سلامت و تندرستی

نکات مفید برای یک زندگی سالم و طولانی

بیشتر مردم در ایالات متحده و بسیاری از کشورها ، به ویژه در شهرهای بزرگ و صنعتی ، از مشکلاتی مانند استرس ، کمبود خواب و اضافه وزن و همچنین بیماری های ناشی از سبک زندگی ناسالم مانند بیماری های قابل پیشگیری مانند بیماری های قلبی ، سرطان رنج می برند. ، سکته مغزی و دیابت که مصرف می کنند.

طبق مطالعه ای در ایالات متحده ، 50٪ از بزرگسالان مبتلا به فشار خون ، 10٪ دیابت و 35٪ مبتلایان به دیابت با اضافه وزن یا چاقی در ارتباط هستند.

هزینه درمان این عوارض نیز شدید ، غیر قابل تحمل و افزایش است.

حدود 90 درصد از تقریبا 4 تریلیون دلار که سالانه برای مراقبت های بهداشتی در ایالات متحده هزینه می شود ، به بیماری های مزمن و مراقبت های بهداشت روان اختصاص دارد.

با این حال ، عوامل سبک زندگی وجود دارد که به عنوان دارو و درمان عمل می کنند و پزشکان می توانند آنها را برای همه بیماران تجویز کنند.

این عوامل استفاده از الگوی رفتاری سالم در پیشگیری ، درمان و درمان بیماری است.

این مقاله در سایت Science Alert برخی از فاکتورهای سبک زندگی سالم را که به عنوان درمان های م workثر کار می کنند ذکر کرده است:

– رژیم گیاهی: استفاده از رژیم های غذایی حاوی انواع میوه ها ، سبزیجات و غلات کامل و همچنین کاهش مصرف محصولات با منشا حیوانی و غذاهای کاملاً فرآوری شده ، در پیشگیری از انواع بیماری ها مثر است. این رژیم ها همچنین باعث بهبود سلامتی و حتی بیماری های شایع قلبی عروقی ، متابولیکی ، مغزی ، هورمونی ، کلیوی و خودایمن و همچنین 35٪ سرطان می شوند.

فعالیت بدنی منظم: برای دهه ها تأکید شده است که فعالیت بدنی هوازی متوسط ​​یا شدید در روز با فواید سلامتی فوری و طولانی مدت همراه است. به عنوان مثال ، اینکه چرا فرسوده شده ایم و چند سال داریم ، یعنی سن تقویم در برابر سن بیولوژیکی ، توسط تعدادی از فرآیندهای مولکولی تعیین می شود که مستقیماً تحت تأثیر فعالیت بدنی قرار می گیرند.

خواب با کیفیت: خواب به عملکرد بهتر سلول ها ، اندام ها و کل بدن کمک می کند. همه به خواب منظم و بدون وقفه ، هفت ساعت برای بزرگسالان ، هشت تا 10 ساعت برای نوجوانان و 10 ساعت یا بیشتر به کودکان نیاز دارند. شواهدی وجود دارد که خواب با کیفیت بالا می تواند التهاب ، اختلال عملکرد ایمنی و استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، همه اینها با بیماری های مزمن مرتبط هستند یا به آن کمک می کنند.

– مدیریت استرس: اگرچه بخشی از استرس زندگی روزمره مفید و عملی است ، اما استرس طولانی مدت یا شدید می تواند به مغز و بدن فشار وارد کند. استرس مزمن خطر بیماری های قلبی عروقی ، بیماری روده تحریک پذیر ، چاقی ، افسردگی ، آسم ، آرتروز ، بیماری های خود ایمنی ، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان ، دیابت ، اختلالات عصبی و چاقی را افزایش می دهد. یکی از قوی ترین مکانیسم ها برای کاهش استرس و افزایش تاب آوری ، دستیابی به آرامش از طریق روش های درمانی و آرامش ذهن و بدن و همچنین درمان شناختی رفتاری است.

– پرهیز از استعمال دخانیات و مواد مخدر: در زندگی مدرن ، بسیاری از عوامل اجتماعی ، اقتصادی و محیطی باعث افزایش مصرف مواد مخدر شده است. نگرش منفی نسبت به مصرف کنندگان مواد مخدر و عدم دسترسی کافی به خدمات مراقبت و درمانی آنها نیز یک چالش است. بنابراین ، پزشکان و محققان باید تعداد افراد در معرض اعتیاد را شناسایی کنند ، راه هایی برای جلوگیری از آن پیدا کنند و آن را در اختیار افرادی که نیاز به کمک دارند ، قرار دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا