بهترین های کسب و کار

راهنمای نصب و کابل کشی اینورتر پنتاکس مدل dsi400

راهنمای نصب و کابل کشی اینورتر پنتاکس مدل dsi400

در ادامه مطالب آموزشی مربوط به نصب و تعمیر اینورتر و درایوهای صنعتی و نکات ایمنی مرتبط، امروز مراحل سیم کشی، نصب و اتصال اینورتر پنتاکس TSI-400 را طی می کنیم. نکات مهم و ایمنی مرتبط با آنها. در این مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم.

اینورتر سری DSI-400 مانند سایر دستگاه ها و تجهیزات صنعتی و برقی به کابل های زیادی نیاز دارد، بنابراین بررسی نکات امنیتی مختلف و نحوه نصب این اتصالات ضروری است.

از سوی دیگر، اینورتر پنتاکس برای راه اندازی و کارکرد در بهترین حالت خود به قطعات و تجهیزات کوچک دیگری نیز نیاز دارد. در مقاله امروز به نحوه نصب کابل ها و نکات ایمنی و همچنین قطعات مورد نیاز برای نصب اینورتر می پردازیم. همچنین برای خرید اینتورتر پنتاکس میتوانید به فنی و مهندسی ثامن مراجعه کنید.

روش های سیم کشی دستگاه

ابتدا به نکات مختلف مربوط به کابل اینورتر پنتاکس می پردازیم و نحوه ساخت این کابل را همراه با نکات ایمنی توضیح می دهیم.

کابل های اینورتر تحت شرایط محیطی و ایمنی مختلفی قرار دارند و توجه به آنها نه تنها برای بهبود عملکرد اینورتر پنتاکس DSI-400 بلکه برای جلوگیری از خطرات احتمالی برای دستگاه بسیار مهم و کاربردی است. و جراحات

توضیحات اتصال ترمینال کنترل

اینورترها ترمینال های ورودی و خروجی متفاوتی دارند و سیم کشی متصل به آنها باید به درستی و با رعایت نکات ایمنی انجام شود.

راهنمای نصب و کابل کشی اینورتر پنتاکس مدل dsi400
راهنمای نصب و کابل کشی اینورتر پنتاکس مدل dsi400

انواع زیر از پایانه های اینورتر Pentax DSI-400 موجود است:

1) دکمه های فرم

سیگنال هایی که در مقایسه با ضعیف هستند اغلب تحت تأثیر اتصال امواج خارجی قرار می گیرند و به همین دلیل باید از کابل های شیلد استفاده کرد و طول کابل نباید زیاد باشد و طول آن 20 متر باشد.

اگر سیگنال آنالوگ در معرض تداخل موج قوی باشد، منبع سیگنال آنالوگ باید با یک فیلتر خازن حلقه مغناطیسی پوشانده شود.

2) ورودی ترمینال دیجیتال

برای نصب ترمینال ورودی دیجیتال جعبه اینورتر و اتصال به شبکه کابلی باید از کابل شیلددار با طول حداکثر 20 متر استفاده شود و اقدامات فیلترینگ لازم برای جلوگیری از برق رسانی سرج انجام شود.

روش سیم کشی ورودی DI یکی از این روش هاست. این روش اتصال در هنگام استفاده از منبع تغذیه خارجی استفاده می شود، J9 باید حذف شود و منبع تغذیه مثبت خارجی باید به OP وصل شود، در حالی که منبع تغذیه منفی باید به ترمینال DI وصل شود.

روش بعدی سیم کشی ترمینال های DI است که در این صورت باید اتصال OP با استفاده از جامپرهای J9 و 04 ولت به پورت COM وصل شود و ترمینال مشترک کنترل خارجی وصل شود. اگر از منبع تغذیه خارجی استفاده می کنید، جامپر J9 باید خارج شود و منبع تغذیه خارجی منفی به OP وصل شود، در حالی که منبع تغذیه مثبت به ترمینال DI متصل است.

3) محیط دیجیتال

اگر رله با خروجی دیجیتال کنترل می شود، بهتر است دیود را به صورت موازی با سیم پیچ رله در مدار وصل کنید تا منبع 24 ولت DC به راحتی آسیب نبیند و نسوزد.

خرابی یا مشکل در اینورتر Pentax DSI-400 می تواند باعث توقف موتور و آسیب رساندن به فرآیند شود، برای جلوگیری از این امر می توانید یک مدار جایگزین برای چرخاندن مستقیم موتور داشته باشید.

توجه داشته باشید که فقط تست مدار کموتاسیون و فاز برق با همان فاز خروجی اینورتر نباید باعث اختلال در جهت چرخش موتور شود.

دکمه بازگشت به بالا