عمومی

نامه‌ای به رئیس جمهور درباره انحلال جمعیت امام علی(ع)

جناب آقای دکتر روحانی – رئیس جمهور محترم
سلام و ادب
من این نامه را می نویسم تا از شما بخواهم كه به وزارت داخله دستور دهید درخواست انحلال امام علی (ع) را از دادگاه پس بگیرد و پرونده را به معاون حقوقی شما بسپارد تا اصلاحات را مطابق قانون در توافق با اعضای شورا. شهروندان فعالیت دارند. این روش با سوگند شما به عنوان رئیس جمهور در حمایت از حقوق بشر و شعار سر دادن حقوق شهروندی شما و همچنین با تاکتیک هایی که به عنوان نشان دولت خود انتخاب کرده اید ، مطابقت دارد.

من توضیحات وزارت کشور درباره آنچه در وب سایت دولت منتشر شده است را خواندم. این توضیحات نه تنها هیچ ابهامی را برطرف نمی کند بلکه ابهام را نیز افزایش می دهد. توضیحات به شرح زیر است: “مطابق مفاد مواد 8 و 34 اساسنامه سازمان های غیر دولتی ، اخطار کتبی به هیئت امنا و هیئت مدیره آن جامعه مبنی بر خودداری از رویه های موجود بر خلاف اساسنامه “به منظور تقویت مشارکت حقوقی و مدنی کلیه اعضای فعال و داوطلبان آن ، به منظور جلوگیری از شکل گیری انحصار در ساختار تصمیم گیری و سیاست گذاری جمعیت ، که یکی از علل واگرایی بوده است. در اجرای اساسنامه ،

آقای رئیس جمهور
عالیجناب فکر می کنید وکیل هستید. شخصاً توضیحات بالا را بخوانید و قضاوت کنید. در این توضیحات مشخص نیست که کدام رویه شهروندان مغایر با اساسنامه است یا عملکرد مالی و اجرایی شهروندان شفافیت لازم را ندارد. با توجه به اینکه اساسنامه شهروندان از سال 2005 تصویب و ثبت شده است ، مشخص نیست که آنها با چه قانونی خواستار اصلاح ساختار جمعیت و همچنین معنی عبارت “از بین بردن انحصارات در تصمیم گیری و سیاست” هستند. ساختار ساخت “. جمعیت “” اصول اساسنامه چگونه اجرا می شود؟ “البته ، من به اندازه اخباری که در رسانه ها خوانده ام ، اطلاعات کمی در مورد این جمعیت دارم ، اما با توجه به شهرت خوب آن در بین مردم ، توضیحات فوق برای انحلال چنین جمعیتی کافی نیست.

به یاد دارم که شما آقایان چندین بار در شورای وزیران ذکر کرده اید که با اقدام به موقع از جنگ و درگیری جلوگیری کرده اید. آیا این سیاست فقط متوجه عنصر خارجی است؟ آیا گره ای را که می توان با دست باز کرد نمی توان به دندان انداخت؟ و هزاران فعال اجتماعی مرتبط با این جمعیت را منصرف نکرده و هزاران مشتری را محروم نکرده است؟ از آنجا که من اطلاعات دقیق ندارم ، در مورد محاسن نیز قضاوتی ندارم. آنچه به نظر می رسد ظاهر داستان است به نظر می رسد. بنابراین ، من در مورد تصمیم وزارت کشور چیزی نمی گویم. و من هنوز نمی دانم تصمیم با شما توافق شده است یا خیر؟ تمام احتیاط این است که هر تصمیمی که بخواهید بگیرید از طریق گفتگو گرفته می شود ، مشروط بر اینکه در چارچوب قانون باشد و با حقوق افراد و جامعه مدنی منافات نداشته باشد. انحلال آخرین مرحله است. بنابراین من پیشنهاد می کنم که به وزارت کشور دستور دهید شکایت را پس بگیرد و به دکتر جونیدی دستور دهید هیئت امنای جامعه را دعوت کند ، نگرانی های خود را با آنها در میان بگذارد و از آنها بخواهد که آنها را هماهنگ کنند. بدون شک ، جامعه مدنی و سازمانهای غیردولتی اگرچه مستقل هستند اما بهتر از مخالفان با دولت کار خواهند کرد. در هر صورت تصمیم با خود شما است. متشکرم.

دکمه بازگشت به بالا