جامعه

نوشیدنی که باید همیشه مصرف کنید

تیتر اول / لرستان یک متخصص طب سنتی گفت: “نعنا” به عنوان یک نوشیدنی بسیار مفید می تواند جایگزین مناسبی برای چای باشد و علاوه بر کاهش خستگی ، از گرفتگی عروق قلب جلوگیری کرده و کبد چرب را پاک می کند.

نعمت الله مرادی در مصاحبه با تیتر اول در مورد تأثیرات چای و انواع نوشیدنی ها بر حفظ سلامت بدن گفت: مصرف بیش از حد آن برای بدن مضر است.

وی گفت: چای نوعی گیاه است و به دلیل موادی که در آن وجود دارد ممکن است عده ای به آن عادت کنند. “چای طبیعی باید از 20 دقیقه تا نیم ساعت به خوبی دم شود ، اما متاسفانه بسیاری از چای ها فقط رنگی هستند.

این متخصص طب سنتی افزود: چای واقعی خستگی و هضم را برطرف می کند ، باعث نشاط می شود و به کاهش کبودی و خستگی کمک می کند ، اما دانستن چای واقعی برای مردم مهم است ؛ دلیل این امر این است که برخی از چای هایی که در بازار می بینیم رنگ شده یا تفاله چای خشک شده ، رنگ شده است و به چرخه مصرف بازگشت.

وی گفت: مردم باید چای های مختلف بنوشند نه اینکه به نوشیدنی های مشابه عادت کنند.

مرادی با تأکید بر اینکه باید براساس طبع و مزاجی از چای استفاده کنیم ، اظهار داشت: به عنوان مثال ، باید مدتی از چای های نارنجی بهار ، چای آب لیمو ، چای لیمو و چای سیب استفاده کنیم تا تأثیرات مختلف این چای ها به بدن و بدن وارد شود. ما دائماً به نوشیدنی عادت نداریم و به آن اعتماد نداریم.

این متخصص طب سنتی افزود: من می خواهم مردم به جای چای ، مقدار زیادی عسل یا سرکه نعناع مصرف کنند. از آنجا که سرکه عسل بسیار بیشتر از چای است ، می تواند بر سلامتی تأثیر مثبت بگذارد.

وی گفت: یکی از مشکلات ما وجود سکته های قلبی عروقی است. “این بیماری با سن سکته مغزی کمتر از سی سال ، دومین علت اصلی مرگ و میر در کشور است.”

مرادی افزود: این نشان می دهد که گرفتگی عروق از کودکی شروع می شود و تا بزرگسالی علامت گذاری می شود. در نتیجه ، سرکه عسل یکی از موادی است که به پاکسازی عروق کمک می کند و استفاده طولانی مدت از آن نگران کننده نیست.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه مدل سرکه عسل 1261 معرفی شده است ، گفت: “ساده ترین نوع سرکه عسل که می توان در خانه تهیه کرد شامل سرکه ، عسل ، آب نعناع و آب است.” با ترکیب این مواد ، پس از گرم کردن ، کف روی آنها بدست می آوریم.

وی اظهار داشت: این نوشیدنی را می توان با آب مخلوط و مصرف کرد. اگرچه می توان از این نوشیدنی بسیار مفید به جای چای در مهمانی ها و محل کار استفاده کرد. زیرا از سکته قلبی عروقی جلوگیری می کند و حتی می تواند کبد چرب را پاک کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا