بین الملل

ملاقات با زنی که ۸۰۰ سال پیش زندگی می‌کرد

پیرزنی که در قرون وسطی در نروژ زندگی می کرد به عنوان یک مدل سه بعدی بازسازی شد.

تیتر اول به نقل از Livescience، اشاره می کند که مدل سه بعدی پیرزنی که عصا در دست دارد، تفاوتی با زنان مسن امروزی که در شهر قدم می زنند، ندارد. در واقع این زن حدود 800 سال پیش در نروژ زندگی می کرد و این مدل سه بعدی بر اساس اسکلت به اندازه انسان او ساخته شده است.

در 7 اکتبر سال جاری، النا جرو، باستان شناس از دانشگاه علم و صنعت نروژ (NTNU) از طریق فیس بوک مدلی سه بعدی به نام «تورا» را به دنیا معرفی کرد. “Tura” اکنون به عنوان بخشی از نمایشگاه موزه (NTNU) به نمایش گذاشته شده است. نام این زن در یک همه پرسی در نروژ انتخاب شد.

«ثورا» در اواخر سال 1200 میلادی به دنیا آمد و در شهر «ترونهایم» واقع در نروژ زندگی می کرد. در آن زمان، کلان شهرهای قرون وسطی به سرعت رشد کردند و خانه صنعتگران و بازرگانان بودند.

اگرچه هیچ سابقه تاریخی از «ثورا» در دست نیست، اما باستان شناسان داستان زندگی این زن قرون وسطایی را بر اساس سرنخ های به جا مانده بر روی اسکلت و محل کشف او روایت کرده اند.

النا گرو در ایمیلی به لایو ساینس نوشت: “می دانیم که او در محوطه کلیسا و نزدیک خیابان محل زندگی تجار دفن شده است. بر این اساس می توان نتیجه گرفت که او احتمالاً در خانواده تاجرزاده زندگی می کرده است.

باستان شناسان تردید دارند که افراد مدفون در این کلیسا کاملاً ثروتمند بوده باشند.

الن گرو افزود: از آنجایی که تورا در زمان مرگ حدود 65 سال داشت و با توجه به این که در آن زمان زندگی طولانی محسوب می شد، معتقدیم که او باید زندگی خوبی داشته باشد.

با توجه به انحراف ستون فقرات تورا، «ژرو» و هم تیمی هایش به این نتیجه رسیدند که این پیرمرد با ظاهری خمیده حرکت می کند. او همچنین قبل از مرگ مدت ها بدون دندان در فک پایین زندگی می کرد. به گفته باستان شناسان، انحنای ستون فقرات و نداشتن دندان نشان از سخت کوشی او دارد.

قرار ملاقات با زنی که 800 سال پیش زندگی می کرد

الن گرو با توماس فولدبرگ، میکاپ آرتیست دانمارکی، همکاری کرد تا مدل ثور را به طبیعی ترین شکل ممکن بازسازی کند. علیرغم دیگر بازسازی های صورت که با استفاده از اشعه ایکس و سی تی اسکن انجام شد، گرو بر روی اسکلت خود تمرکز کرد تا یک مدل سه بعدی از این زن قرون وسطایی ایجاد کند. برای پوست ثور، فولدبرگ از سیلیکون و لکه های کبدی تراشیده شده با دست روی صورت و سایر قسمت های بدنش استفاده کرد.

“گرو” اظهار داشت: “هر تار مو، ابرو، مژه و صورت او به صورت جداگانه و یک به یک به هم متصل شده اند. این واقعا یک اثر هنری شگفت انگیز است.”

برای پوشش «تورا»، «ماریان ودلر» – استاد منسوجات در گروه باستان‌شناسی دانشگاه اسلو نروژ – یافته‌های باستان‌شناسی دوران زندگی «تورا» را بررسی کرد و سپس از «تورا» از کارشناسان طراحی لباس درخواست کمک کرد. . سرپوش گذاشتن.

Nille Glæsel متخصص در طراحی لباس وایکینگ و قرون وسطی است و لباس ثور را با در نظر گرفتن تکنیک های خیاطی و گلدوزی قرون وسطایی طراحی کرده است.

«گرو» درباره لبخندی که «ثور» بر لب دارد نیز گفت: برای ما بسیار مهم است که برخورد مخاطب با ثور گرم باشد تا بتواند ارتباط بهتری با فرد قرون وسطایی داشته باشد، مردم همیشه فکر می کنند که میانه اعصار تاریک بود و سخت بود، اما شادی هم بود، مردم همدیگر را دوست داشتند و برخی عمر طولانی داشتند. آنها احساسات مشابهی داشتیم و به طور کلی آنها افرادی مانند ما بودند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا