جامعه

معلمان در خط مقدم برنامه های آموزشی جهاد / غیبت برای هفته معلم

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع نخست وزیر در وزارت آموزش و پرورش از تقویم هفته تدریس و برنامه های وزارت آموزش و پرورش برای هفته تدریس خبر داد.

به گزارش تیتر اول ، علی الهیار ترکمن در کنفرانس مطبوعاتی در هفته معلمان گفت: ما به دلیل گسترش تاج ، شرایط ویژه ای داریم: “ما همچنین هفته معلم را در چنین شرایطی برگزار می کنیم.” ما معتقدیم اگر پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت باشند ، معلمان در صدر جهاد آموزش و پرورش قرار دارند و مأموریت سنگینی دارند.

وی افزود: در کنار نمونه های زیادی از ارائه خدمات آموزشی ، امسال شاهد مظاهر اخیر هستیم. معلمان علیرغم همه کاستی ها ، این کار را بسیار خوب انجام می دهند.

هر معلم بیش از 30 سال خدمت در حدود هزار دانش آموز را آموزش می دهد

معاون وزیر آموزش و پرورش در دفتر مرکزی برای روز یادبود معلمان گفت: هفته معلم روزی برای تکریم عزت این افتخارات است ، اما واقعیت این است که هر روز از سال ، روز معلم است. این میزان نفوذ بالای معلمان است. میزان بررسی معلمان ما زیاد است و هرکدام از آنها می توانند بیش از 30 سال خدمت را به بیش از هزار دانش آموز آموزش دهند و در حافظه دانش آموزان خود باقی خواهند ماند.

الحیار افزود: ما به عنوان معلمان کوچک از خدمات آنها قدردانی می کنیم و امیدواریم که توانسته باشیم موقعیت آنها را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه مراسم و برنامه های هفته معلم تحت شرایط ویژه برگزار می شود اظهار داشت: از ژانویه قرار بود ساختمان ما مراسم چهره به چهره برگزار کند اما اکنون آنها در قالب غیبت و کنفرانس های ویدئویی برگزار می شوند.

برنامه های آموزشی بدون مشارکت برای هفته معلم

معاون وزیر آموزش و پرورش به نامگذاری هفته معلم اشاره کرد و گفت: شروع هفته معلم از 3 اردیبهشت آغاز می شود و روز شهید مطهری نام معلم نامگذاری شده است. شنبه (13 اردیبهشت) روز معلم است و نقش و جایگاه وی در مرحله دوم انقلاب اسلامی ، 14 اردیبهشت روز معلم و اقتدار علمی و اجتماعی گنجینه های آموزش ، هفدهم اردیبهشت ، روز معلمان ، جهاد آموزشی است سلامتی خانواده و هجدهمین اردیبهشت نقش معلم در جهش علم و تولید فناوری.

تعمیرات اساسی و ساخت نخستین پروژه مسکن فرهنگیان فردا؛

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع نخست وزیر در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این هفته برنامه ها مطابق با نامگذاری در روزهای هفته تهیه شده است ، یادآور شد: این برنامه ها به دو دسته ملی و استانی تقسیم می شوند. فردا 10. اردیبهشت ، اولین پروژه مسکن فرهنگیان به اتمام می رسد. سال گذشته تفاهم نامه همکاری با وزارت راه برای 170000 خانه امضا شد. مدت تفاهم نامه سه سال است. در منطقه مسکونی ، تامین زمین بسیار مهم است.

وی ادامه داد: توزیع زمین در استان های مختلف یکسان نیست. کار تهیه زمین نیز با جدیت دنبال شده و 13 هزار و 200 واحد مسکن برای ساخت و ساز آماده است. استان است. » در همین زمان ، این اتفاق در هفت استان دیگر رخ می دهد و از فردا وارد مرحله اجرای احداث مسکن فرهنگیان خواهیم شد.

وی همچنین با اشاره به ویدئو کنفرانس وزیر آموزش و پرورش با مسئولان استانی و نمایندگان معلمان در یازدهم اردیبهشت گفت: “نمایندگان اولیاء نیز حضور دارند و با وزیر آشکارا صحبت می کنند.”

پخش پیام تلویزیونی از رهبر انقلاب به مناسبت هفته معلم

الحیار ادامه داد: روز جمعه 4 اردیبهشت پیام تبریک وزیر از طریق پیامک برای کلیه معلمان ارسال می شود و پیام تلویزیونی به رهبر معظم انقلاب از رسانه ملی پخش می شود. ما می خواهیم با خانواده های شهدای باهنر ، رجایی و مطهری و برخی از جانبازان فرهنگی شما گفتگوی تلفنی داشته باشیم.

وی افزود: روز شنبه یک کنفرانس ویدئویی بین معلمان و رئیس جمهور خواهیم داشت و روز یکشنبه برنامه های استانی اجرا می شود. روز دوشنبه یک نشست ویدئوی کنفرانس با رئیس مجلس برگزار می شود ، یک برنامه تلویزیونی برای کابینه و معاونان وی در روز سه شنبه تهیه می شود و برنامه های استانی روز چهارشنبه برگزار می شود که هیچ گونه مزاحمی در برنامه های ملی نخواهد داشت. روز پنجشنبه نیز بین وزیر آموزش و پرورش و معلمانی که در علم و فناوری کار کرده اند ، ارتباط خواهیم داشت.

برای به اشتراک گذاشتن ایده های معلمان ، یک فروم در سایت آموزشی ایجاد کنید

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به چندین اقدام ویژه دیگر ، اظهار داشت: ما از دانشگاه های کشور خواسته ایم که در مورد نحوه احترام به جایگاه تدریس تحقیق کنند تا بتوانیم با یک الگوی علمی این هفته از سال آینده حرکت کنیم. همچنین یک اتاق چت در وب سایت وزارتخانه وجود دارد و معلمان می توانند ایده ها و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

الحیار افزود: ما شبکه ویژه ای را برای معلمان منتخب استان تشکیل داده ایم. در این شبکه اختصاصی در وب سایت وزارت آموزش و پرورش چندین معلم منتخب از هر استان وجود دارد.

معاون نخست وزیر آموزش و پرورش در دفتر مرکزی یادبود معلمان خاطرنشان کرد: معلمان اختصاصی که این روزها جلوه های ویژه ایثار را نشان داده اند در برنامه های هفته معلم گنجانده می شوند و در روزهای اخیر وزیر آموزش و پرورش در تماس و گفتگو بوده است. او با برخی از آنها تلفن داشت.

الحیار در پاسخ به این سؤال که برنامه ای برای تکریم معلمان ، شهریه ، خرید خدمات و غیره دارید؟ وی اظهار داشت: در طول هفته تدریس که از بین معلمان متنوعی انتخاب شده است ، آنها به طور حتم در کلیه مراسم ها شرکت می کنند.

ادامه یابد …

دکمه بازگشت به بالا