استان ها

نقص فنی 6 دستگاه پل در محورهای مواصلاتی شهرستان آبیک برطرف می شود

آنطور که این خبرگزاری گزارش داد تیتر اول نه قزوین; جلسه کارکنان مدیریت بحران شهرستان آبجک برای بررسی مشکلات پل های ارتباطی تا چهارشنبه ادامه دارد فرماندار شهرستان آبیک در اتاق جلسات استانداری برگزار شد.

در این جلسه جواد افشارفرد رئیس اداره راهداری شهرستان آبجک گفت: محورهای حمل و نقل حدود 470 پل در شهر آبجک وجود دارد که همگی دارای مشخصات فنی هستند و در سامانه ثبت می شوند تا بتوانیم در زمان های مختلف به اطلاعات کامل این ساختمان ها دسترسی داشته باشیم.

وی افزود: تا امروز 100 پل با اطلاعات و مشخصات فنی در این سامانه ثبت شده است که از این تعداد 6 دستگاه پل مشکل دار شناسایی شده است که برای رفع نواقص نیاز به حمل فوری دارند.

افشار فرد خاطرنشان کرد: پل آقچری یکی از پل های دارای نقص و نقص فنی است که طی نامه ای به ستاد بحران نوشته شده است. استان قزوین برای رفع نواقص آن درخواست کرده ایم تا 90 میلیون تن ماهی از طریق ستاد بحران تامین شود.

وی گفت: پل سمگ آباد از دیگر پل های مشکل دار شهرستان آبیک است که در بازدید از پایین دست کمبودهایی مشخص شد که مردم برای دسترسی به پل باید از باغ های مردم عبور کنند که تعمیر آن نیازمند مجوز دادستانی است.

image_2021_12_15-18_6_16_286_61H

این مسئول یادآور شد: پل فلزی روستای میان کو نیز در هنگام تخلیه آب سد زیاران دارای نقص فنی است که با نصب چند فنس جهت نصب نرده های اطراف پل و تعویض علائم هشدار دهنده رفع شده است.

رئیس اداره راه شهرستان آبیکا افزود: همچنین برای تعمیر و کلنگ زنی پل انجیلاق به وام 380 میلیون تنی نیاز داریم و در قطعه بشاریات حاجی تپه پل وجود دارد که رودخانه آن توسط لایروبی شده است. اداره آب منطقه ای اما دهانه آب حدود 1 متر در 1.5 متر است که در حال حاضر دارای ظرفیت انتقال آب 9 متر مکعب است که در یک مطالعه در شهرستان بشارتی مشخص شد که دهانه آب افزایش یافته و ظرفیت انتقال آب به 54 متر مکعب تغییر می کند. متر برای جلوگیری از سیل.

در پاسگاه زیاران آب آشامیدنی وجود ندارد

افشار کمبود آب شرب پاسگاه زیاران را یکی از مشکلات این اداره دانست و گفت: پاسگاه زیاران یک ماهه است، مشکل تامین آب شرب دارد و سیمرغ زیاران آبرسانی به این پاسگاه را مسدود کرده و مجبوریم تامین آب شرب 41 جاده بر اساس این ایستگاه با تانکر نظام آباد این نیاز را تامین خواهیم کرد.

وی به آمادگی بزرگراه آبجک برای انجام ماموریت در طول فصل اشاره کرد زمستان توجه: انبارهای جاده ای 2200 تن ماسه و نمک مخلوط و 200 تن نمک خالص برای برف روبی و کولاک در زمان بحران ذخیره می کنند.

رئیس اداره راه شهرستان آبیک با بیان اینکه مدیران این اداره آمادگی استفاده از 21 دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین و سبک را در جاده شهرستان آبیک دارند، بیان کرد: خدمت به مردم در، درب جاده دارند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا