استان ها

نگران مهاجرت نخبگان و جوانان با دانش خود هستیم

به گزارش خبرنگار فرهنگ تیتر اول از قزوین; رویداد مهارتی دانشجویی با عنوان «مهرانه» با هدف راه اندازی کسب و کار مجازی برای دانشجویان استان های زنجان، گیلان و زنجان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد.

این رویداد یکی از مهمترین محورهای این رویداد دانشجویی است که بر روی کشف و شناخت ایده ها، تیم سازی و طراحی کسب و کار، ارزش آفرینی، تبلیغات، بازاریابی و فروش و همچنین ارائه محتوا تمرکز دارد.

image_2022_11_17-15_28_51_185_KCQ

مراسم افتتاحیه این رویداد روز پنجشنبه با حضور حجت الاسلام عرب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، رحمانی رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد شهری معاونت دبیرستان قزوین برگزار شد. خورگامی مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان و 50 دانشجو از استان های قزوین، گیلان و زنجان در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

رحمانی در این مراسم گفت: موضوع دانش آموز امروزه در کشورهای توسعه یافته موضوعی اساسی است که به چند سال کاهش یافته و در شرکت های خصوصی این زمان کوتاه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای پیشرفته مدت زمان انتقال دانش و بصیرت کارگران حدود سه سال است و معمولا پس از این مدت به شغل دیگری منتقل می شوند و به راحتی شغل پیدا می کنند و این آمار به 5 سال رسیده است. شرکتی مثل گوگل هست.

image_2022_11_18-0_27_13_477_ljI

رئیس مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تصریح کرد: در کشور ما این میزان جابجایی به یک سال رسیده است و نخبگان و دانش آموزان به سرعت در حال جابجایی هستند و آمار خروج این نوع افراد بسیار شده است. هشدار دهنده .

رحمانی افزود: متاسفانه آمار نگران کننده مهاجرت 40 درصدی افراد با دانش داریم که باید ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: تخصص فناوری اطلاعات در دنیا درآمد بالایی دارد و آمریکا بیشترین درآمد خود را از فروش مجوزها و محصولات و خدمات دانش بنیان به دست می آورد و نرخ گردش مالی متخصصان این حوزه فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات به شش دهم می رسد. سال و حدود هشت ماه

رحمانی گفت: یک سال در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین سرمایه گذاری کرده ایم و معتقدیم اگر در چهار سال آینده نتوانیم کادر علمی تربیت کنیم قطعا کسب و کار دچار رکود می شود.

این مسئول دانشگاهی بیان کرد: بخش خصوصی در این زمینه خوب عمل کرده است اما امروز با کمبود جدی نیروی کار ماهر و آگاه مواجه هستیم و بسیاری از کارخانه های استان همچنان با کمبود نیروی کار مواجه هستند و ما حاضر به استخدام نیروی متخصص هستیم. کارگران و افراد آگاه در واحدهای صنعتی.

وی بیان کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد یکی از بهترین مراکز رشد کشور است و در کارهای گروهی به خوبی عمل کرده ایم و متاسفانه وضعیت آموزش در مدارس ما همچنان فردی به نظر می رسد اما تمرکز ما بر روی کار گروهی در دانشگاه بوده است.

سال 1234

رحمانی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای و مرکز رشد دانشگاه آزاد بتوانیم در طول سال میزبان رویدادهای علمی و مهارتی بیشتری باشیم و به شکوفایی بهترین ایده ها و استعدادها کمک کنیم.

این رویداد با محوریت ایده یابی و شناخت، تیم سازی و طراحی فضای کسب و کار، ارزش آفرینی و تبلیغات، بازاریابی و فروش و ارائه تولید محتوا در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین برگزار شد.

این رویداد شامل کارگاه خود یابی، مدلینگ، تیم سازی و راه اندازی کسب و کار در قالب تولید محتوا بود.

انتهای پیام





آیا این پست مفید بود؟

بر اساس نتیجه 0 رای دادن به و 0 رای مخالف

دکمه بازگشت به بالا