استان ها

نیروهای بازنشسته کادر درمانی را دعوت به همکاری می کنیم/ انتقاد غیرمنطقی رسانه ها تاب آوری نیروها را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری تیتر اول از قزوین ؛ نشست مشترک پردیس دانشگاهی و کمیته راهبری برای بررسی مدیریت بیماری های کرونا عصر پنجشنبه با حضور پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ، منوچهر حبیبی معاون رئیس ستاد کرونا استان ، مدیر قدرت الله مهدیخانی. یک مدیرکل مدیریت بحران ، معاون آموزشی و مدیران و مدیران بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی قزوین حضور داشتند.

پیمان نامدار در این نشست گفت: متأسفانه روند صعودی بیماری در استان بسیار نگران کننده شده است و امکانات موجود به هیچ عنوان پاسخگو نیست و هنوز نیاز قبلی برآورده نشده است. ما با بیماران جدیدی روبرو هستیم که باید برنامه ریزی برای.”

وی خاطرنشان کرد: افزایش روز افزون بستری شدن بیماران در قزوین بسیار هشداردهنده و به تدریج در حال افزایش است و تخت ها به طور کامل پر شده و از تمام امکانات پیش بینی شده استفاده شده است و این امکان را نداریم که برای پیک جدید فعال شویم.

122

انتقادات غیرمنطقی رسانه ها تاب آوری کادر پزشکی را تضعیف می کند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: با وجود همه تلاش های کادر پزشکی ، برخی رسانه ها باید شکایت کنند که در این شرایط بحرانی ، زمانی که ما تمام توان و توان خود را برای توقف خدمات به کار گرفته ایم ، متأسفانه با انتشار عکس یک تخت کوتاهی ، مانند یک بیمار که یک ساعت در زمین بوده است همه تلاش ها را زیر سوال برده و کارکنان مراقبت های بهداشتی را دلسرد کرده است.

وی افزود: هنگامی که ما ظرفیت بیمارستان را دو برابر کرده و به بیماران شبانه روزی خدمات رسانی می کنیم ، هنوز نتوانسته ایم به کادر پزشکی استراحت داده و تمام امکانات موجود را تجهیز و بسیج کنیم ، اما همچنان با متوسط ​​50 نفر در روز . ”همه تخت ها به سرعت پر می شوند. چه باید کرد؟

نجار به یاد می آورد: “با همه این هشدارها ، هشدارها و مشاهدات مرگ ، س questionال برانگیز است که چرا مردم عادی شده اند و پروتکل ها را نادیده گرفته اند و ما هر روز شاهد افزایش روند بیماری هستیم و هر چقدر تلاش می کنیم ، نمی تواند بیماری را کنترل کند. “همراهی مردم نیست و ما قطعاً تخت را می آوریم و بیمار را یک ساعت بیرون از تخت می بینیم و راهی برای تخلیه یا جابجایی تخت پیدا می کنیم ، طبیعی است ، اگرچه ما این کار را نکرده ایم. به اجازه داد این روند طولانی یا مستمر یا تکراری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ما انتظار داریم رسانه ها شرایط فعلی را برای پوشش حقایق درک کنند ، اما مراقب باشید با انتقاد به موقع باعث نارضایتی و ناامیدی متخصصان پزشکی نشوید ، زیرا هیچکس در این شرایط شکست نخورده است ، اما او سخت کار می کند. بار سنگینی را بر دوش می کشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: توبیخ و انتقاد به موقع با وجود واقعیت کنونی استان ، کمی خستگی در ما و مراقبت های بهداشتی به جا می گذارد ، بنابراین از رسانه های امروز استان می پرسیم که همه ما خسته و هیجان زده هستیم. دشمنان آنها با یک حرکت ناعادلانه از این مسائل بهانه ای برای ناامید کردن مردم استفاده می کنند.

به مردم کمک کنید دسترسی به بیمارستان ها را کاهش دهند

وی گفت: “برای کار با مردم ، ورودی بیمارستانها باید کاهش یابد تا بتوانیم اوضاع را مدیریت و کنترل کنیم ، اما متأسفانه هنوز شاهد ازدحام جمعیت در بازارها ، خیابانها و مراکز تجاری هستیم و گاهی شنیده می شود که جلسات دوره ای هنوز برگزار می شود و این رفتار می تواند همه چیز را انجام دهید. “بپرسید و نابود کنید.

نامدار گفت: “ما هرگز فکر نمی کردیم که روزی با وجود تعداد دو برابر تخت های بیمارستانی ، به تخت های فرسوده برویم و از انبارهای کارکرده استفاده کنیم و دوباره از آنچه که داریم استفاده کنیم. البته می دانیم که این وضعیت هرگز زیبایی افراد را به دنبال نخواهد داشت ، اما ما باید از هر فرصتی برای مراقبت از بیماران استفاده کنیم و هیچکس انتظار خدمات ندارد.

23

استفاده از کادر درمانی بازنشسته را تشویق کنید

وی گفت: در شرایط کنونی ، ما با کمبود جدی نیروی انسانی برای ساخت تخت های جدید روبرو هستیم و نمی توانیم بر نیروهای موجود استراحت کنیم ، بنابراین خواستار استفاده از پرستاران بازنشسته ، نیروهای درمانی و بهداشتی برای عبور از قله پنجم خواهیم شد. کرونا. “

نامدار افزود: ما 30 تخت در بیمارستان بوعلی و 30 تخت در بیمارستان ارتش ، 30 تخت در درمانگاه پاکروان اضافه کرده ایم و در روزهای آینده 20 تخت دیگر در بوعلی اضافه می شود و برای آمادگی باشگاه بدنسازی شرکت گاز در آن مکان به .50 ما یک تختخواب جدید برای برآوردن برخی از نیازها ایجاد می کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در حال حاضر 50 نفر از پرسنل پزشکی استان به بیماری ویروس کرونا قلب مبتلا هستند و 100 نفر نیز در وضعیت سلامت هستند و سعی می کنیم در صورت امکان از دانشجویان ، اساتید و استادان سال چهارم پرستاری و بیهوشی استفاده کنیم. ”از مراکز پرستاری که تخت های جدید ایجاد شده اند استفاده کنید.

وی همچنین گفت: به منظور افزایش فوری ظرفیت پذیرش بیماران کرونری در بیمارستان شهید رجایی قزوین ، کلینیک های نوبت صبح و عصر بیمارستان و خدمات سرپایی به درمانگاه ویژه محمدزاده در منطقه پونک قزوین منتقل شده است.

نجار خاطرنشان کرد: بیماران می توانند برای دریافت خدمات تخصصی سرپایی و همچنین کلینیک های تخصصی و جراحی مغز و اعصاب ، جراحی عمومی ، سرپایی ، بازسازی ، خدمات درد ، از شنبه تا پنجشنبه از ساعت 8 تا 20 به درمانگاه محمدزاده مراجعه کنند. و از بخشهای فیزیوتراپی و بانداژ و بخیه استفاده کنید.

واکسیناسیون 25 درصد از جمعیت استان

وی گفت: میزان واکسیناسیون در کشور به 20 درصد ، اما در استان – تا 25 درصد و قزوین – تا 30 درصد رسیده است و همچنان در تلاش هستیم تا واکسیناسیون افراد را تسریع کنیم.

نجار گفت: واکسیناسیون می تواند مرگ و میر را تا 4 برابر و در مورد اول 10 تا 60 درصد کاهش دهد و در مورد دوم تا 95 درصد در مقابله با تهدید موثر است.

image_2021_8_12-14_45_14_189_bIl

وی گفت: ما در بیمارستان بوعلی دیزل ژنراتور جدیدی را معرفی کرده ایم و از نظر اکسیژن رسانی مشکلی نداریم و در بیمارستان ولایت از کارخانه آرین فولاد خواسته ایم که این نیاز را برای تامین اکسیژن مایع برطرف کند.

رئیس دانشگاه پزشکی قزوین گفت: کنتور برق جدید در بیمارستان شهید رجایی کابل نصب شده است و در صورت تهیه ترانس ، نگران افزایش فشار نیستیم.

نجار خواستار محدودیت تردد غیر ضروری و کنترل آلودگی شد و افزود: “تنها راه کنترل وضعیت فعلی و حرکت رو به پایین این است که پروتکل ها را به طور جدی و مستمر دنبال کنید ، خود را پنهان کنید ، از فاصله اجتماعی جلوگیری کنید ، از دوچرخه سواری و هرگونه تجمع جلوگیری کنید. ” هست یک.

دکمه بازگشت به بالا