بین الملل

واکنش وزارت خارجه به قطعنامه حقوق بشری کانادا علیه ایران

به گزارش تیتر اول سعید خطیب زاده گفت: جای تأسف است که برخی کشورها از جمله کانادا از حقوق بشر و سازوکارهای بین المللی به عنوان ابزاری برای پیشبرد جاه طلبی ها و اهداف سیاسی خود استفاده می کنند.
چنین اقدامات غیر سازنده نه تنها به ارتقا the وضعیت و رعایت حقوق بشر در سراسر جهان کمک نمی کند ، بلکه فقط به کلیشه های منفی و برچسب سیاسی کشورهای مستقل کمک می کند.

خطیب زاده افزود: ما اقدامات دولت کانادا و سایر بنیانگذاران این قطعنامه را محکوم می کنیم که نمونه بارزی از استفاده بیش از حد از مفاهیم و ارزشهای حقوق بشر برای پیشبرد اهداف کوته فکرانه سیاسی است و هیچگونه نیروی قانونی ندارد.

خطیب زاده با اشاره به اینکه 114 کشور از 193 کشور عضو سازمان ملل به رویکرد ریاکارانه بنیانگذاران قطعنامه رأی مثبت یا مخالف دادند ، از دولت کانادا خواست تا به جای آن ، همدلی ریاکارانه با حقوق بشر نشان دهد. ایران باید از حمایت از تروریسم اقتصادی دولت آمریکا علیه مردم ایران دست بردارد و دیگر از پذیرش افراد فاسد و سارقان ثروت مردم ایران که پناهگاهی امن برای تحویل و سرمایه گذاری اموال غارت شده برای کانادا پیدا کرده اند ، دست بردارد.

وزارت امور خارجه همچنین متذکر شد که کمتر از نیمی از کشورهای عضو سازمان ملل متحد از جمله رژیم صهیونیستی ، ایالات متحده ، عربستان سعودی و بحرین به قطعنامه کانادا رأی مثبت داده اند که از چند سال قبل با سیاست خصمانه آن علیه جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته است. ، امارات ، آلبانی ، انگلیس ، کانادا پذیرفته شد. 114 کشور به قطعنامه رای مخالف دادند یا رای ممتنع دادند یا در جلسه رأی گیری شرکت نکردند.

سیلک خطیب زاده وی را حامی “قابل توجه” قطعنامه ضد ایرانی توصیف کرد و از کانادا خواست “گروه های بد دولت حقوق بشر” از جمله رژیم های آمریکا ، صهیونیست ها ، بحرین و ایالات متحده را برای آموزش حقوق بشر به مردم ایران متحد کند. وی از مقامات کانادایی خواست برای بهبود اقدامات غیرانسانی در داخل و خارج کشور ، پایان دادن به نسل کشی سیستماتیک رژیم علیه کانادایی های بومی و پاسخگویی به مشارکت در جنایات علیه بشریت توسط رژیم های سعودی و اسرائیل تلاش کنند. یمن و فلسطینی ها.

311311

دکمه بازگشت به بالا