بهترین های کسب و کارعمومی

جدیدترین روش های کاشت مو بدون جراحی

تاکنون روش های درمانی بسیاری برای رفع مشکلات ناشی از ریزش مو ارائه شده است، اما تنها روشی که به طور کامل بتواند کم پشتی مو و یا طاسی را بر طرف کند، فقط است. اقدام برای کاشت مو یکی از تصمیمات مهمی است که یک فرد ممکن است در طول زندگی خود با آن رو به رو شود، لذا داشتن اطلاعات کافی و انتخاب کلینیک مناسب جهت کاشت مو، بسیار ضروری است.

پروسه کاشت مو در طول زمان تغییرات بسیاری داشته به طوری که هر تکنیک، محدودیت های تکنیک های پیشین خود را برطرف کرده و بدین ترتیب امروزه مدرن ترین تکنیک های کاشت موی بدون درد و خونریزی برای متقاضیان اجرا می شود. در این مطلب سعی شده تا اطلاعات جامعی راجع به انواع تکنیک های مدرن کاشت مو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مقدمه ای بر فرآیند کاشت مو

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول های مو از یک قسمت از بدن (عمدتا کنار گوش و یا پشت سر فرد) ، به نام ” بانک مو ” ، به قسمت طاس یا کم مو بدن که به عنوان “محل گیرنده” شناخته می شود ، انتقال پیدا می کند. این روش برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می شود. کاشت مو به خودی خود یک روش کم تهاجمی است و پیوندهای حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند (مانند پشت سر) به قسمت طاس سر پیوند می شوند، و بدین ترتیب موهای پیوند شده مجدد ریزش نخواهند کرد و نتایج دائمی برای متقاضی ایجاد می شود. به طور کلی پیوند کاشت مو را می توان برای ترمیم کم پشتی ناحیه سر، مژه ها ، ابروها و ریش نیز استفاده کرد.

فولیکول ها واحد های مویی هستند و هر فولیکول از 1 تا ۵ تار مو تشکیل شده است . از آنجا که در فرآیند کاشت مو، فولیکول ها به نواحی بدون موی سر پیوند زده می شوند، لذا نتایج حاصل از پیوند، موهایی به نسبت پر پشت و طبیعی هستند که مجدد نیز ریزش نمی کنند.

یکی از موارد مهمی که در کاشت مو باید در نظر گرفته شود ، ظرفیت بانک مو یا متوسط ​​تعداد موهایی است که می توان از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده پیوند زد. همچنین انتخاب ناحیه بانک مو در نتایج نهایی پیوند بسیار موثر است. در بسیاری از موارد ادعا می شود که علاوه بر موهای ناحیه کنار گوش، پشت سر، ریش و قفسه سینه، می توان موهای زیر بغل، ناحیه تناسلی و پشت را نیز برای کاشت استفاده کرد. بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که بهترین فولیکول های قابل پیوند به سر، موهای ناحیه کنار گوش، پشت سر، ریش و قفسه سینه هستند و سایر نواحی بدن باوجود دارا بودن حجم کافی از موها، همچنان قابلیت پیوند را نخواهند داشت و در صورت استفاده از موهای این نواحی، موهای پیوند شده خواهند ریخت. پزشک متخصص بسته به این که چه تعداد فولیکول جهت پیوند به نواحی مورد نظر نیاز است، بانک مو شما را مشخص می کند.

علاوه بر ظرفیت ناحیه اهدا کننده، نوع روش کاشت مو نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی روش ها ممکن است نیاز به برداشتن نواری فولیکول ها داشته باشند تا مقدار بیشتری از فولیکول های قابل برداشت برای متخصص فراهم شود. متقاضیان این تکنیک عمدتا سطح وسیعی از طاسی دارند و برداشت های نواری ظرفیت اهدا حدودا 5000 تا 8000 واحد فولیکولی را فراهم می کند. در ادامه به جزئیات این تکنیک ها خواهیم پرداخت.

کاشت موی جراحی به روش FUT

یکی از روش های رایج کاشت مو برای افرادی که سطح طاسی گسترده ای دارند، روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) است. اساس به این صورت است که پزشک از ناحیه بانک مو متقاضی یک نوار حاوی بافت مو بر می دارد و جای برداشت شده را با بخیه می پوشاند. سپس نوار برداشت شده را زیر میکروسکوپ به واحد های کوچک تر برش داده و با مته های مینیاتوری در ناحیه ای که کم پشت و یا طاس شده است وارد می کند. این روش تا حدودی یکی از تکنیک های قدیمی کاشت مو است که با درد و جراحی و خونریزی همراه می باشد. برداشت نواری از بافت مو در نهایت جای زخمی را در بانک مو متقاضی ایجاد می کند و در صورتی که فرد مراقبت های کافی را به عمل نیاورد، امکان عفونت و التهاب در ناحیه مورد نظر وجود دارد. همچنین به دلیل تهاجمی تر بودن این تکنیک، دوره نقهت بعد از آن نیز تا حدودی طولانی تر و مراقبت های آن حساس تر از سایر تکنیک ها است.

روش های جدید و بدون جراحی کاشت مو

این روش از جدیدترین تکنیک های کاشت مو در ایران است که متقاضیان بسیار زیادی دارد. اساس این تکنیک، برداشتن واحد های فولیکولی با استفاده از ابزارهای بسیار دقیق و ظریف به است. برخلاف تکنیک FUT و FIT، ظرافت دستگاه های این روش، باعث ایجاد سوراخ های بسیاری ریزتری در ناحیه بانک مو می شوند لذا در عین حال که باعث خون ریزی نشده، نیازی به بخیه زدن نیز ندارند.

همچنین در روش فولیکول ها با دستگاه مدرن جمع می شوند لذا سرعت اجرا این تکنیک را به مراتب چندین برابر بیشتر می کند. پس از آماده سازی گرافت های مو در محلول های ویژه ای، فولیکول ها وارد ناحیه گیرنده می شوند. امروزه تکنیک میکرو FIT یکی از جدید ترین روش های کاشت مو بدون جراحی، خون ریزی و بخیه است که عوارض روش های دیگر را برطرف کرده و دوره بهبودی و نقاهت کوتاه تر و ساده تری نیز خواهد داشت. پیشرفته بودن این تکنیک باعث کاهش خطاهای جراحی و امکان بهبود کیفیت گرافت ها خواهد شد.

به دلیل کم خطر بودن، این تکنیک از محبوبیت بسیاری میان متقاضیان و متخصصین کاشت مو برخوردار است. استفاده از وسایل برقی، سرعت این تکنیک را به طور قابل توجهی بالا برده است و متقاضی تعداد به جلسات کمتری برای کاشت مو نیاز دارد. سرعت بالا، محدودیتی در پیوند تعداد بیشتر گرافت ایجاد نمی کند. گرافت ها با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک و یا تریکوفیتیک اسکارلت برداشت می شوند. سوراخ هایی بسیار ظریف با سوزن های 1 میلی متری در ناحیه گیرنده ایجاد می شوند و دستگاه میکرو ایمپلنتر گرافت ها را وارد این سوراخ ها می کند. در نهایت، نتایج کاشت مو به روش میکروگرافت بسیار طبیعی خواهند بود و تا کنون همه متقاضیان رضایت کاملی از این تکنیک داشته اند.

پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی روشی دیگر در کاشت مو را ایجاد کرده است که کیفیت کاشت مو را به طور قابل توجهی بالا برده است. اساس تکنیک همان است اما با این تفاوت که تمامی مراحل به کمک دستگاه های فوق پیشرفته انجام می شود و یکی از با کیفیت ترین تکنیک های پیوند مو شناخته می شود.

از مهمترین وجه تمایز این تکنیک می توان به امکان آنالیز پوست سر و طراحی خط رویش مو با استفاده از فناوری پیشرفته آن اشاره کرد. اسکن سه بعدی به اندازه گیری دقیق وسعت ناحیه کاشت و تخمین تعداد فولیکول مورد نیاز ناحیه گیرنده کمک می کند. همچنین ناحیه بانک مو از نظر میزان رطوبت، کشسانی و چربی به دقت با دستگاه اسکنر آنالیز می شود تا بهترین ناحیه بانک مو مشخص گردد. علاوه بر این ، تعداد فولیکول هایی که از ناحیه بانک مو قابل برداشت هستند نیز تخمین زده می شود.

در کلینیک کاشت مو سر، متخصصین فولیکول های ناحیه بانک مو را بررسی می کنند تا بتوانند گرافت هایی با ریشه چندتایی و با ضخامت مناسب را مشخص کنند و آن ها را برای پیوند برداشت کنند. احتمال عفونت، خونریزی، درد، نتایج غیر طبیعی در صورت اجرای صحیح کاشت مو به روش SUPER FUE بسیار پایین تر آمده است.

وب سایت موکاتگ به معرفی بهترین مراکز آرایشی و بهداشتی در سطح کشور میپردازیم. و شما را با حرف ای ترین متخصصان در زمینه هایی همچون : کاشت ابرو، کاشت مژه، کاشت مو، شینیون، گریم عروس و داماد، … آشنا میکند.

شما میتوانید با مراجعه به صفحات ما در موکاتگ در شهر ها و استان های مختلف از خدمات مشاوره رایگان این مراکز و سالن های زیبایی بهرهد مند شوید.

این تکنیک هم از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است و انحصارا در کلینیک تخصصی ساعی، و زیر نظر مجرب ترین پزشکان متخصص پوست و مو انجام می شود. در این روش از کاشت مو، با بهره گیری از دستگاه های مخصوص مجهز به یاقوت کبود و به روش FUE، برش های کوچکی در پوست سر ایجاد شده و فولیکول ها در این کانال های کوچک کاشته می شوند.

کاشت مو به یا همان کاشت موی مستقیم، اساسا مشابه تکنیک FIT است با این تفاوت که علاوه بر فناوری پیشرفته تری که DHI دارد، دو مرحله کاشت و برداشت فولیکول ها نیز توام با هم انجام می شوند تا در یک جلسه تعداد قابل توجهی فولیکول را بتوان برای متقاضی پیوند زد و به تراکم مطلوبی دست یافت.

فناوری این تکنیک، احتمال آسیب فیزیکی به فولیکول های بانک مو را کاهش داده و ضمن آنکه نیازی به تراشیدن موهای سر نیست. پس از اتمام بهبودی هیچ گونه جای زخمی در بافت سر متقاضی مشاهده نمی شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نتایج این تکنیک به تجربه بالای متخصص در امر اجرای پیوند DHI وابسته است، لذا انتخاب کلینیک مناسب جهت اجرای دقیق کاشت مو بسیار ضروری است.

بهترین مرکز کاشت مو در تهران

با وجود پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی و ارائه روش های نوین کاشت مو، نتایج نهایی کاشت مو به تبحر پزشک متخصص وابسته است. علاوه بر تبحر پزشکان، سابقه تیم پیوند برای متقاضیان کاشت بسیار مهم خواهد بود. لذا یکی از اقدامات ضروری پیش از کاشت مو، کسب اطلاعات کافی راجع به بهترین مراکزی است که در این عرصه با موفقیت در حال فعالیت هستند. در حال حاضر تمامی تکنیک های نوین کاشت مو به طور تخصصی و کاملا حرفه ای در کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی و تحت نظارت برجسته ترین پزشکان حوزه کاشت مو به متقاضیان عزیز ارائه می شود.

خدمات با کیفیت و قابل اطمینانی که در تهران تاکنون برای متقاضیان ارائه گردیده است، گواه بر سابقه درخشان این مرکز در حوزه کاشت مو می باشد. در کلینیک تخصصی کاشت موی ساعی رضایت متقاضیان از نتایج پیوند، هدف اصلی متخصصین است و در این زمینه سعی شده است تا با بهره گیری از بالاترین کیفیت از تجهیزات و مواد مصرفی و تیم حرفه ای کاشت مو، به این مهم دست یابد.

مشاورین این مرکز همه روزه آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در زمینه کاشت مو و نیز تعیین زمان مشاوره کاشت مو در کلینیک تخصصی ساعی می باشند و متقاضیان گرامی می توانند با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند.

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۴۱۴۴ (خط ویژه)
  • ۰۲۱-۸۸۱۹۳۱۴۶ (خط مستقیم)
  • ۰۹۱۲۹۶۷۴۷۲۳ (مشاوره از طریق واتس اپ)

سوالات متدوال

  1. آیا نتاج کاشت مو دائمی است؟

بله. نتایج کاشت مو در صورتی که توسط متخصصین مجرب انجام شود، بدون ایجاد آسیب به بانک مو و فولیکول های مورد نظر برای پیوند، دائمی خواهد بود ، چرا که اساسا موهایی که از ناحیه بانک مو برای پیوند انتخاب می شوند، به ریزش مو حساس نیستند و اصطلاحا کدهای پاسخ دهنده به ریزش مو را ندارند، لذا می توان گفت که کاشت مو یک روش دائمی برای جبران طاسی های گسترده و یا کم پشتی مو است.

  1. پس از گذشت چه مدت از پیوند مو می توان به سر کار باز گشت؟

برخلاف تکنیک های قدیمی تر کاشت مو که معمولا تا 14 روز دوره نقاهت طول می کشید، در روش های جدیدی که برای کاشت مو ارائه شده است، دوره نقاهت بسیار کوتاه تر شده است و اساسا متقاضیان پس از 1 روز می توانند فعالیت های معمول خود را از سر بگیرند. البته ناگفته باقی نماند که نوع کاری که شما انجام می دهید نیز بسیار مهم است. لذا در این زمینه حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

  1. آیا کاشت مو روشی گران است؟

کاشت مو یک عمل جراحی حساس است که رضایت از نتایج آن علاوه بر متقاضیان، برای متخصصین نیز بسیار حائز اهمیت است. هزینه کاشت مو به فاکتورهای مهمی از جمله ، دقت و تجربه پزشک ، تیم پزشکی ناظر بر جلسه پیوند، داروهای مورد مصرف، روش مورد استفاده و …. بستگی دارد که می توانند هزینه های کاشت را به طور معقولی مشخص کنند. البته این را بدانید که هر کلینیکی که هزینه بالاتری برای کاشت مو در نظر گرفته باشد، لزوما تضمین کننده کیفیت بالای خدمات آن مجموعه نخواهد بود و متقاضیان حتما تحقیقات جامعی در انتخاب مرکز مورد نظر انجام دهند.

  1. از چه سنی می توان کاشت مو انجام داد ؟

به طور کلی ، متخصصین پوست و مو توصیه می کنند که زمانی که الگو ریزش مو ثابت می شود، می توان پیوند را انجام داد. معمولا سن بالای 25 سال می تواند زمان مناسبی برای انجام پیوند مو باشد. با توجه به تفاوت فیزیولوژی افراد، بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت نمایید.

  1. یک جلسه از کاشت مو چه مدت زمان می برد؟

اصولا زمان دقیق و مشخصی برای مدت زمانی که یک جلسه از کاشت مو به طول می انجامد، نمی توان تعیین کرد چرا که بسته به نوع روشی که پزشک برای شما در نظر می گیرد و نیز بسته به تعداد فولیکول هایی که برای کاشت نیاز دارید، طول این جلسه ممکن است تغییر نماید.

معرفی روش‌های کاشت مو بدون جراحی

بسته به اینکه از چه تکنیکی برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود روش‌های مختلف کاشت مو تعریف خواهند شد. به طور کلی دو تکنیک برای برداشت فولیکول‌ها وجود دارد؛ اولی به صورت نواری و دومی به صورت تک گرافت. روش اول که به آن FUT میگویند همان کاشت مو با جراحی است که نسبت به سایر روش‌ها عمل تهاجمی تری محسوب می‌شود. در این روش نواری از فولیکول‌ها از ناحیه اهدا برداشته می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد یک زخم طولی در این قسمت خواهد شد. کاشت مو به روش FUT کمی تهاجمی است و اغلب متقاضیان بعد از آن کمی درد احساس می‌کنند و ممکن است خونریزی هم داشته باشند. به همین دلیل پزشکان به فکر ایجاد راهکارهای دیگری برای برداشت فولیکول‌ها افتادند که به روش‌های کاشت مو بدون جراحی معروف شدند.

وجه مشترک همه این روش‌ها این است که گرافت‌ها به صورت تکی با تهاجم کمتر برداشته می‌شوند و به همین دلیل جای هیچ گونه زخمی دیده نمی‌شود و متقاضیان بعد از عمل درد و خونریزی را تجربه نخواهند کرد. این روش‌ها با توجه به نوع دستگاه مورد استفاده و آزمایش‌ها و آنالیزهایی که قبل از کاشت مو انجام می‌شود طبقه‌بندی خواهند شد. برای آشنایی با هر روش این بخش را تا انتها بخوانید.

کاشت مو به روش FUE

که به نام FIT نیز معروف است پایه و اساس همه روش‌های کاشت مو بدون جراحی به شمار می‌رود. در این روش با استفاده از دستگاهی به نام پانچ برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود. این دستگاه دارای سری نسبتا تیز با اندازه میلی‌متری است که می‌تواند در محل برداشت زخم‌های بسیار ریزی را ایجاد کند تا یکی از گرافت‌ها خارج شود. این دستگاه به صورت دستی عمل می‌کند و به همین دلیل پزشک نمی‌تواند فاصله‌های بسیار نزدیک را برای برداشت فولیکول‌ها انتخاب کند و البته ممکن است دقت برداشت کمی پایین بیاید.

مزیت اصلی کاشت مو به روش FUE حذف زخم نواری و برداشت گرافت‌ها به صورت دانه‌ای است؛ با این کار سرعت برداشت گرافت‌ها کمی پایین می‌آید اما در عوض گرافت‌ها کاملا سالم می‌مانند و دیگر زخمی در ناحیه برداشت ایجاد نخواهد شد. با توجه به اینکه برش‌ها بسیار ریز و در حد میلی‌متری هستند نیازی به بخیه هم وجود ندارد و خونریزی هم بسیار کم خواهد بود. در نتیجه دوران نقاهت به طرز قابل توجهی کوتاه‌تر می‌شود و دیگر نگران باقی ماندن جای زخم یا عدم رشد مو از محل بخیه‌ها نخواهید بود و در تمام سرتان موهایی یکدست و پرپشت خواهید داشت.

  • امکان ، ریش و سبیل با استفاده از این روش،
  • ایجاد برش‌های بسیار ریز که در نهایت جای آن‌ها باقی نخواهد ماند،
  • روشی کم تهاجمی با عوارض کمتر و دوران نقاهت کوتاه‌تر،
  • مناسب برای افرادی که پوست سر آن‌ها سفت است و انعطاف پذیری کمی دارد.
  • افزایش تعداد فولیکول‌های سالم و بهتر شدن نتایج کاشت،
  • بدون ایجاد درد و خونریزی،
  • یکدست بودن موها در همه نواحی بدون ایجاد جای اسکار در محل برداشت.
  • دستی بودن فرایند برداشت گرافت‌ها،
  • طولانی شدن زمان برداشت گرافت‌ها در مقایسه با روش FUT،
  • هزینه بالاتر نسبت به کاشت مو با جراحی.

کاشت مو به روش SUT

نیز یکی دیگر از روش‌های برگرفته از FIT است که در آن به جای پانچ دستی از میکروموتورهای اتوماتیک استفاده می‌شود؛ به همین دلیل دقت کاشت در آن بسیار بالاتر است و آسیب کمتری به گرافت‌های برداشت شده می‌رسد. این روش بسیار سریع‌تر از FIT است و به دلیل استفاده از دستگاه‌های پیشرفته‌تر تراکم قابل قبولی را ایجاد خواهد کرد. یک ویژگی بسیار مهم روش SUT این است که در آن می‌توان تا 14000 تار مو را پیوند زد و به همین دلیل تراکم موها تا 3 برابر سایر روش‌ها نیز خواهد رسید. نتایج کاشت با این روش بسیار طبیعی است و جای هیچ گونه زخمی باقی نخواهد ماند؛ به همین دلیل شما می‌توانید بدون دردسر به موهای مورد نظر خود برسید و از زیبایی و جذابیت چهره‌تان لذت ببرید.

  • برداشت فولیکول‌ها با حداقل بافت پوستی همراه که باعث افزایش کیفیت موها خواهد شد.
  • ایجاد نتایج بهتر و طبیعی‌تر در مقایسه با روش FUE،
  • افزایش سرعت برداشت و کاشت گرافت‌ها،
  • کاهش احتمال بروز خطاهای انسانی و آسیب رسیدن به فولیکول‌ها،
  • عدم وجود محدودیت برای فعالیت‌های روزانه بعد از کاشت مو به این روش،
  • امکان برداشت گرافت‌ها از مناطقی چون زیر ریش.
  • کمتر بودن دقت دستگاه‌های مورد استفاده برای برداشت در مقایسه با روش‌های پیشرفته‌تر مانند MFIT یا Sapphire FUE.

کاشت مو به روش Micro FIT

در یا MFIT به جای پانچ‌ها از دستگاهی به نام ایمپلنتر مینیاتوری استفاده می‌شود که سوراخ‌هایی با قطر 0.6 تا 0.9 میلی‌متر در ناحیه برداشت ایجاد خواهد کرد. سوراخ‌های ایجاد شده توسط این دستگاه بسیار کوچک هستند و به همین دلیل امکان برداشت گرافت‌ها در فواصل نزدیک وجود دارد؛ پس می‌توان تعداد گرافت بیشتری را خارج کرد تا تراکم موها نیز بالاتر رود. این زخم‌ها نیازی به بخیه ندارند و هیچ گونه خونریزی نیز در آن‌ها دیده نمی‌شود. به همین دلیل نیازی نیست نگران باقی ماندن جای زخم و اسکار و از بین رفتن یکدستی موهای خود بعد از رشد شوید.

یک مزیت مهم کاشت مو به روش Micro FIT این است که شما می‌توانید دهانه دستگاه آن را تنظیم کنید؛ این موضوع باعث می‌شود که گرافت‌ها در زمان برداشت آسیب کمتری ببینند و بتوان گرافت‌های تک تار مویی تا 5 تار مویی را برداشت کرد. علاوه بر این در این روش بدون نیاز به ابزارهای جراحی و تنها با تکیه بر نیروی مکش گرافت‌ها خارج می‌شوند؛ به همین دلیل احتمال عمیق‌تر شدن زخم‌ها یا آسیب رسیدن به بافت‌های زیرین پوست به طور کامل از بین خواهد رفت.

  • ایجاد زخم‌هایی بسیار ریز بدون درد و خونریزی،
  • دوران نقاهت کوتاه‌تر،
  • افزایش سرعت برداشت گرافت‌ها و کاهش زمان بیرون ماندن آن‌ها،
  • امکان استفاده از موهای بدن برای کاشت مو،
  • امکان برداشت موهای بسیار نازک،
  • مناسب برای پوشاندن ناحیه زخم، شکستگی یا سوختگی و به طور کلی قسمتی کوچک که به دلیل آسیب دچار طاسی شده است.
  • امکان قرار دادن گرافت‌ها در فاصله‌های نزدیک‌تر که باعث افزایش تراکم موها خواهد شد.
  • مناسب برای افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند از کاشت مو با جراحی استفاده کنند.
  • کاهش خطاهای جراحی به دلیل استفاده از دستگاه‌های دقیق‌تر.
  • کمتر بودن کیفیت گرافت‌ها در مقایسه با روش FUT،
  • احتمال نیاز به دو جلسه کاشت مو برای افرادی که تراکم موی بالایی را انتظار دارند یا ناحیه طاسی آن‌ها گسترده است.

کاشت مو به روش BHT

متفاوت‌ترین روش کاشت مو که می‌تواند امیدی برای متقاضیان دارای بانک موی ضعیف باشد، است. در این روش از موهای بدن (اغلب سینه و زیر ریش) برای کاشت استفاده می‌شود و مناسب افرادی است که حجم موهای بدن آن‌ها بسیار بالا است. با توجه به همین موضوع می‌توان گفت که این روش برای خانم‌ها مناسب نیست و صرفا آقایان می‌توانند از مزایای آن بهره‌مند شوند. برای طبیعی شدن نتایج در روش BHT باید گرافت های نواحی اهدا کننده یعنی زیر ریش و سینه به طور کامل مورد بررسی قرار گیرند و گرافت‌هایی که بیشترین شباهت را به موهای سر دارند برداشته شوند.

روش برداشت گرافت‌ها در BHT همان روشی است که در استفاده می‌شود؛ به این معنا که دستگاه پانچ دستی برای این موضوع به کار خواهد رفت. این موضوع مشکلی ایجاد نمی‌کند؛ زیرا موهای بدن به اندازه موهای سر متراکم نیستند که نیاز به برداشت گرافت از فواصل نزدیک باشد. نکته دیگر اینکه با توجه به اینکه چرخه رشد موهای بدن با موهای سر متفاوت است این روش برای همه افرادی که بانک موی ضعیفی دارند قابل استفاده نیستند و باید همه شرایط در نظر گرفته شود تا کاشت مو به این روش موفقیت آمیز شود.

  • امکان برداشت از موهای بدن،
  • مناسب برای بهبود تراکم موها به خصوص در افرادی که تنها قسمت‌هایی از سر آن‌ها دچار کم پشتی و ریزش شده است.
  • مناسب برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند.
  • مناسب برای افرادی که قبلا عمل کاشت انجام داده‌اند و نتایج آن غیرطبیعی است.
  • محدودیت در تعداد گرافت‌های برداشت شده از قسمت‌های مختلف بدن.
  • برای خانم‌ها مناسب نیست.
  • همه آقایان نمی‌توانند از آن استفاده کنند و باید شرایط فیزیولوژیکی ویژه‌ای وجود داشته باشد.

کاشت مو به روش میکروگرافت

در از دو تکنیک مختلف برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود. در تکنیک اول که مخصوص متقاضیانی با بانک موی مناسب و سطح طاسی کم است هولدرهای اتوماتیک میکرومتری برای برداشت به کار می‌روند. به همین دلیل سوراخ‌های ایجاد شده بسیار ریزتر از روش‌های دیگر خواهد بود و جای آن‌ها به هیچ وجه باقی نمی‌ماند. علاوه بر این امکان برداشت گرافت‌ها به صورت خطی و در فاصله‌های نزدیک نیز وجود دارد و این برای افرادی که بانک موی خیلی گسترده‌ای ندارند بسیار ایده آل است.

اگر سطح طاسی فرد بسیار زیاد باشد از تکنیک تریکوفیتیک اسکارلت برای برداشت استفاده می‌شود؛ در این تکنیک با استفاده از سوزن‌هایی بسیار ریز گرافت‌ها برداشت می‌شوند و سپس در ناحیه کم پشت یا طاس قرار می‌گیرند. میکروموتورهای مورد استفاده در روش میکروگرافت بسیار دقیق‌تر هستند و آسیبی به بانک مو نمی‌رسانند. این دستگاه‌ها کار کاشت را برای پزشکان راحت‌تر کرده است و البته باعث افزایش رضایت مراجعه کنندگان نیز شده است.

  • عدم ایجاد اسکار در محل برداشت،
  • تراکم بالای مو به دلیل ایجاد سوراخ‌های بسیار ریز و نزدیک به هم،
  • استفاده از دستگاه‌های دقیق و تکنیک‌های مختلف متناسب با شرایط هر فرد،
  • افزایش سرعت رشد موها به دلیل استفاده از تکنیک‌های خاص برای بهبود شرایط گرافت‌های برداشت شده و تقویت آن‌ها،
  • مناسب برای خانم‌ها و قابل استفاده در کاشت ابرو و .

بیشتر بدانید: mocatag

کاشت مو به روش DHI

که به کاشت موی مستقیم نیز معروف است یکی از جدیدترین روش‌هایی است که بر پایه FUE شکل گرفته و شباهت‌های زیادی با این روش دارد. تنها تفاوت FUE و DHI در این است که در روش مستقیم گرافت‌ها بدون فوت وقت بلافاصله بعد از برداشت در محل مورد نظر قرار می‌گیرند. در واقع در همه روش‌های کاشت مو ابتدا گرافت‌ها برداشت می‌شوند و برای مدتی در یک ماده تقویتی قرار می‌گیرند تا بعد از تکمیل برداشت و آماده شدن گرافت‌ها کاشت انجام گیرد. در مقابل در روش DHI هم‌زمان با برداشت شکاف‌هایی نیز در ناحیه کاشت به وجود می‌آید و گرافت‌ها بلافاصله بعد از برداشت در این سوراخ‌ها قرار می‌گیرند.

این کار با استفاده از میکروپانچ ظریفی به نام قلم چوی (Choi Pin) انجام می‌شود که دارای یک سوزن توخالی در ابعاد مختلف است که از طریق یک لوله بسیار باریک به یک مخزن متصل می‌شود. این قلم با قدرت مکش گرافت‌های مورد نظر را خارج می‌کند و این گرافت‌ها از طریق لوله به مخزن منتقل می‌شوند. در سمت دیگر این قلم سوزنی قرار گرفته که با زاویه 40 یا 45 درجه وارد پوست شده است. در قسمت بالایی این سوزن پیستونی تعبیه شده است که با فشردن آن گرافت‌ها از مخزن به درون سوزن رها می‌شوند و در شکافی که در محل کاشت ایجاد شده قرار می‌گیرند.

  • افزایش کیفیت گرافت‌های برداشت شده و بالاتر رفتن احتمال رشد آن‌ها،
  • افزایش سرعت کاشت مو،
  • کاهش انتقال عفونت در به دلیل انتقال مستقیم فولیکول‌های برداشت شده به شکاف‌های کاشت،
  • سرعت بالای رشد فولیکول‌ها،
  • امکان تنظیم دقیق‌تر زاویه کاشت گرافت‌ها و طبیعی‌تر شدن نتایج.
  • هزینه بالاتر در مقایسه با دیگر روش‌های کاشت مو.

کاشت مو به روش Super FUE

اساس کار در روش Super FUE کاملا شبیه به FUE است؛ اما تفاوت این دو روش در این است که در روش سوپر اف یو ای از دستگاه‌های کاملا هوشمند برای برداشت گرافت‌ها استفاده می‌شود و پزشک دخالت بسیار کمی دارد. با توجه به استفاده از این تجهیزات پیشرفته و هوشمند سرعت برداشت گرافت‌ها بسیار بالاتر می‌رود و احتمال آسیب رسیدن به آن‌ها نیز بسیار کمتر خواهد شد. نکته مهم دیگر در این است که در آن پوست سر به طور کامل آنالیز می‌شود تا گرافت‌های کاملا مناسب و کاربردی برداشت شوند و فرد به همه نتایج دلخواه خود برسد.

همچنین نیز با استفاده از دستگاه‌های لیزری و متناسب با آناتومی صورت شخص متقاضی طراحی می‌شود تا نتایج کاملا طبیعی باشد. در این روش امکان برداشت موهای نازک و گرافت‌های تک تار مویی وجود دارد؛ این گرافت‌ها اغلب در خط رویش استفاده می‌شوند تا حالتی طبیعی داشته باشد و بعد از تثبیت نتایج دیگر کسی متوجه نشود که شما کاشت مو انجام داده‌اید. در آنالیزهای قبل از کاشت مو به این روش می‌تواند تعداد فولیکول‌های مورد نیاز به مقدار دقیقی مشخص کرد.

همچنین بررسی شرایط خون‌رسانی به پوست، میزان انعطاف پذیری و خاصیت کشسانی، ضخامت گرافت‌ها، عمق ریشه‌ها و درصد موهای سفید و سیاه باعث می‌شود که نتایج کاشت مو بسیار بهتر و دقیق‌تر شوند. علاوه بر این پزشک دستگاه‌های برداشت را نیز متناسب با همین عوامل تنظیم می‌کند تا گرافت‌ها بدون هیچ آسیبی برداشته شوند و در نهایت با درصد بالایی به رشد برسند.

  • امکان برداشتن موهای نازک و تک تار مویی،
  • سنجش ضخامت گرافت‌ها، عمق ریشه‌ها و ویژگی‌های پوست کف سر که باعث بهتر شدن نتایج می‌شود.
  • طراحی دقیق خط رویش،
  • استفاده از دستگاه‌های تمام هوشمند و قابل تنظیم برای برداشت و کاشت گرافت‌ها،
  • افزایش تراکم و پرپشتی موها،
  • امکان کاشت گرافت‌ها در فواصل بسیار نزدیک،
  • استفاده از پانچ و قلم یک‌بار مصرف،
  • استفاده از لیزر تراپی برای ماهش التهابات محل کاشت و برداشت و ترمیم سریع‌تر زخم‌ها.
  • هزینه بالاتر به دلیل استفاده از دستگاه‌های بسیار پیشرفته و آنالیز دقیق قبل از شروع کاشت.
  • بهبود تراکم موها و ایجاد نتایج کاملا طبیعی،
  • خط رویش دقیق و طبیعی و سازگار با فرم صورت،
  • وجود تکنیک خاص برای کاشت گرافت‌ها که باعث زاویه گیری دقیق‌تر آن‌ها می‌شود.
  • هزینه بالا به دلیل استفاده از یاقوت در ابزارهای مورد استفاده.

 

دکمه بازگشت به بالا