دستگاه پوز، بازه خاموشی کارتخوان، علت شارژ نشدن باتری کارتخوان و…ذکر می کنیم. توجه داشته باشید که شما می توانید با رعایت این نکات باعث افزایش طول عمر کارتخوان خود شوید و از به وجود آمدن هزینه های جانبی جلوگیری کنید.

نحوه شارژ دستگاه کارتخوان سیار

در ادامه نکاتی را در خصوص نحوه شارژ دستگاه کارتخوان سیار ذکر می کنیم که با رعایت این نکات می توانید باعث افزایش طول عمر آن شوید:

  • تناسب ولتاژ موردنیاز دستگاه با ولتاژ ورودی: ولتاژموردنیاز دستگاه پوز باید با ولتاژ ورودی تناسب داشته باشد در غیر اینصورت باعث آسیب به کارتخوان خواهد شد. ولتاژ موردنیاز هر کارتخوان برروی بدنه باتری نوشته شده است و به طور کلی آمپر موردنیاز اکثریت کارتخوان ها 5 ولت و 1 آمپر است.
  • حتما از شارژر خود کارتخوان استفاده کنید، و کابل شارژ دیگر دستگاه هارا مورد استفاده قرار ندهید.
  • کارتخوان را برای مدت طولانی در شارژ قرار ندهید.
  • از کابل شارژر و همچنین سوکت محافظت کنید.
  • قبل از اینکه شارژ دستگاه به 20% – 10% برسد، آن را به شارژ بزنید.
  • قبل از استفاده از کارتخوان مطمئن شوید کامل شارژ شده باشد چرا عدم شارژ کامل باعث می شود به مدار داخلی فشار وارد شود و به مرور باعث کاهش طول عمر دستگاه می شود.
  • با شارژر فندکی ماشین کارتخوان خود را شارژ نکنید.چرا که شارژر فندکی به دلیل نوساناتی که دارد باعث آسیب به پوز می شود.
  • کارتخوان را به شارژر های فست شارژ نزنید
  • دستگاه را به کابل هایی متصل کنید که محدوده آمپر کارتخوان را  تامین کند.
  • شما نباید تمام 24 ساعت روز دستگاه کارتخوان را روشن نگه دارید این مورد باعث آسیب به دستگاه می شود. پیشنهاد می کنیم در ساعات مشخصی یک بازه خاموشی کارتخوان برای خودتان داشته باشید و بعد از آن بازه برای روشن شدن دستگاه کارت خوان اقدام کنید.

Failure to charge the pose device when connected to the charger

دلایل شارژ نشدن کارتخوان سیار

شارژ نشدن کارتخوان سیار دلایل متعددی دارد که در ادامه به بررسی چند مورد از آن میپردازیم:

  1. قبل از هرچیز، کابل و آداپتور را بررسی کنید و مطمئن شوید که سالم هستند.
  2. خرابی باتری کارتخوان: خرابی شدن باتری علاوه بر اینکه باعث دیر شارژ شدن یا شارژ نشدن دستگاه می شود، مشکلاتی در آنتن دهی، کندی تراکنش و پرینت نیز ایجاد می کند.
  3. تمپر شدن کارتخوان: مواردی مثل ضربه، رطوبت، نوسانات برقی و.. باعث قفل شدن و تمپر شدن کارتخوان می شود. در حالت تمپر شما نمی توانید دستگاه را شارژ کنید.
  4. خراب شدن سوکت کارتخوان: گاهی به دلیل آسیب و خراب بودن سوکت دستگاه، کارتخوان شارژ نمی شود و یا به درستی شارژ نخواهد شد که با تعمیر آن می توانید این مشکل را برطرف کنید.

شارژ کارتخوان با پاوربانک

به طور کلی شارژ کارتخوان با پاوربانک به صورت دائمی پیشنهاد نمی شود اما در موارد اضطراری می توانید از آن استفاده کنید اما قبل از استفاده موارد زیر را در نظر داشته باشید:

به طور کلی پاور بانک ها توانایی شارژ دستگاه هایی دارند که ولتاژ موردنیاز آنها 5 ولت است پس قبل از اتصال کارتخوان به پاوربانک، ولتاژ ورودی موردنیاز کارتخوان بررسی کنید (که بعضی از کارتخوان ها ولتاژ بیشتر از این مقدار نیاز دارند) و در صورت نیاز می توانید از کابل مبدل استفاده کنید.

علت شارژ نشدن باتری کارتخوان

  • خرابی باتری: خراب بودن باتری کارتخوان یکی از عواملی است که باعث شارژ نشدن کارتخوان می شود.
  • خرابی شارژر: اگر شارژر کارتخوان خراب باشد یا هرکونه اتصالی داشته باشد باعث شارژ نشدن یا ناقص شارژ شدن باتری می شود.
  • دمای بالا: اگر کارتخوان در محیطی با دمای بالا قرار بگیرد به درستی شارژ نمی شود و بهتر هنگام شارژ در محیط خنک باشد.
  • خرابی دیگر قطعاتخراب بودن دیگر قطعات دستگاه یکی دیگر از عواملی است که می تواند در روند شارژ باتری کارتخوان مشکل ایجاد کند.

باتری سالم چه مدت شارژ نگه می دارد؟

میزان شارژدهی باتری کارتخوان سیار به نوع باتری و همچنین میزان استفاده شخص از دستگاه بستگی دارد. اما یک باتری سالم در حالت کلی می توانید 48 ساعت شارژدهی داشته باشد. از طرفی مدت زمان شارژ دستگاه پوز برای بسیاری یک علامت سوال است و نمی دانند کارتخوان باید چه مقدار در شارژ باشد. اول دقت کنید که اگر به تازگی دستگاه را خریداری کرده اید، برای شارژ اولیه کارتخوان سیار بهتر است بین 12 تا 24 ساعت دستگاه را داخل شارژ بگذارید و بعد از آن استفاده کنید.

کارتخوان شارژی چیست؟

دستگاه‌های کارتخوان دارای انواع مختلفی هستند که یکی از آن‌ها دستگاه‌های شارژی یا سیار است. ویژگی دستگاه‌های شارژی، دارا بودن یک باتری است که امکان شارژ کردن دارد و نیرو را در خود ذخیره می‌کند. با استفاده از این باتری و شارژ ذخیره شده در آن می‌توان تا چندین ساعت از دستگاه کارتخوان استفاده کرد. این مدل کارتخوان‌ها که امروزه توسط برندهای مختلفی تولید می‌شوند، محبوبیت‌ زیادی دارند زیرا کار با آن‌ها ساده‌تر است و امکان استفاده در هر مکان و هر شرایطی را دارند.
این مدل کارتخوان‌ها مناسب مشاغل سیار، تاکسی‌ و آژانس‌های تلفنی، مشاغلی که محصول مشتریان را درب منزل تحویل می‌دهند، مشاغلی که جای ثابتی ندارند و مشاغلی هستند که به دلیل خرید و فروش فراوان، نیاز به کارتخوانی مجزا برای شرایط خاص دارند. کارتخوان‌های شارژی معمولا با سیم کارت کار می‌کنند و این ویژگی باعث می‌شود که امکان استفاده از آن‌ها به صورت سیار وجود داشته باشد.

نحوه و شیوه صحیح شارژ کردن کارتخوان

مانند دیگر دستگاه‌های الکترونیکی نظیر موبایل که برای کار کردن و فعال ماندن نیاز به شارژ و ذخیره‌سازی نیرو دارند، کارتخوان‌ها هم برای فعال بودن باید شارژ شده و نیروی ذخیره شده کامل داشته باشند. برای شارژ کردن این وسیله هم مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به اتصال آن به ورودی برق و جریان برق شهری است. البته در مورد شارژ کردن کارتخوان باید به یک نکته توجه کرد و آن، تناسب ولتاژ ورودی با ولتاژ مورد نیاز دستگاه است. این نکته یکی از مهم‌ترین مسائلی است که در شیوه صحیح شارژ کردن کارتخوان مطرح می‌شود. با در نظر گرفتن این نکته هنگام شارژ کارتخوان، دستگاه شما سالم و بدون ایراد باقی خواهد ماند و نیازی به پیدا نخواهید کرد.
پس از در نظر گرفتن این مسئله، نوبت به شارژ کارتخوان می‌رسد. به منظور انجام این کار و شارژ صحیح دستگاه کارتخوان به طوری که دستگاه تا چند ساعت بدون هیچ ایرادی کار کند، باید مراحل زیر را طی کرد. پیش از توضیح مراحل به این نکته دقت کنید که عدم شارژ کامل و صحیح کارتخوان باعث فشار به مدار داخلی آن شده و به مرور زمان عمر کارتخوان شمار ا کاهش می‌دهد. مراحل و شیوه درست شارژ کردن دستگاه‌های کارتخوان شارژی و سیار به شرح زیر است:

تامین برق با ولتاژ مناسب جهت شارژ دستگاه کارتخوان

در اولین مرحله برای شارژ کردن دستگاه کارتخوان باید برق با ولتاژ مناسب تهیه کنید. ولتاژ برق مناسب برای شارژ صحیح و سالم دستگاه روی بدنه یا جعبه آن مشخص است. بیشتر دستگاه‌های کارتخوان با برق شهری شارژ می‌شوند اما اگر دستگاه شما ولتاژ کمتری از برق شهری نیاز دارد باید یک مبدل در مسیر جریان برق استفاده کنید. همچنین اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که نوسان جریان برق در آن زیاد است هم باید از یک محافظ انرژی برای شارژ کردن کارتخوان خود استفاده کنید. این موضوع کمک زیادی به سلامت دستگاه شما کمک می‌کند. دقت کنید که در بسیاری از موارد سوختن دستگاه کارتخوان زیر شارژ به دلیل همین نوسانات برقی و عدم استفاده از محافظ است.

صبر کردن تا تخلیه کامل شارژ کارتخوان

کارتخوان هم مانند دیگر دستگاه‌های الکترونیکی زمانی به شارژ کردن نیاز دارد که نیروی آن به طور کامل تخلیه دشه باشد. این موضوع از دیگر نکات مهم در شیوه صحیح شارژ کردن کارتخوان است که باید به آن توجه کرد تا دستگاه شما سالم باقی مانده و راندمان آن مانند روز اول باشد. بیشتر دستگاه‌های کارتخوان نشانگر شارژ دارند و مدت زمان باقیمانده کار را روی صفحه نمایش خود نشان می‌دهند اما اگر دستگاه شما فاقد این موضوع است، بهتر است زمانی مشخص را بر حسب استفاده برای شارژ دستگاه انتخاب کنید.

تهیه سیم مناسب جهت شارژ کارتخوان

یکی از موضوعاتی که در شارژ صحیح کارتخوان اهمیت دارد اما کمتر کسی به آن توجه می‌کند، تامین سیم مناسب برای شارژ کارتخوان است. به این مسئله توجه داشته باشید که اگر سیم انتخابی شما دچار قطعی باشد و برق را با نوسان به دستگاه منتقل کند، فشار زیادی به باتری وارد شده و حتی احتمال سوختن آن وجود دارد. به منظور اطمینان از این موضوع سیم استاندارد دستگاه را استفاده کنید و در صورتی که سیم شارژ کارتخوان شما خراب شد، از طریق ارتباط با نمایندگی‌های پس از فروش، سیم مناسب دستگاه خود را خریداری کنید. احتیاط کنید و هرگز سیم گوشی یا رابط‌های دیگر را به کارتخوان خود متصل نکنید.

تا شارژ کامل صبر کنید.حتی اگر برای استفاده از کارتخوان عجله دارید هم تا زمان شارژ کامل آن صبر کنید و سپس دستگاه را از برق بکشید. کشیدن مکرر دستگاه پیش از شارژ کامل، فشار زیادی به باتری وارد کرده و موجب ضعیف شدن باتری می‌شود. در مواردی این مشکل حتی باعث می‌شود که دستگاه شارژی غیرواقعی نشان دهد و حین کار و زمانی که به آن نیاز دارید، تخلیه شود. در شیوه صحیح شارژ کردن کارتخوان به این موضوع هم تاکید زیادی می‌شود.

آیا می‌توان برای شارژ کارتخوان از پاوربانک استفاده کرد؟

کارتخوان‌های شارژی هم مانند دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابلیت اتصال به را دارند البته این موضوع به نوع پاوربانک و قدرت آن بستگی دارد. در صورتی که پاوربانک شما قدیمی شده و توانایی زیادی در قدرت انرژی ندارد، بهتر است از شارژ کردن کارتخوان با آن خودداری کنید. اگر ناچار به بیرون رفتن از خانه هستید یا قصد استفاده از کارتخوان خود در سفر را دارید و چار‌ه‌ای جز استفاده از پاوربانک ندارید بهتر است یک پاوربانک را صرفا به کارتخوان اختصاص دهید و از شارژ کردن هر وسیله دیگری با آن خودداری کنید. در این صورت دستگاه شما با پاوربانک هم به خوبی شارژ شده و کیفیت خود را از دست نمی‌دهد.

دکمه بازگشت به بالا