حوادث

هشدار قرمز هواشناسی برای کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب‌‌نیوز :

اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد پیشتر در پی ورود سامانه بارشی از روز پنجشنبه به جو استان برای منطقه هشدار نارنجی صادر کرده بود.

علی کرمی روز چهارشنبه افزود: شدت این سامانه بارشی در برخی مناطق استان خواهد بود و فعالیت این سامانه بارشی از اواخر روز چهارشنبه ۲۳ فروردین ماه جاری آغاز می‌شود و تا پایان روز پنجشنبه ۲۴فروردین ماه ادامه دارد. رگبار شدید باران، رعد و برق، تگرگ و وزش شدید باد، صاعقه، و بارش برف در قلل از مخاطرات این سامانه بارشی است.

کرمی تصریح کرد: بالا آمدن سطح اب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، ابگرفتگی معابر بصورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در تردد جاده‌ها، اختلال جدی در سفر‌های درون و برون شهری، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی خسارت به برخی زیرساخت‌ها از جمله خطوط انتقال برق و محصولات کشاورزی از مهم‌ترین خطرات این سامانه بارشی است.

سرپرست اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از مردم استان خواست در بازه زمانی فعالیت سامانه بارشی از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداربی کنند دستگاه‌های ذیربط کانال‌ها و ابراه‌های درون و برون شهری را بازگشایی کنند و دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان برای مقابله با خطرات احتمالی آماده باشند.

وی همچنین از کوهنوردان خواست از انجام فعالیت‌های کوهنوردی بپرهیزند، عشایر کوچرو در این روز از تردد در نقاط مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند و کشاورزان و باغداران اقدامات لازم را برای محافظت از محصولات خود انجام دهند.

دکمه بازگشت به بالا