ورزش و نشاط

ناهید کیانی: از چهار سال پیش مصمم به حضور در المپیک بودم – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو ، ناهیدا کیانی چهارمین دختر تکواندو راه یافته به المپیک است و اکنون یک قدم تا رقابت و

این افتخاری برای ورزش ایران است. ونوس از 8 سالگی تکواندو را آغاز کرد و اولین مدال خود را در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بدست آورد و پس از آن نایب قهرمان شد و

سومین جایگاه قهرمانی بزرگسالان آسیا؛ وی همچنین در بازی های آسیایی ، یونیورسیاد و مدال طلای اسلامی موفق به کسب مدال برنز شده و اکنون خود را برای کسب مدال المپیک آماده می کند.

بانوی چهارم تکواندو ایران در این سال ها تمام تلاش خود را انجام داده و اکنون تنها یک قدم با هدف بزرگ خود فاصله دارد. وی در گفتگویی با روابط عمومی این فدراسیون درباره وضعیت خود صحبت کرد.

مسابقات قهرمانی آسیا تجربه خوبی برای من بود

مسابقات سهمیه آسیا اوایل ماه ژوئن برگزار شد و خدا را شکر موفق شدم مجوز حضور در المپیک را کسب کنم. سپس در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردم که تجربه خوبی برای من بود و توانستم برخی از نقایص خود را درک کنم تا بتوانم در المپیک بهترین نتیجه را کسب کنم.

دوست دارم زنان تکواندو با دو سهمیه در المپیک توکیو شرکت کنند

من به عنوان چهارمین نماینده زن تکواندو در المپیک حضور دارم و قطعاً احساس خوبی دارد. اگرچه نمی خواستم تنها نماینده زن در توکیو باشم ، اما موفق نشدم و سعی می کنم با مدالی که کسب کردم مقام دوم را پر کنم و مردم کشورم را راضی کنم.

من متعهد شدم 4 سال در المپیک شرکت کنم

هر ورزشکاری وقتی می خواهد کار خود را شروع کند ، فکر می کند این المپیک و مدال های آن است. چهار سال پیش تصمیم داشتم در المپیک شرکت کنم که خدا را شکر می کنم و اکنون یک قدم به مرحله نهایی نزدیک شده ام.

من در نیمه اول وزن اول المپیک و در نیمه راه وزن دوم المپیک قرار گرفتم که برای من اتفاق خوبی بود و شاید اگر همین وزن بودم نتوانستم سهمیه بگیرم. بازیکنان خوبی در هر دو وزن حضور دارند و تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد ، اما در ابتدای راه و با توجه به اینکه در وزن دوم قدرت بدنی کمتری نسبت به حریفان داشتم ، اعتماد به نفس کمتری داشتم ، اما خدا را شکر که بودم قادر به نمایندگی از نماینده مشهور ترکیه در مسابقات ترکیه هستم و سپس اعتماد به نفس پیدا کردم که می توانم در این وزن نیز موفق باشم.

من از 8 سالگی تکواندو را شروع کردم ، اما از آن زمان جدی بوده ام

من از هشت سالگی تکواندو را شروع کردم و در آن زمان ، چون من و خواهرم بسیار شیطان بودیم ، مادرم ما را در تعطیلات تابستان در کلاس ثبت نام کرد ، اما با وجود سن جدیدم ، این موضوع برایم بسیار جدی شد و نمی توانستم بدهم اصلاً تکواندو بالا بروید. من حتی ورزش را به فعالیت هایی ترجیح می دهم که برای مادر و خانواده ام بسیار آزار دهنده باشد. امیدوارم با بهترین نتایج جایزه بگیرم.

هرکسی که می خواهد مدال بگیرد کاری به نام این رویداد ندارد

من شاهد رویدادهای بزرگی مانند جام جهانی ، بازی های آسیایی ، مسابقات قهرمانی آسیا و یونیورسیاد بوده ام و اکنون زمان المپیک فرا رسیده است. من از افرادی که بارها تجربه حضور در این مسابقات را داشته اند ، س askedال کرده ام ، اما همه آنها یک حرف می زنند و معتقدند که بازی های المپیک هیچ تفاوتی با مناطق دیگر ندارند و مردم فقط نگران نام آن هستند. من تمام تلاشم را می کنم تا این بازی را راحت انجام دهم. فکر می کنم اوضاع مثل بازی های آسیایی یا یونیورسیاد است و با ذهنی آرام می توانم نتیجه خوبی بگیرم.

بدون شک این دوره به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایطی که ایجاد می کند متفاوت از دوره های قبلی است اما من نسبت به این موارد بی تفاوت هستم ، زیرا معتقدم نام و جو این رویداد تاثیری در شخصی که می خواهد برنده باشد ندارد. یک مدال.

در روز مسابقه می خواهم فقط عملکرد خوبی از خود نشان دهم

برای بقیه روز ، به عکسهای مدالها و سکوهای منتشر شده المپیک نگاه می کنم و حتی تصویری از مدالهای المپیک را در پس زمینه تلفن خود قرار می دهم تا در هر زمان ببینم. دوست دارم قبل از حمل و نقل و اینجا روز مسابقه مدال المپیک در ذهن داشته باشم. فقط عملکرد خوب را نشان دهید. بدون شک وقتی می توانم در این واقعه بزرگ نتیجه بگیرم ، تصویر پدر و مادرم در مقابل چشمانم ظاهر می شود.

با کمک کارکنان ، همه مخالفانم را تحلیل می کنم و امیدوارم بتوانم از آنچه در این مدت آموخته ام استفاده کنم. تکواندو هر روز بازیکنان خود را تغییر داده و به روز می کند. ناهید کیانی به هیچ وجه قابل مقایسه با ناهید سال گذشته نیست و مسلما اوضاع برای سایر بازیکنان هم همین است.

اردوگاه در کرونا همه را نگران کرد

شرایط کرونا در این زمان همه را نگران کرد ، خصوصاً آنهایی که در اردوگاه بودند و برای مدت طولانی نمی توانستند خانواده های خود را ببینند. این مطمئناً به ما قدرت قلبی زیادی می داد که از ما گرفته شد ، یا حتی تمرینات خارج از فدراسیون ما بسیار محدود بود ، و آموزش معنوی ما را دریافت کرد ، اما ما آن را پذیرفتیم ، و کرونا به ما ثابت کرد که همه چیز همیشه همیشه و ما باید از حال حاضر لذت ببریم و برای سلامتی خود ارزش قائل شویم. برای بقیه زمان ، ما سعی می کنیم پروتکل های بهداشتی را دنبال کنیم تا چیزی نزدیک به خدا اتفاق نیفتد.

لحظه کسب مدال و خوشحالی بعد از آن با هیچ احساسی قابل مقایسه نیست

در هر اردویی که بازدید می کنیم ، برای هدفی خاص می جنگیم و در یک رویداد شاخص به مدال می رسیم و فکر می کنم شاید تنها چیزی که می تواند انسان را در این مسیر مقاوم کند ، ایده گرفتن مدال و خوشبختی بعد از آن ، که با هیچ احساسی قابل مقایسه نیست.

من از نظر ذهنی نسبتاً آماده هستم و سعی می کنم تا روز بازی آن را به بالاترین سطح برسانم. با کمک دکتر حمزه و تکنیک های وی روند ذهنی خود را بهبود بخشیدم و امیدوارم بتوانم موفق شوم.

من اول مدال المپیک می گیرم تا بتوانم جوایز گرند پری را بدست آورم و سپس در جام جهانی بدرخشم.

از مردم می خواهم که برای ما دعا کنند

من از مردم می خواهم که در این زمان با دعای خیر خود ما را همراهی کنند. روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و استرس زیادی داریم ، دوست دارم آنها با انرژی مثبتی که می دهند این استرس را کاهش دهند و برای ما دعا کنند.

///

بانوی تکواندوی المپیک کشورمان با اشاره به اینکه هر ورزشکاری به فکر پایان بازی های المپیک و مدال آن است و می خواهد شغلی را آغاز کند ، گفت: چهار سال پیش عزمم را جزم کردم تا به خاطر همین خدا را شکر در بازی های المپیک شرکت کنم من اومدم

دکمه بازگشت به بالا