سلامت و تندرستی

نانوایی‌ها در صدر اخطارهای کرونایی/وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور

روزهای تاج گذاری صدها کشته از سر گرفته شده است ، و هزاران خانواده هر روز عزادار می شوند. در عین حال ، پایبندی به پروتکل های بهداشتی فراموش شده است …

به گزارش تیتر اول ، وضعیت تاج در کشور بحرانی شده است ، بیش از 300 نفر از هموطنان ما هر روز بر اثر Covid-19 می میرند و دیگر فرصتی برای تحمل بار سنگین بیماری همه گیر بر دوش کارکنان بهداشت و درمان وجود ندارد.

سطح انطباق با پروتکل ها رضایت بخش نیست

با این حال ، در زمان مرگ چند صد تاج ، طبق انطباق وزارت بهداشت ، سطح انطباق با پروتکل های بهداشتی به 58.5 درصد رسیده است که اگرچه بهتر از دو هفته پیش است ، اما هنوز هم رضایتبخش نیست.

در نقشه زیر می توانید میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در مناطق مختلف کشور را مشاهده کنید. همانطور که در شکل نشان داده شده است ، میزان انطباق با پروتکل های بهداشتی در مناطق سفیدپوست ، از جمله یزد ، سمنان ، تهران و ژیانجان ، از 66 تا 76 درصد است. میزان انطباق برای پروتکل های بهداشتی در مناطق زرد از 56 تا 65 درصد ، در مناطق نارنجی از 33 تا 55 درصد و در مناطق قرمز از 28 تا 32 درصد است که کمترین میزان انطباق را نشان می دهد.

در همان زمان ، طبق گفته معاون وزیر بهداشت وزارت بهداشت ، میانگین انطباق با پروتکل های بهداشتی در مراکز ورزشی تحت نظارت دانشگاه های علوم پزشکی دولتی از 18 تا 25 آوریل 65.67 درصد بوده است.

میانگین تطابق با پروتکل های بهداشتی در سالن های پذیرایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی دولتی نیز 70.72٪ بود.

تهویه مناسب در مکانهای عمومی عمومی استانهای کشور در این مدت 41/60 درصد بوده است.

سرعت استفاده از ماسک در کشور

در عین حال ، متوسط ​​استفاده از ماسک در اماکن عمومی استان های کشور 60.02٪ بوده است.

میانگین تعداد انطباق با پروتکل مسافت در استانهای کشور در اماکن عمومی در این مدت 58.58٪ بوده است.

در همان زمان ، طبق گفته معاون وزیر بهداشت ، براساس اقدامات انجام شده برای تشدید بازرسی ها از 18 تا 25 آوریل 1400 ، 3577807 مراکز تهیه ، توزیع و تحویل مواد غذایی ، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی به مبلغ 289205 آزمایش شده است .

همچنین 38908 مرکز از مراکز تهیه ، توزیع ، تحویل و فروش غذا ، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی مطلع و در اختیار مقامات قضایی قرار گرفته اند و از این تعداد 4،416 مرکز پلمپ شده اند.

بیشتر هشدارهای بهداشتی برای نانوایی ها

لازم به ذکر است که نانوایی ها ، رستوران ها و بازی ها از 18 تا 25 آوریل اخطارهای سطح اول و سوم و دسترسی به عدالت را در مکان های عمومی دریافت می کنند و پس از آن فروشگاه های زنجیره ای ، دفاتر و سازمان ها و همچنین بانک ها ، سالن های پذیرایی ، ورزش مراکز ، پیشخوان ها و پیشخوان ها و همچنین پلیس +10 قرار دارد.

بخشها ، کارگاهها و صنایع کوچک ، تولید ، نفت ، گاز و انرژی و سایر مناطق ، به ترتیب کشاورزی ، دام و معدن ، ساخت و ساز و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی ، به ترتیب بیشترین اخطارها و معرفی ها به دادگاه ها را دریافت کردند.

با این حال ، لازم به ذکر است که تا به امروز ، متخصصان بهداشت دو روش قطعی برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب را از طریق پروتکل های واکسیناسیون و بهداشت شناسایی کرده اند. بر این اساس ، ما باید دلسوزانه عمل کنیم تا پروتکل های بهداشتی بالا را رعایت کنیم تا زمانی که در جامعه به واکسیناسیون کافی برای نجات جان خود ، اطرافیان و هموطنان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا