سلامت و تندرستی

نکات کلیدی درباره تزریق واکسن کرونا

لازم به ذکر است که بسیاری از داروهای مصرف شده توسط بیماران با واکسن عروق بیماری کرونا تداخلی ندارند و نیازی به قطع یا تغییر ندارند. اما در این زمینه باید نکاتی را مد نظر قرار داد.

به گزارش تیتر اول، برخی افراد هر روز تحت نظر پزشک برای بیماری های اساسی مانند قلب، کلیه، کبد، روماتولوژی، دیابت، سرطان و … دارو مصرف می کنند. لازم به ذکر است که بسیاری از این داروها با واکسن عروق بیماری کرونا تداخلی ندارند و نیازی به قطع یا تغییر دوز ندارند.

با این حال، قبل از تزریق واکسن، نوع دارویی که مصرف می کنید، مانند وارفارین و هپارین را به تیم واکسیناسیون بگویید. همچنین، اگر سؤال یا نگرانی در مورد نحوه تداخل این واکسن دارید، با 4030 تماس بگیرید یا با پزشک خود صحبت کنید.

نکات کلیدی در مورد واکسن کرونا

اگر اخیراً به بیماری عروق بیماری کرونا قلب مبتلا شده اید، حداقل چهار هفته پس از بهبود علائم، واکسن را دریافت کنید.

اگر علائم سرماخوردگی مانند آبریزش بینی، عطسه و غیره را دارید، با پزشک خود در مورد زمان مناسب برای دریافت کرونا صحبت کنید. زیرا ممکن است نیاز باشد که واکسن حدود 4 هفته به تعویق بیفتد.

– حساسیت به این دارو مانع از دریافت واکسن کرونا نمی شود، اما حتماً حساسیت خود را به تیم واکسیناسیون اطلاع دهید و نیم ساعت پس از تزریق در مرکز واکسیناسیون تحت نظر باشید.

اگر سابقه بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی عروقی، فشار خون بالا، سرطان و غیره را دارید به تیم واکسیناسیون اطلاع دهید.

اگر داروهایی مانند هپارین و وارفارین مصرف می کنید، قبل از تزریق این واکسن با پزشک خود مشورت کنید.

دو هفته پس از دوز دوم واکسن، بدن شما بیشترین مصونیت را نسبت به واکسن خواهد داشت، بنابراین به محض اینکه توسط تیم واکسیناسیون مشخص شد، دوز دوم را دریافت کنید.

اگرچه بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از کووید 19 پس از واکسیناسیون کامل کاهش می یابد، هنوز خطر ابتلا به این بیماری وجود دارد. بنابراین همچنان باید پروتکل های بهداشتی مانند پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را رعایت کنید.

به طور کلی عوارض پس از دریافت دوز دوم واکسن بسیار کمتر از دوره اول خواهد بود.

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، واکسیناسیون نه تنها خطر واکسینه شدن افراد مبتلا به کووید-19 را کاهش می دهد، بلکه منجر به اختلال در زنجیره انتقال ویروس در جامعه می شود.

نکات کلیدی در مورد تزریق واکسن کرونا

نکات کلیدی در مورد تزریق واکسن کرونا

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا