بین الملل

هشدار امیرعبداللهیان به همتای آمریکایی

گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین تیتر اول؛ در پی حمایت‌های مالی و لجستیکی آمریکا از رژیم صهیونیستی در حملات به غزه که همچنان ادامه دارد، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان خطاب به همتای آمریکایی گفت که سرنوشت خود را به سرنوشت نتانیاهو گره نزند. 

وی دوشنبه ۲۵ دی ماه در نشست خبری مشترک با همتای هندی خطاب به آنتونی بلینکن با بیان اینکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بنیامین نتانیاهو با پرونده‌های مختلفی در سرزمین‌های اشغالی و تل‌آویو مواجه است، عنوان کرد که «تاریخ نتانیاهو به پایان آمده است».

نخست‌وزیر کنونی رژیم اسرائیل که به گفته خودش و بسیاری از تحلیلگران به دنبال طولانی کردن جنگ غزه است، در یکصد روز گذشته علیرغم جنایاتی که مرتکب شد ولی نتوانست به اهدافی که اعلام کرده بود دست یابد. آنچنانکه مقامات کنونی و سابق این رژیم هم به این موضوع اذعان دارند. رهبر احزاب مخالف کابینه این رژیم یائیر لاپید در اظهاراتی در این باره عنوان کرد که نتانیاهو صلاحیت اداره اسرائیل را ندارد و کابینه‌اش صلاحیت «مدیریت جنگ» را ندارد و ما را به سوی فروپاشی اقتصادی سوق می‌دهد.

 

 

 

از سوی دیگر، رئیس سابق ستادکل ارتش رژیم صهیونیستی یائیر گولان هم در این باره با بیان اینکه نتانیاهو صلاحیت تصمیم‌گیری را ندارد، گفت که اسرائیل در حال تجربه «بدترین دوران از نظر بحران رهبری» است.

وزیر خارجه ایران با ذکر این نکته که بارها به مقامات آمریکایی گفته شده که راه‌حل در جنگ نیست، گفت که پس از عملیات طوفان الاقصی به مقامات کاخ سفید‌ اعلام شد که «دست خود را به خون مردم بیگناه غزه آلوده نکنید.»

پایان پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا