سلامت و تندرستی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند از دولت خواسته اند، مانند بسیاری از کشورهای غربی، تزریق دوز واکسن Quid 19 را به افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. با این حال، مقامات دولتی عمدتاً بر تکمیل تجویز دو دوز از این واکسن برای 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) متمرکز هستند.

بر اساس داده های رسمی، 81 درصد از بزرگسالان در هند تا به امروز حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده اند و 43 درصد هر دو دوز را دریافت کرده اند. اما هنوز واکسیناسیون افراد زیر 18 سال در این کشور آغاز نشده است.

سیاست هند اکنون ایجاد مصونیت در برابر کووید-19 در بزرگسالان در این کشور با تکمیل یک برنامه تزریق دو دوز است.

به گفته مقامات هندی، با توجه به اینکه اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید-۱۹ مبتلا هستند و در برابر این بیماری مصون هستند، تزریق دو دوز واکسن کرونا کافی است.

با این حال، گزارش ها حاکی از آن است که هنوز تصمیماتی گرفته نشده و مذاکرات برای تصمیم گیری نهایی بین مسئولان ادامه دارد.

هند در ماه های آوریل و مه بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در جهان گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، در جولای 2021، حدود 70 درصد از جمعیت هند را تشکیل می دهند. آنها به کووید-19 مبتلا شده اند.

به گزارش رویترز، تا به امروز بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید-19 و بیش از 465 هزار مرگ ناشی از عوارض در این کشور گزارش شده است.

دکمه بازگشت به بالا