بهترین های کسب و کارعمومی

نحوه سایز زدن فرش برای مطابقت با سایز روفرشی کشدار

همانطور که ذکر شد هیچ کارخانه تولید فرشی نمی تواند سایز دقیق فرش تولید کند. و اگر فرشی تنها ۳ سانت از کاور فرش کشدار بزرگتر باشد، کاور فرش لبه های فرش را بلند میکند. و اگر فرشی بیش از سه سانت بزرگتر باشد، اصلا کاور فرش داخل فرش نصب نمی شود. اگر هم فرشی کوچکتر از کاور فرش باشد، چین ایجاد می شود.لذا بهترین روش این است که مشتریان عزیز ابتدا تک تک فرش های خود را سایز بزنند و سپس سفارش خود را در سایت ثبت کنند تا طبق همان سایز برایشان تولید شود.

اولین سوال نحوه اندازه گیری فرش است. برای اندازه گیری ترجیحا از متر فلزی استفاده شود که خطا در اندازه گیری ایجاد نشود. اندازه گیری عرض فرش مشخص است. باید از در جهت عرض از ابتدا تا انتها اندازه بزنید. اما برای اندازه گیری طول فرش، نباید ریشه در اندازه گیری وارد شود ولی چنانچه بافت سفید قبل از فرش وجود دارد و سفت است، باید در اندازه گیری حساب شود.

یعنی در واقع باید آن بخشی از ریشه که تا میخورد را به زیر فرش بدهیم، و هر چه ماند (هم خود فرش و هم بافت سفید) را اندازه بزنیم. هر تعداد فرش که داریم باید جداگانه با این روش اندازه گیری شود. بسیار محتمل است که دو فرشی که یک برند است و با هم خریداری شده اند، یک سایز نباشند. لذا باید تک تک فرش ها را اندازه گیری کرد.

یکی دیگر از مواردی که در تولید موثر است ضخامت فرش و یا مقدار شانه و تراکم فرش است. این موضوع هم بر میزان اضافه پارچه لازم در تولید و هم بر روی نوع کشدوزی تاثیر گذار است. لذا بایستی برای فرش های ماشینی میزان شانه و تراکم فرش و در مورد فرش های دستباف میزان ضخامت ( نازک یا ضخیم و محکم بودن و یا نبودن فرش) را به ما اطلاع دهید. مثلا اگر فرشی نازک باشد و مثل دستباف های ابریشمی راحت جمع شود، کشدوزی برایشان باید متفاوت (مقداری شل تر) انجام شود تا فرش مچاله نشود.

برای انتخاب طرح و سفارش کاور فرش میتوانید بر روی کلیک کنید تا وارد بخش طرح های کاور فرش شوید. در لحظه نوشتن این متن، حدود ۸۰۰ طرح برای سفارش کاور فرش در سایت carpetdepo (منسوجات رامش) ثبت شده است.

موقع ثبت سفارش بعد از درج آدرس و زیر نقشه محل سکونت، مستطیلی به نام توضیحات سفارش وجود دارد که مشتریان ارجمند میتوانند سایز دقیق فرش ها و میزان شانه فرش و ضخامت و نوع فرش خود را در آنجا برای ما بنویسند. تا وقتی که مردم با نحوه سفارش کاور فرش آشنا شوند، ما به تک تک مشتریان زنگ می زنیم و توضیحاتی که برای اندازه گیری فرش لازم است را میدهیم.

اگر فرش دقیق سایز بندی نشود چه مشکلاتی بوجود می آید؟

تولیدکنندگان فرش اغلب سایز فرش را روی فاکتور خرید و یا برچسب پشت فرش عنوان می کنند اما اصلا به آنها اکتفا نکنید چرا که گاها پیش می آید سایز فرش به درستی بیان نشده و از برچسب های آماده و غیر اختصاصی برای سایز فرش شما استفاده شده است. ممکن است در فرآیند تولید، اندکی پایین و بالا در طول و عرض فرش شده باشد و در نتیجه عدد فاکتور خرید یا برچسب پشت فرش از درجه اعتبار ساقط است. موضوع بعدی این است که فرش در طول زمان ممکن است به دلیل عواملی نظیر شستن زیاد، بی کیفیت بودن بافت فرش، کشیده شدن فرش و از دست دادن استحکام خود، دچار تغییر سایز شده باشد و سایز بندی دقیق پیش از خرید و آماده شدن روفرشی کشدار امری واجب به شمار می رود.

اگر فرش 3 سانتی متر از روفرشی بزرگتر باشد، روفرشی کشدار فرش را دچار کشیدگی می کند و در نتیجه گوشه های فرش بلند می شود و روفرشی کاملا برای شما غیر قابل استفاده می شود. اگر فرش بیش از 3 سانتی متر از روفرشی بزرگتر باشد به هیچ عنوان امکان نصب روفرشی کشدار وجود ندارد و حتی به عمل کشیده شدن نیز نمی رسد! و اگر روفرشی کشدار 3 سانتی متر یا بیشتر از فرش بزرگتر باشد، چین و چروک روی روفرشی ایجاد می شود و عملا روفرشی خاصیت کشدار بودن خود را از دست می دهد و شما شاهد جمع شدن روفرشی از روی فرش می شوید؛ چیزی که روفرشی کشدار به مبارزه با آن آمده است!

گاه حتی پیش می آید که دو فرشی که از یک برند و از یک فروشگاه خریداری کرده اید و به عنوان فرش ست و جفت در خانه استفاده می کنید نیز با یکدیگر طول و عرض متفاوتی دارند؛ بنابراین، اندازه گیری دقیق سایز فرش بسیار مهم است و به کیفیت استفاده شما از روفرشی کشدار کمک می کند و شما باید این کار را به صورت جداگانه برای هر کدام از فرش های خود انجام دهید. النافرش در پستی پیشتر راجع به سایزهای استاندارد روفرشی کشدار صخبت کرده است که پیشنهاد می کنیم آن را مطالعه نمایید.

نحوه اندازه گیری دقیق سایز فرش برای فیت شدن روفرشی

بهتر است برای اندازه گیری دقیق طول و عرض از متر فلزی استفاده نمایید چرا که مستحکم است و خم نمی شود تا در اندازه گیری خطا ایجاد گردد. برای اندازه گیری عرض فرش نیاز به اقدام خاصی نیست؛ تنها کافیست ابتدا تا انتها را به وسیله متر اندازه گیری کنید و در دفترچه خود یادداشت نمایید. محض اطمینان، این کار را در دو سه نقطه متفاوت از عرض انجام دهید تا مطمئن شوید عرض فرش شما کج نباشد.

مجموعه ما، بهترین و تخصصی ترین مرکز تولید فروش انواع روفرشی کشدار، فرشینه و پادری با ارائه سایزهای استاندارد و سفارشی روفرشی کشدار با ده ها رنگ و طرح متنوع و دلخواه، نیاز شما را به طور کامل از خرید روفرشی راحت می کند. ضمانت بی قید و شرط بازگشت وجه و کالا در صورت عدم رضایت و یا حتی پشیمان شدن از خرید، امتیازی است که فروشگاه ما در اختیار مشتریان خود قرار می دهد و محصولات خود را از حیث کیفیت و قیمت گارانتی می کند.

ضمانت نامه کتبی همراه با فاکتور تقدیم شما می گردد و با خیال راحت می توانید خرید خود را در سایت ما، ثبت شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به صورت حضوری در تهران و یا به صورت آنلاین ثبت نمایید. پیش از خرید نیز می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان پشتیبانی ما بهره مند شوید تا با خیالی آسوده از محصول خریداری شده خود لذت ببرید.

دکمه بازگشت به بالا