اقتصادی

واقع نگری از نقاط قوت لایحه بودجه پیشنهادی دولت است

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقع نگری و دقت نظر در تدوین تبصره ۱۴ لایحه که به حوزه یارانه ها و کمک های معیشتی به مردم باز می گردد دو نقطه قوت لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است.

هادی بیگی نژاد در گفت وگو با تیتر اول با اشاره به نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۲، بیان کرد: اگر بخواهیم به دو نقطه قوت لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۱۴۰۲ بپردازیم در وهله اول باید به واقع نگری اشاره کرد. دولت سعی کرده تا جای ممکن در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۲ واقع نگر باشد تا بودجه سال آتی با کسری مواجه نشود.

وی در ادامه اظهار کرد: نقطه قوت دیگر لایحه بودجه ۱۴۰۲ این است که دولت سعی کرده به نحوی تبصره ۱۴ لایحه را بنویسد که قابل دستکاری نباشد. این خودش حسن بزرگی است. تبصره ۱۴ لایحه بودجه مربوط به حامل های انرژی، فرآورده های نفتی و فروش داخلی گاز است‌.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش هزینه ای این تبصره نیز به مصارف یارانه ای، کمک معیشتی و هزینه های بهزیستی و کمیته امداد باز می گردد. متاسفانه شاهد بودیم که هر سال در این تبصره دخالت های متعددی صورت می گرفت و هر کسی هر کاری که می توانست در این تبصره انجام می داد، اما امسال دولت به نوعی تبصره ۱۴ را بسته است ‌که دیگر با دخالت ها شاهد مشکل آفرینی در این تبصره نخواهیم بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا