ورزش و نشاط

سلطانی‌فر: اولویت اصلی سلامتی ورزشکاران است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از سایت خبری وزارت ورزش ، بازی های المپیک و آسیا امروز با حضور وزیر ورزش ، روسای دو کمیته ملی المپیک و پارالمپیک ، دبیران و معاونان آنها برگزار شد.

مباحث تحت پوشش در جلسه امروز شامل نسخه ششم بازی های ساحلی Saina 2020 و نحوه ارسال کاروان به آن بازی ها بود.

سلطانی فر تأکید می کند بر ادامه تمرینات المپیک

در جریان ستاد بازیهای المپیک و بازیهای آسیایی ، مسعود سلطانی فر اظهار داشت: برای شرکت در مسابقات ورزشی باید ملاحظاتی داشته باشیم که مهمترین آنها نظارت بر مشکلات بهداشتی است که به دلیل شیوع کروناویروس باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در گذشته فدراسیون های جهانی نیز علاقه زیادی به برگزاری مسابقه نشان دادند و با دیدن شرایط موجود در Korona ، آنها از برگزاری آن دست کشیدند.

سلطانی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به احتمال برگزاری مسابقات مهم ورزشی به موقع گفت: “برای موفقیت در این رقابت که در 4 یا 5 ماه آینده برگزار می شود ، اردوها و تمرینات باید از این پس آغاز شود.” .

وی در ادامه با تأکید بر احترام به مباحث بهداشتی و دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: این یکی از الزامات است ، زیرا اولویت اصلی ما سلامت ورزشکاران است.

وزیر ورزش در ادامه با توجه به شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: یادآور شد: با توجه به محدودیت های اقتصادی باید از همه فرصت ها و فرصت های موجود در ورزش استفاده بهینه کنیم.

سلطانيفر گفت: “به دليل ويروس كرونا ، اين احتمال وجود دارد كه بازي هاي ساحلي آسيا به تعويق بيفتد.” “هنوز هیچ نامه ای برای لغو مسابقات ارسال نشده است. بنابراین ، سایتهای مصوب کمیته ملی المپیک باید ارسال شوند.” بازی های ساحل برنامه ریزی شده.

وی درباره بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو که قرار است تا سال 2021 برگزار شود ، گفت: “در حال حاضر تصمیم جدی IOC این است که مسابقه را به موقع برگزار کنیم و ما باید با گذشت زمان شرایط سلامتی کشور را بررسی کنیم.” شهرهای دارای وضعیت سفید باید شرایط را برای اردوهای آموزشی فراهم کنند.

صالحی امیری: احتمال لغو المپیک وجود دارد و هیچ مکاتبه ای درباره آن صورت نگرفته است

سجاد رضا صالحی امیری ، رئیس کمیته ملی المپیک نیز در جلسه ستاد عالی کشور گفت: “شواهد و اظهارات مقامات کمیته بین المللی المپیک و شورای المپیک آسیا باعث می شود که میزبان بازی های المپیک توکیو و بازی های ساحل چین باشد.”

وی افزود: البته توجه شده است كه در صورت بروز موج جدید تاج در آسیا ، سؤالی در مورد قرنطینه مجدد و عدم تشخیص واكسن وجود دارد كه بعید به نظر می رسد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: تاکنون مکاتباتی در رابطه با لغو مسابقات ساحل و همچنین المپیک و بازی های پارالمپیک به کشورها ارسال نشده است.

صالحی امیری اظهار داشت: ما با امکان لغو مسابقات نمی توانیم برنامه های خود را ببندیم اما در حال حاضر باید برنامه های لازم را برای آماده سازی ورزشکاران برای حضور موفق در مسابقات المپیک و پارالمپیک و بازی های ساحلی تهیه کنیم. برای ادامه تمرین ملی ، ما این فرصت را برای المپیکی ها فراهم کردیم که آموزش های خود را در خانه دنبال کنند و علاوه بر این نیازها ، خدمات روانشناسی نیز به این عزیزان ارائه دادیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تأکید کرد: شواهد نشان می دهد که مقر Corona به تدریج محدودیت ها را کاهش می دهد. کمیته بین المللی المپیک (IOC) در ماه دسامبر میزبان بازی های ساحل آسیا خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا